loonschaal

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
trainiak

loonschaal

Bericht door trainiak »

Heb mij recent ingeschreven bij opleiding treinbestuurder nu was mijn vraag als gehuwde man en 3 kinderen ten last hoeveel ik dan zou verdienen . Zijn er daar loonschalen van ofzo

vriendelijke groeten
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: loonschaal

Bericht door Steven »

loonschaal 580 is dit, maar hou er rekening mee dat uw loon elke maand wisselend is dit door premies voor
zondaguren
zaterdaguren
nachturen
productiviteit (is in functie van het aantal gepresteerde uren.

daardoor kan er op het effectief uitbetaalde loon tussen de beste en slechts betaalde maand toch een paar 100 euro verschil zitten.

Een leerling treinbestuurder zit nu gemiddeld rond de 1500 a 1600 euro als ik mij niet vergis.
Als je in openbare diensten gewerkt hebt kan je uw dienstjaren meebrengen (onderwijs, de lijn, leger, ....)

je krijgt per gewerkte dag ook nog een maaltijdcheque van 5,5 euro.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: loonschaal

Bericht door dekooiker »

2184€ bruto per maand, toelagen, premies allerhande niet inbegrepen.
De trein.
Alleen voor durvers.
trainiak

Re: loonschaal

Bericht door trainiak »

@dekooiker op hoeveel komt dat dan netto :) vrouw vraagt dat hehe
op site staat er iets van 1600-+ netto maar als je 3 kinderen ten laste hebt is dat waarschijnlijk hoger dan
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

loonschaal

Bericht door dekooiker »

Daar heb ik geen idee van.
Er zouden wel modules bestaan (oa ziekenfondsen?) die zulks ongeveer kunnen berekenen.
De trein.
Alleen voor durvers.
trainiak

Re: loonschaal

Bericht door trainiak »

iemand anders die mij exacter kan zeggen hoeveel aub :)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: loonschaal

Bericht door Steven »

Is lastig om er exacte cijfers op te plakken aangezien er door de premies variaties opzitten tot wel 300 euro netto. Maar als doorsnee zit een bestuurder in opleiding tussen 1500 -1600. Daarbij komt per werkdag een maaltijdcheque van 5.5€
trainiak

Re: loonschaal

Bericht door trainiak »

dit is dan zonder de premies of heb je daar geen extras van als je in opleiding zit?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: loonschaal

Bericht door Steven »

Het loon van 1500-1600 netto is voor een alleenstaande persoon. Alles inbegrepen behalve maaltijdcheques. Indien kinderen ten laste komt er zowat 100 euro per kind bij. Hou er rekening mee dat dit een loon is om les te volgen, eens je begint te rijden krijg je een hogere productiviteitspremie.
groentje
Berichten: 7270
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: loonschaal

Bericht door groentje »

Je loon tijdens de opleiding ligt inderdaad (logischerwijs) lager dan wanneer je productief bent voor de maatschappij. Het is nu eenmaal een noodzakelijke stap die je moet zetten om veilig op de baan te mogen...
HLercules
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 feb 2013, 13:59

Re: loonschaal

Bericht door HLercules »

Steven schreef:Het loon van 1500-1600 netto is voor een alleenstaande persoon. Alles inbegrepen behalve maaltijdcheques. Indien kinderen ten laste komt er zowat 100 euro per kind bij. Hou er rekening mee dat dit een loon is om les te volgen, eens je begint te rijden krijg je een hogere productiviteitspremie.
Niet overdrijven he!
1 kind ten laste is ongeveer 32 euro erbij.
2 kinderen ten laste is ongeveer 86 euro erbij.
3 kinderen ten laste is ongeveer 230 euro erbij.


Steven, wat bedoel je eigenlijk met " alles inbegrepen"?

Men is me verteld dat wanneer je rijdt men ongeveer 400 euro bruto extra aan premies ontvangt (250 euro netto). Klopt dat.

En nog een vraagje: een treinbestuurder heeft 13 compensatiedagen (voor de 38-uren werkweek) en 13 kredietdagen ( voor de 36-uren werkweek). Dus tesamen zijn dat 26 dagen, klopt dat?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: loonschaal

Bericht door Steven »

die 100 euro zou dan wel bruto moeten zijn da er bijkomt, hoeveel da netto oplevert met een kind ten laste weet ik niet.

Uw telling klopt doch er zit een verschil op, de eerste 13 zitten samen met de al reeds 52 andere CX en vormen dus samen 65 dagen CX die niet vrij te kiezen zijn, de 13 dagen KD zijn wel zelf te kiezen en aan te vragen op de door het personeel gewenste moment.
Je kan ze echter nooit vroeger nemen dan voorzien, opsparen kan weer wel.
Je hebt dus recht op 13 dagen in uw eerste jaar wil dat zeggen 1 per maand en dec mag je er 2 nemen. Neem je in januari geen KD dan gaat die mee over naar februari en zo verder, heb je op einde van het jaar geen enkele KD genomen dan gaan deze over naar het volgende jaar. Je kan er max 35 overzetten.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: loonschaal

Bericht door Eimai »

Ter volledigheid van het aantal vrije dagen:

rustdagen (RX): 52 (aantal zondagen op een jaar) + 13 (aantal feestdagen) = 65
compensatiedagen (CX of CV): 52 (aantal zaterdagen op een jaar) + 13 (40- naar 38-urenweek) = 65

die dagen zijn niet vrij te kiezen, en worden dus door de diensttabel ingepland. Meestal heb je daar nog wel een aantal niet van gebruikt op het einde van het jaar, die je dus meeneemt naar het volgende.

CX betekent minstens 34 uur vrij van minstens 23u de dag ervoor tot 5u de dag erna
RX is minstens 36 uur vrij van minstens 20u de dag ervoor tot 6u de dag erna
en verder hele berekeningen van combinaties van CX en RX die ik hier nu niet ga uitleggen

Daarnaast:

kredietdagen (KD): 13 (38- naar 36-urenweek)
verlofdagen (VV): 24 + aantal feestdagen die op zondag vallen + 1 of 2 voor oudere personeelsleden

die dagen zijn wel vrij te kiezen (op voorwaarde dat ze je die kunnen geven op die datum natuurlijk)
HLercules
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 feb 2013, 13:59

Re: loonschaal

Bericht door HLercules »

Nog een vraagje.

Krijg per maand 19 maaltijdcheques of is het een maaltijdcheque per gewerkte dag.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: loonschaal

Bericht door Steven »

Zoals ik al eerder schreef is dat per dag. Waarde 5.5€ het stuk.
Plaats reactie