Adres

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
verona

Adres

Bericht door verona »

Welk is het adres (evt bij benadering) in Schaarbeek, als je tewerk wordt gesteld als technicus spoorwegen? Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Adres

Bericht door Shrek »

verona

Re: Adres

Bericht door verona »

Ai, niet al te gemakkelijk te bereiken per spoor komende van Hasselt. Dank je wel voor deze info.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Adres

Bericht door Bordensteker »

Kijk ook even naar de bijlagen bij enkele Persoonlijke Berichten in uw postvak In.

Ik heb de vraag intussen ook gesteld op het openbare gedeelte van het Forum Rijdend Personeel, waar in weerwil van de naam wel degelijk ook een forumgedeelte bestaat voor niet-rijdend personeel.

Op de plaats van tewerkstelling zal men u uiteraard ook in kunnen lichten, mits u de vraag bij de juiste afdeling neerlegt ...
verona

Re: Adres

Bericht door verona »

@bordensteker, dank je voor deze info. Info zal ik wel krijgen, hoop dit tenminste, maar nu heb ik een klein beetje voorkennis en wordt ik mss niet overdonderd...
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Adres

Bericht door Bordensteker »

Op dat andere forum zijn intussen enkele antwoorden gegeven die samen een goed inzicht geven hoe het zit:

Bockie (een treinbegeleider) schreef:

“Schaarbeek weet ik eigenlijk niet of er dienstreinen zijn... Er zijn denk ik wel genoeg treinen die uitwijken denk ik...”


Locoman (een treinbestuurder) gaat er al dieper op in:

Je hebt de piekuurtreinen van en naar FSR (groep R en groep G). Eveneens heb je de treinen van de verbinding Schaarbeek - Moeskroen (de reeks 19xx als ik me niet vergis) die telkenmale uitwijken naar de groep R of zelfs de groep G in sommige gevallen.

(Ik voeg daaraan toe: FSR is de telegrafische code voor Schaarbeek – en het grote terrein is verdeeld in groepen van sporen)


En de ook hier welbekende hle2127 komt uiteindelijk met recente informatie waar we écht houvast aan hebben:

“Ik werk er nu als jobstudent in FSR en we hebben een bundel mee gekregen met de dienst treinen,
voor s'morgens :
E7903 : vertrek brussel-noord 07u24 op spoor 1 (hierin u niet vergissen er is nog een andere P trein naar schaarbeek maar die rijdt niet meteen door naar de groep ) aankomst groep R 7:40
E7513 : vertrek Brussel-noord : 07u47 spoor 3 aankomst groep R 08u03
E7741 : vertrek Brussel-noord : 08u05 spoor 1 aankomst groep R 08u23
E7014 : vertrek Brussel-noord : 08u27 spoor 3 aankomst groep R 08u43

voor s'avonds :
E8903 : vertrek groep R 15u56 aankomst Brussel-noord 16u12
E8002 : vertrek groep R 15u59 aankomst Brussel-noord 16u17
E8003 : vertrek groep R 16u19 aankomst Brussel-noord 16u32
E1938 : vertrek groep R 16u37 aankomst Brussel-noord 16u53

opgelet dit is wel maar een kleine versie er zijn er nog velen meer ,als je een andere trein moet hebben kan je altijd naar de planning gaan in pricipe ligt er altijd een blad klaar waar en om hoe laat een trein vertrekt ,nu heb je toch al min of meer een gedacht
:)
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Adres

Bericht door Eimai »

Ik vraag me af of er eigenlijk wel een dienstpad is van de groepen R en G naar de werkplaatsen van Infrabel. Ik denk niet dat er een mogelijkheid is om lijn 25 over te steken (behalve dan om naar station Haren-Zuid te gaan)... Dus zelfs als je in groep G geraakt met uitwijkers ben je nog niet ter plaatse. Komende van Hasselt lijkt me de beste oplossing om in Haren-Zuid af te stappen en van daar te voet naar de terreinen te gaan.
Plaats reactie