mondeling technicus mechanica

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
slumlord

mondeling technicus mechanica

Bericht door slumlord »

Hallo,
Ik ben geslaagd voor mijn schriftelijke ingangsexamen voor technicus mech.
Kan mij iemand vertrellen wat ik min of meer voor mondeling kan krijgen of wat ik moet studeren?

Vdg Slumlord
joris d.s.

Re: mondeling technicus mechanica

Bericht door joris d.s. »

Ik ben zelf ook met het idee aan het spelen om mij in te schrijven voor deze examens.
Ik volg momenteel een opleiding onderhouds-elektricien bij de vdab. (diploma A2 autotechnieken)

Wat vragen ze zoal op deze proeven?
Heb je hiervoor geleerd en zo ja welke onderwerpen en met welk studie materiaal?
Hoe moeilijk is het examen?

Ik heb de file met de te kennen leerstof die bij de vacature staat op despoorwegenwervenaan.be al eens bekeken.
Er wordt veel meer theorie gevraagd dan ik heb gezien in 2 verschillende opleidingen als elektricien (residentieel bij syntra en onderhouds bij de vdab) .
Gemengde schakelingen (RL RC RLC) heb ik bv nooit gezien , ook hoogspanning is mij totaal vreemd.
Ik ben nu op zoek naar materiaal om mij op het ingangsexamen voor te bereiden en een globaal idee te krijgen van de moeilijkheidsgraad.

Deze post is intussen al een jaar oud, mijn vraag is niet perse gericht aan de OP.
Ik wil van iedereen die dit examen gedaan heeft wel wat advies...


grts,

joris
poxer

Re: mondeling technicus mechanica

Bericht door poxer »

Is het technicus mecanicien of technicus elektro mecanicien ?
Plaats reactie