Commercieel bediende NMBS

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
AMI34

Commercieel bediende NMBS

Bericht door AMI34 »

Goede avond allen,

Ik zou graag wat informatie willen over spoorwegaardrijkskund.
ik heb hier over op de forum wat gelezen en dat een belanrijke deel uit het selectie examen is.

Ik ben pas verhuizd naar Belgie. Ik kom uit Amsterdam NL.

alle reacties zijn welkom.

Bedankt,
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Commercieel bediende NMBS

Bericht door dekooiker »

Leer de belangrijkste IC-verbindingen, langs welke lijnen ze rijden, welke de grote stations zijn.
Ook raadzaam om de internationale verbindingen vanuit België te kennen.
De trein.
Alleen voor durvers.
Railrunner

Re: Commercieel bediende NMBS

Bericht door Railrunner »

Doe je mee aan het aanwervingsexamen voor Statutair Commercieel Bediende dan zal een goede kennis van je moedertaal, van de andere Belgische landstalen en van het Engels een eerste vereiste zijn.

Bij de aanwerving van Tijdelijk Commercieel Bedienden is de talenkennis minder primordiaal.

Ben je geslaagd voor het aanwervingsexamen, dan wordt er je per brief meegedeeld wanneer je aan de interne opleiding kunt beginnen.
Op de interne opleiding volgt er opnieuw een schriftelijk en een mondeling examen.
En daar pas is de spoorwegaardrijkskunde van tel.
Laatst gewijzigd door Railrunner op 11 jan 2014, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Commercieel bediende NMBS

Bericht door Asterix »

Railrunner schreef:Maar toen was er sprake van de verhandeling te vervangen door multiple choice. Dus ik weet niet goed hoe het tegenwoordig zit.
Informeer voor welk taalartikel (en bijhorend niveau) je moet slagen en je kan op http://www.selor.be al eens kijken welke soort vragen er worden gesteld.
Plaats reactie