sollicitatie examen 1ste assistent verkeersleider voor Bruss

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
igor

sollicitatie examen 1ste assistent verkeersleider voor Bruss

Bericht door igor »

Ik ben 46 jaar, werk in de privé als bediende en heb me ingeschreven voor het bovenvermelde examen. Hierover heb ik volgende vragen :

1) Speelt mijn leeftijd een rol om te slagen voor het examen?

2) Werven ze vaak mensen aan van mijn leeftijd indien je slaagt?

3) Als ik zou slagen neem ik anciënniteit mee uit de privé?

4) Ik ben gehuwd met 02 kinderen. Wat zou de netto-wedde zijn ongeveer?

Dank vooraf aan de antwoorders ook als is het maar een vraag die je kan beantwoorden

Igor
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: sollicitatie examen 1ste assistent verkeersleider voor B

Bericht door Steven »

Van privé naar de spoorweg kan je enkel anciënniteit meenemen indien je uit het onderwijs komt, je bij de lijn werkte, uw legerdienst, beroepsleger, ...

Uw leeftijd maakt weinig uit, ze werven geregeld mensen aan van alle mogelijke leeftijden.
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: sollicitatie examen 1ste assistent verkeersleider voor B

Bericht door groentje »

1) hangt ervan af. Als je wat ouder bent, gaat het studeren iets minder vlot, maar het is zeker niet onmogelijk.
2) ik heb geen cijfers. Maar iemand met een oprechte belangstelling maakt zeker kans, op welke leeftijd dan ook.
3) anciënniteit neem je niet mee uit de privé voor OSTCH, vrees ik.
4) ik verdiende rond de 40 000 euro bruto, vorig jaar, met 6 jaar anciënniteit, de nodige overuren, tweetaligheidsattest Selor en behoorlijk wat weekends en nachtdiensten. Tijdens de opleiding zat dat eerder rond de 60 en 70% daarvan, geloof ik.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: sollicitatie examen 1ste assistent verkeersleider voor B

Bericht door Shrek »

igor schreef:Ik ben 46 jaar, werk in de privé als bediende en heb me ingeschreven voor het bovenvermelde examen. Hierover heb ik volgende vragen :
Speelt mijn leeftijd een rol om te slagen voor het examen?
Ik heb al gemerkt dat er bij Infrabel helemaal niet gediscrimineerd wordt op leeftijd. Als je slaagt kan je beginnen (pas op, makkelijk is het niet).
Je zal trouwens merken dat er nog heel veel collega's nog een stuk ouder zijn dan 46 :wink: .
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: sollicitatie examen 1ste assistent verkeersleider voor B

Bericht door dekooiker »

De bruto jaarwedde is 26940€ ofte 2245€ per maand.
Daar dient u premies bij te tellen.
Hoeveel het netto is kan bij benadering bekomen worden door uw huidige nettoloon te delen door het brutoloon en dan te vermenigvuldigen met hoger vermelde getallen.
De trein.
Alleen voor durvers.
Plaats reactie