Niet tevreden over jury

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Niet tevreden over jury

Bericht door Kristofke »

Dat je nog een examen voor een andere functie lopende hebt tsja... daar kan men eigenlijk weinig tegen hebben. Maar als je daar een positieve draai aan geeft is zoiets niet onoverkomelijk. Laat duidelijk zijn dat een "backup" geen positieve draai is ;)
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Niet tevreden over jury

Bericht door Asterix »

Ikzelf schreef:Ach, het was al om zeep van toen ze zagen dat ik al voor een andere functie binnen de NMBS had gepostuleerd. Die gezichten...
Hoe zien ze dat? Hebben ze daar een fiche liggen met al je andere sollicitaties? Op basis van je profiel op despoorwegenwervenaan of zo?
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Niet tevreden over jury

Bericht door Eimai »

Kristofke schreef:Dat je nog een examen voor een andere functie lopende hebt tsja... daar kan men eigenlijk weinig tegen hebben. Maar als je daar een positieve draai aan geeft is zoiets niet onoverkomelijk. Laat duidelijk zijn dat een "backup" geen positieve draai is ;)
En daar hebben ze niks op tegen. Heb al gezien hoe iemand bijvoorbeeld voor twee jobs tegelijk gaat binnen nmbs, wordt aangeworven voor de eerste maar verder solliciteert voor de tweede, en na enkele weken te horen krijgt dat hij ook mag beginnen voor de tweede, waarna hij de keuze had: verder de eerste job blijven doen, of overstappen.

Ze willen echter wel zeker zijn dat je de job ook echt wil doen. Dus als ze zien dat je verschillende jobs tegelijk ambieert, gaan ze daar nog wat extra achter polsen om zeker te zijn dat je niet gewoon een job bij de nmbs zoekt, maar ook effectief de job waarvoor je solliciteert.
Ikzelf

Re: Niet tevreden over jury

Bericht door Ikzelf »

Ik had het op mijn infoblad ingevuld.

Het moet dus zo zijn dat treinbegeleider je DROOMjob is; desnoods voeg je nog wat extra suiker toe. :roll: :wink:
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Niet tevreden over jury

Bericht door Kristofke »

Ikzelf schreef:Ik had het op mijn infoblad ingevuld.

Het moet dus zo zijn dat treinbegeleider je DROOMjob is; desnoods voeg je nog wat extra suiker toe. :roll: :wink:
Maar natuurlijk horen zij dat graag. Maar je zal dat nooit overtuigend kunnen overbrengen als je er zelf niet achter staat. Dat valt redelijk snel op.

En voor de rest zien die HR mensen graag bevestiging van eigenschappen die ze vragen in de vacature.

Ook al staan die vacatures vol leugens zoals "zin voor initiatief"... Als er iets snel duidelijk wordt als je begint bij de spoorwegen dan is dat het nemen van initiatieven , God sta ons bij zelfs met ideëen afkomen, niet door uw oversten geapprecieerd wordt ;) :)
Galactic

Re: Niet tevreden over jury

Bericht door Galactic »

Met "het nemen van initiatief" bedoelt men waarschijnlijk de eerste handelingen die een tbg onderneemt in een geval van ongeval, nood, ... De eerste minuten sta je er alleen voor, dit soms met 1000 reizigers. Het "initiatief" dat je dan neemt, is heel belangrijk. Als je zelf begint te panikeren, dan is de job niks voor u.

De examens worden niet afgenomen door mensen van HR. De mondelinge jury bestaat uit (hoofd-)instructeurs van de afdeling treinbegeleiding.

Je hebt wel gelijk als je zegt dat zelf met ideeën afkomen niet echt geapprecieerd wordt.
"Ja, je hebt eigenlijk wel gelijk, maar volgens Brussel moet het nu eenmaal anders..." is het meest voorkomende antwoord. :wink:
Plaats reactie