laureaat

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
ewillem6@gmail.com

laureaat

Bericht door ewillem6@gmail.com »

Hallo
Ik heb een brief gekregen waarin ik 1ste laureaat ben voor operator bestuurder werktreinen voor het onderdeel tractie,en 2de laureaat voor bovenleidingen en 2de laureaat sporen en dit voor de nederlandstalige.wil dit zeggen dat ik als eerste aangeworven ga worden voor het onderdeel tractie?
De mensen die na mij nog examen gaan doen kunnen zij ook nog eerste laureaat worden waardoor ik opschuif naar de 2de plaats?of blijf ik 1ste laureaat ?
Als ik 1ste laureaat ben heeft dit dan gevolgen voor de plaats waar ik wil werken?heb ik dan voorrang op de andere kandidaten?


alvast bedankt
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: laureaat

Bericht door dekooiker »

Het heeft enkel gevolgen voor uw aanwerving en ranginneming.
Mensen die in een latere sessie deelnemen kunnen u niet voorgaan tenzij u de datum van aanwerving wenst uit te stellen.
De trein.
Alleen voor durvers.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: laureaat

Bericht door Shrek »

proficiat !
Erkannnz

Re: laureaat

Bericht door Erkannnz »

Proficiat ;-)
ik kon mij via gsm niet registreren maar nu is het uiteindelijk gelukt,
ik heb vorig week maandag ook een brief ontvangen, ik ben 2de gerangschikt bij tractie en 3de bij spoorwegen als jij ook antwerpen noord gekozen hebt dan ben jij mij voor bij tractie dan :-)

ik ben echt wel benieuwd wanneer de uitnodiging gaat komen voor de medische keuring want volgens de verschillende forumen zou het vrij lang kunnen duren ook, en ze zijn blijkbaar ook niet van de soepelste bij medische keuring, maar ja laat die dag maar snel komen hoe sneller hoe liever en met alle hoop kan ik mijn droomjob uitvoeren en kan ik mijn ontslag geven bij mijn huidige prive (hoe sneller hoe liever)

groetjes
Erkan
Erkannnz

Re: laureaat

Bericht door Erkannnz »

Dag Mensen,
ik heb vandaag ivm laureaat gebeld met de hr. Noord-Oost
en ik mocht eigenlijk wel blij zijn dat ik 2de laureaat was en dat het nog steeds toch zeker een maand of 2 zal duren voor de aanwerving, het CPS van brussel zou zijn handen zodanig vol hebben dat ze de kans niet krijgen voor de mensen die door infrabel aangeworven worden tijd te kunnen maken, maar uiteindelijk heb ik als slot toch een goed nieuws gekregen dat het binnen de 1 à 2 maand zal zijn de uitnodiging voor medische keuring, ik kan moeilijk wachten ;-)

mvg
Erkan
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: laureaat

Bericht door HLE 2302 »

Erkannnz schreef:Dag Mensen,
ik heb vandaag ivm laureaat gebeld met de hr. Noord-Oost
en ik mocht eigenlijk wel blij zijn dat ik 2de laureaat was en dat het nog steeds toch zeker een maand of 2 zal duren voor de aanwerving, het CPS van brussel zou zijn handen zodanig vol hebben dat ze de kans niet krijgen voor de mensen die door infrabel aangeworven worden tijd te kunnen maken, maar uiteindelijk heb ik als slot toch een goed nieuws gekregen dat het binnen de 1 à 2 maand zal zijn de uitnodiging voor medische keuring, ik kan moeilijk wachten ;-)

mvg
Erkan
Samen met de medische keuring heb je een psychotechnische proef. Onderschat deze laatste absoluut niet, zorg dat je fris uitgeslapen bent die dag. Dat is héél belangrijk !
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
ewillem6@gmail.com

Re: laureaat

Bericht door ewillem6@gmail.com »

hoi,
waarom nog een psychotechnische test als je al loreaat bent en al een eliminerende test samen met een psychische vragenlijst van 450 vragen en een mondeling examen doorstaan hebt?
en wat houd dan deze psychotechnische test in?

groeten Eddy
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: laureaat

Bericht door Bordensteker »

De tweede set psychotechnische testen zijn voor CPS.

Bij de selectie doe je selectietesten voor uw werkgever: de NMBS, Infrabel, of anderszins.
Ná het interview en ná de medische testen krijg je nog een tweede set psychotechnische testen, en een gesprek met de psycholoog. Die tweede set testen zijn voor je goedkeuring door CPS (in het kader van het t.z.t. kunnen verstrekken van uw rijvergunning door de FOD), niet voor de selectie door de werkgever. Dat werd op het Forum Rijdend Personeel (FRP) onlangs door Kurt88238 zó omschreven:
In de eerste ronde zijn de testen van de NMBS en in de laatste ronde zijn ze een onderdeel van je medisch onderzoek bij CPS. CPS is een aparte instelling met weliswaar voornamelijk "ingehuurd" NMBS personeel. Het zijn een volledige aparte set testen die soms zijn raakpunten hebben met die van de NMBS en daar blijft het dan ook bij.

Onderschat die testen niet het gebeurt wel eens dat er mensen worden afgekeurd wegens slechte psychotechnische testen.

En inderdaad je hebt altijd een gesprek met de psycholoog.
Geïnteresseerden raad ik aan ook eens te kijken op het Forum Rijdend Personeel. In het deel dat voor gasten toegankelijk is staat best veel informatie voor mensen die belangstelling hebben voor spoor- en met name rijdende functies.
http://www.rijdendpersoneel.be/viewtopi ... =55&t=2979
Dat is een al erg lang lopend topic, maar begin eens met de laatste maanden te lezen bijvoorbeeld.
Plaats reactie