operator bestuurder infrabel tractie

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
Walter1962

operator bestuurder infrabel tractie

Bericht door Walter1962 »

Hallo iedereen,

Ik heb gesolliciteerd voor de functie van operator bestuurder infrabel afdeling tractie district Noord -Oost ( ik heb gevraagd voor Hasselt ) en wacht nu nog op mijn oproeping voor de medische testen, nu is mijn vraag wat houd de job juist in, is dit effectief zoals een vrachtwagenbestuurder spullen van A naar B brengen over een groot gebied wel aan een beperkte snelheid of is het toch iets anders dan me verteld is.
De reden waarom ik voor deze functie heb gekozen komt alleen maar door de liefde voor electro/diesels. Mijn passie voor treinen is pas ruim 30 jaar oud dus ja een late roeping, maar blijkbaar ziet Infrabel geen bezwaar in mijn leeftijd die al voorbij de 50 ligt.

Heeft er iemand ervaring in deze functie? Hoe zit het met de werkuren is dit effectief heel veel nacht en weekend werk of is dit ook een beetje overdreven, niet dat ik dat erg vindt anders was ik zeker niet aan de testen begonnen.

Kortom iedereen die enige informatie heeft en dit wil delen met mij, en anderen die mogelijk ook met zulke vragen zitten, laat u gaan.
Ik kan 15 jaar ABL dienstjaren meebrengen wat maakt dit in loonverschil met een starter, ik heb ook nog een lastige vrouw of zoiets ten laste.

Walter
poyaud
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst

Re: operator bestuurder infrabel tractie

Bericht door poyaud »

Walter1962 schreef:Hallo iedereen,

Ik heb gesolliciteerd voor de functie van operator bestuurder infrabel afdeling tractie
Heeft er iemand ervaring in deze functie? Hoe zit het met de werkuren is dit effectief heel veel nacht en weekend werk of is dit ook een beetje overdreven, niet dat ik dat erg vindt anders was ik zeker niet aan de testen begonnen.
Neen dit is zeker niet overdreven, meer dan 3/4 zullen nachten EN weekends zijn.
Opgelet, ik spreek wel over de zone NW.
Afbeelding
Walter1962

Re: operator bestuurder infrabel tractie

Bericht door Walter1962 »

Ik ben nog altijd aan het wachten is dit normaal zo lang?
Waar kan ik eventueel eens aan de bel gaan hangen, ik ben eens gaan polsen in Hasselt en daar staan ze te springen voor nieuw volk de tekorten zijn er groot, de bel mag ook een politiek belletje zijn. Ik heb de hiërarchische weg gevolgd eens van onder naar boven en eens van boven naar beneden, maar het stopt telkens in het middenveld waar iedereen naar iedereen wijst.
Ik weet niet meer wat er van te denken. Ik ben nochtans als 1e geslaagde uitgekomen ergens in mei dus ruim 4 maand geleden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: operator bestuurder infrabel tractie

Bericht door Steven »

HR staat niet altijd gekend voor snelheid. Evenmin sommige andere diensten.
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: operator bestuurder infrabel tractie

Bericht door groentje »

Het is triestig, maar 4 maand is inderdaad een peulschil bij HR. Ik ken verhalen van mensen die 9 maand moesten wachten...
Walter1962

Re: operator bestuurder infrabel tractie

Bericht door Walter1962 »

Oh goeie heiligheid , het wonder is geschied en ik heb een bericht gekregen om de laatste papieren op te sturen en op 29 oktober wordt ik verwacht voor de medische keuring.
Kaarsen branden helpt echt de aandelen van SPAAS zijn in waarde gestegen :lol:

Op naar de volgende horde, nu er vaart inzit ze trachten te behouden.
Het enige "min" puntje is dat ik niet de job krijg waar ik voor gekozen had en niet de plaats, maar ja binnen is binnen.
Van operator sporen naar operator tractie moet wel lukken en van standplaats veranderen Lier naar Hasselt kan ook wel te doen zijn.
Werkt er toeval iemand van Tongeren in Lier om de afstand te weten want Lier is groot en ik heb geen idee waar de standplaats juist ligt.
Walter
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: operator bestuurder infrabel tractie

Bericht door Asterix »

Walter1962 schreef:Het enige "min" puntje is dat ik niet de job krijg waar ik voor gekozen had en niet de plaats, maar ja binnen is binnen.
:shock:
Is het toch ook niet belangrijk dat je een functie uitoefent die je graag doet? Het is toch acht uur per dag, hé.
Ik heb de indruk dat je begint aan een functie die je niet ziet zitten op een standplaats die je niet ziet zitten.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: operator bestuurder infrabel tractie

Bericht door Steven »

Opgelet met bepaalde titels zeker als het over besturen van een loc gaat. Heb al vastgesteld dat bepaalde titels in naam veel verschillen maar niet in inhoud.
Walter1962

Re: operator bestuurder infrabel tractie

Bericht door Walter1962 »

Op zich was bij de sporen mijn 2e keuze en Lier ook mijn 2e keuze, dus dat valt allemaal wel echt mee, maar bij de mondelinge gaf men aan dat ik vermoedelijk in Hasselt zou terecht komen omwille van de grote tekorten daar en het ligt bij wijze van spreken in mijn achtertuin. Van 20 kilometer per dag naar bijna 190 kilometer kan ik niet zien als pluspunt, maar het is zeker geen punt waar ik over zal struikelen, alleen moet ik nu met de auto gaan en anders met de fiets.
Daarom dus het "min" puntje.

Walter
Plaats reactie