Bankwerker-mecanicien ultrasoon

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
poxer

Bankwerker-mecanicien ultrasoon

Bericht door poxer »

Bankwerker-mecanicien ultrasoon kent iemand dit beroep aub?

Ik denk dat dit bij Infrabel is, en het werk bestaat uit het controleren van spoorstaven met geluidsgolven. Het zal wel iets uitgebreider zijn, iemand een idee? Ploegenwerk/nachtwerk, zo ja in welke frequentie aub?
Is het een veiligheidsberoep ?(medische keuring kleurenblindheid..)?

alvast bedankt
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Bankwerker-mecanicien ultrasoon

Bericht door groentje »

Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld ook wielen met ultrasoon worden getest, en gezien het om een bankwerker gaat, lijkt het me eerder daarop betrekking te hebben, maar ik gis maar, hoor.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Bankwerker-mecanicien ultrasoon

Bericht door Robin »

groentje schreef:Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld ook wielen met ultrasoon worden getest, en gezien het om een bankwerker gaat, lijkt het me eerder daarop betrekking te hebben, maar ik gis maar, hoor.
klopt volledig ;).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
poxer

Re: Bankwerker-mecanicien ultrasoon

Bericht door poxer »

Bedankt voor de info,

Er staan verschillende mogelijkheden op de vacature:

Bankwerker-mecanicien voertuigen en installaties = NMBS
Bankwerker-mecanicien seininrichting = infrabel ?
Bankwerker-mecanicien werkplaatsen infrastructuur = NMBS of Infrabel?

Bankwerker-mecanicien ultrasoon infrastructuur = Infrabel ?
Je controleert componenten van de spoorinfrastructuur, voornamelijk spoorstaven en lassen, op scheuren en fouten met behulp van niet destructieve controletechnieken, in hoofdzaak ultrasoonapparatuur; Je evalueert en rapporteert de gedetecteerde fouten en scheuren; Je helpt deze controles mee organiseren.

Ik vroeg mij namelijk af welke werkuren/ploegen die mensen hebben en in welke frequentie die momenteel worden aangewerft
Ik zal de keuze moeten maken uit bovenstaande 4, en ik twijfel omdat ik 1 een kleurenzicht afwijking heb en 2 het liefst in de werkplaats of aan de sporen zelf zou werken.
Met mijn afwijking in kleurenzicht kan het zijn dat ik op het eind medisch word afgekeurd en dan is allesvoor niets geweest.. ik ben nu op zoek naar welke je mag een afwijking hebben in kleurentesten ..
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Bankwerker-mecanicien ultrasoon

Bericht door groentje »

Seininrichting en infrastructuur vallen inderdaad onder Infrabel.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Bankwerker-mecanicien ultrasoon

Bericht door Robin »

kleurenafwijking heeft in sommige beroepscatergorien geen nadeel hoor en mag je perfect uw job doen ;).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
poxer

Re: Bankwerker-mecanicien ultrasoon

Bericht door poxer »

Bedankt voor de info, pak van men hart ook ivm kleuren..
Denk te zullen kiezen voor werkplaatsen infrastructuur, maar ben er niet zeker over..
poxer

Re: Bankwerker-mecanicien ultrasoon

Bericht door poxer »

Ondertussen ben ik geslaagd voor beide examens, nu afwachten :-)
Patrik

Re: Bankwerker-mecanicien ultrasoon

Bericht door Patrik »

Welke vragen worden er gesteld tijdens een sollicitatiegesprek?Bankwerker-mecanicien :wink:
Plaats reactie