de medische schifting voor TB bij aanwerf

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
COCOKEN007

de medische schifting voor TB bij aanwerf

Bericht door COCOKEN007 »

Hallo iedereen,

klopt het dat de medische schifting bij aanwerving voor TB streng is?
Als je een bril draagt tot waar is deze toegelaten in sterkte van nr .
Kan ik een brochure vinden waar je allemaal aan moet voldoen.
Graag zou ik dat willen weten zodat ik zeker van ben dat ik aan alle verwachtingen voldoet anders
berg ik mn droom op en doe ik verder met mn huidige job.
Ik hoor van alles en nog wat maar hoe vind ik de juiste info.
Ook over je gewicht , je moet aan bepaalde eisen voldoen, klopt dat?
Kan iemand daar de juiste info over geven
Alvast bedankt
vg
cocoken
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5317
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: de medische schifting voor TB bij aanwerf

Bericht door Steve »

Verplaatst naar "Werken bij de spoorwegen" - doe ajb toch ietsje meer moeite om je topic juist te plaatsen, temeer daar je toch niet meteen een nieuweling bent op dit forum... :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: de medische schifting voor TB bij aanwerf

Bericht door Steven »

De medische proeven zijn streng voor die mensen die niet in orde zijn.
Voor alle andere mensen zijn die proeven perfect te doen.
Bril of lenzen gewoon meepakken.
Gewicht speelt maar een rol als je echt te zwaar bent.
Ik kan u enkel aanbevelen om u in te schrijven. Het eerste wat volgt is een infosessie. Daar kan je met al uw vragen en noden een weg vinden.
Je krijgt er een overzicht van wat de job inhoud, de uren, de verloning, de loopbaanmogelijkheden, de medische keuring, .... en een moment om vragen te stellen. De mensen die het antwoord moeten kennen staan dan voor uw neus. Na zo'n infosessie kan je dan antwoorden met ja of nee om verder te gaan met de aanwerving. In tussentijd blijf je uw huidige job gewoon doen. Je zegt die pas trouwens op eens je 100% zeker bent dat je zal worden aangeworven. Opgelet van infosessie tot aanwerving kan er een periode van meerdere maanden verlopen. Alles hangt een beetje af van de verwerking van gegevens door de dienst H-HR en CPS.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: de medische schifting voor TB bij aanwerf

Bericht door Eimai »

Bij de aanwerving is men erg streng ja wat betreft medische voorwaarden. Strikter alleszins dan nodig is volgens de eisen waaraan een treinbestuurder moet voldoen, want ze moeten er ook vanuit gaan dat in de loop van je carrière alles een beetje achteruit gaat :-)

Wat betreft gezichtsscherpte heb ik ooit eens getallen als tussen -8 en +5 gehoord, maar geen idee of dat ook klopt. -8 is toch wel al een serieuze afwijking... En voor overgewicht: een beetje te zwaar is zo erg niet, maar niet overdreven natuurlijk, je moet ten slotte nog altijd in staat zijn om in de bestuurdersstoel te passen, en om bvb. in en uit een trein te klimmen in volle baan.

'k Denk dat je best eens wat extra info vraagt aan HR om de limieten te weten te komen. Je kan met wat gegoogel wel de wettelijke minimumvoorwaarden voor treinbestuurders terugvinden, maar zoals gezegd is de nmbs bij de aanwerving veel strenger.
Plaats reactie