Weddeschaal 580 treinbestuurders tov andere...

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
Stvn

Weddeschaal 580 treinbestuurders tov andere...

Bericht door Stvn »

Wie de schaal 580 eens bestudeerd en vergelijkt met andere jobs (bvb treinbegeleider) zal zien dat wij echt benadeeld zijn zolang we de eerste 18jaar van onze loopbaan in de schaal 580 staan.
(Vroeger >2002 was de schaalverhoging naar 585 na 12jaar dienst)
(Bij ons werd dit aangepast bij treinbegeleiders niet!)

In mijn gevalbvb (13j anc) verdient een treinbegeleider €1232,19 bruto/jaar méér als ons!!
(komende vd bruto schaalweddes x index 1.6

Dit tesamen met zijn Selor-toelage (€190.32) en zijn 3%op de verkoop zijn die mannen netto ongeveer 150a200€ méér betaald als ons DIT IS ONRECHTVAARDIG!
Klaag hierover en samen staan we sterk!
PS: Het grooste verschil zit hem idd tussen hun 12de en 18de loopbaanjaar...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Weddeschaal 580 treinbestuurders tov andere...

Bericht door Steven »

Dit is niet het forum van het rijdend personeel er gaan dus maar bitter weinig mensen kunnen volgen over wat het gaat.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Weddeschaal 580 treinbestuurders tov andere...

Bericht door overweg13 »

Ik dacht al hetzelfde: deze twee bijdragen van Stvn, die verder best een sympathiek mens kan zijn, horen hier niet echt thuis.
Met vriendelijke groet

overweg13
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Weddeschaal 580 treinbestuurders tov andere...

Bericht door dekooiker »

Het is inderdaad wel vreemd dat het zo lang duurt eer er een wijziging van weddeschaal inzit.
Dat geldt dan maar voor 70% van de bestuurders, dus lang niet iedereen zal dat krijgen.
Uw opmerking dat een TBG na 12 jaar GRAAD (zijnde dus 12 jaar treinbegeleider!) meer 'platte pree' heeft dan een TB is correct.

Ik ga me evenwel op glad ijs begeven:
Ik heb horen zeggen (en zulke dingen zijn immer gevaarlijk) dat treinbestuurders premies krijgen voor het aantal lijnen dat ze kennen, het aantal soorten locomotieven, motorstellen.
Te vergelijken met de verkooptoelage en de toelage voor meertaligheid van de treinbegeleiders.
Dat krijgt bijvoorbeeld het seinpersoneel niet die ook verschillende blokposten, verschillende technieken en verschillende reglementering moeten kennen niet.
Wat ook nog kan meetellen is het toekennen van een hoger cijfer Ca (bericht HHR53/2006).
Als het gerucht waar is moet je vooral eens kijken naar wat er op de loonbrief komt.
En vergelijken met een treinbegeleider; wie weet is dat wel een opsteker ;-)

Tot slot: het pensioen rijdende diensten wordt aan 1/48 berekend terwijl al de rest, ook het personeel van de dienst Baan die bestuurder van specifieke voertuigen is, 'maar' aan 1/60 pensioen krijgt.
De trein.
Alleen voor durvers.
Plaats reactie