Cebir test

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
Serpentinos

Cebir test

Bericht door Serpentinos »

Hallo iedereen

Ter voorbereiding van de infosessie "treinbestuurder" had ik mijzelf graag wat getest (om te kunnen inschatten wat de inhoud van de testen zijn).
Dit doe ik op de welbekende website: http://tascnet.cebir.be/

Echter, waar kan ik de resultaten hiervan zien? Vind dit echt nergens terug, is wat moeilijk om dan uiteindelijk te weten of ik de "oefeningen" onder de knie heb...

Alvast bedankt!
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Cebir test

Bericht door HLE 2302 »

Serpentinos schreef:Hallo iedereen

Ter voorbereiding van de infosessie "treinbestuurder" had ik mijzelf graag wat getest (om te kunnen inschatten wat de inhoud van de testen zijn).
Dit doe ik op de welbekende website: http://tascnet.cebir.be/

Echter, waar kan ik de resultaten hiervan zien? Vind dit echt nergens terug, is wat moeilijk om dan uiteindelijk te weten of ik de "oefeningen" onder de knie heb...

Alvast bedankt!
Dat is eigenlijk de beste oefentest om te vergelijken met de psychotechnische proeven, die je samen hebt met de medische keuring als je geslaagd bent voor de geschiktheidstesten en het mondeling. De uitslag kan je niet zien, maar het geeft je een inzicht hoe die test werkelijk in elkaar zit.

Op de infosessie zelf hoef je u niet echt voor te bereiden. Dat is een informatieve voormiddag over het beroep, neem echter wel bepaalde notities want er kunnen op het mondelinge gedeelte (na de geschiktheidstest) kunnen er vragen over gesteld worden.

Van de geschiktheidstesten zelf zijn er niet echt voorbeelden op internet. Maar er worden 3 onderdelen getest.

- Logisch redeneren. Zinnen omzetten naar codes en vice versa, klinkt moeilijker dan het is.
- Nummeriek redeneren. Vraagstukken met hoofdrekenen omzetten, zoals; Piet Is 18 jaar. Zijn zus is 14 jaar, hoe oud is Piet als zijn zus 19 jaar is.
- Verbaal redeneren. Telkens een tekst met 3 verschillende stellingen, een vorm van begrijpend lezen.

Om te slagen voor de test moet je minimum 50% halen voor treinbestuurder. Je zal niet alle opgaven kunnen maken binnen de tijd, het is echter belangrijk van correct en toch zo vlot mogelijk te werken, maar het is zeker doenbaar.

Na bovenstaande eliminerende test krijg je een aantal vragen van techniek: mechanica,elektriciteit & pneumatica. Deze zijn niet eliminerend, maar je neemt deze uitslag mee naar de jury.

Als je geslaagd bent voor de eliminerende test, men zal de namen van de geslaagden afroepen. Dan volgt er nog een persoonlijkheidsvragenlijst met een hele hoop stellingen. Beantwoord deze zo eerlijk mogelijk.

Véél succes !
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Serpentinos

Re: Cebir test

Bericht door Serpentinos »

Dankjewel voor de snelle respons! Tot op heden heb ik mijzelf nog niet ingeschreven ... Ik volg nu studies in het 1e jaar hoger maar begin meer en meer te twijfelen of het mijn ding is.
Ik denk niet dat ik de motivatie nog heb om de volledige 3 jaar af te werken, denk dat het dan beter is om eind dit jaar te stoppen dan in 't begin van mijn 3e jaar hoger.
Een job als treinbestuurder lijkt mij écht wel interessant. De interesse en motivatie is er allesinds al vele jaren. De shiften spreken mij persoonlijk wel aan, is héél veel variatie. Maar is dit doenbaar in een relatie later? Zou ik mij kunnen inschrijven voor de infosessie om informatief alles eens mee te maken? Of moet ik daarna écht al beslissen of ik al dan niet verder wil gaan met de proeven? Wat wordt het meest gedaan?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Cebir test

Bericht door Steven »

De haalbaarheid van een relatie hangt van twee mensen af, uzelf en de persoon met wie je een relatie hebt. Als iemand er echt niet tegen kan dat je halfweg de nacht opstaat om te gaan werken zal er na een tijdje een probleem ontstaan, zoveel is zeker.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Cebir test

Bericht door HLE 2302 »

Serpentinos schreef:Dankjewel voor de snelle respons! Tot op heden heb ik mijzelf nog niet ingeschreven ... Ik volg nu studies in het 1e jaar hoger maar begin meer en meer te twijfelen of het mijn ding is.
Ik denk niet dat ik de motivatie nog heb om de volledige 3 jaar af te werken, denk dat het dan beter is om eind dit jaar te stoppen dan in 't begin van mijn 3e jaar hoger.
Een job als treinbestuurder lijkt mij écht wel interessant. De interesse en motivatie is er allesinds al vele jaren. De shiften spreken mij persoonlijk wel aan, is héél veel variatie. Maar is dit doenbaar in een relatie later? Zou ik mij kunnen inschrijven voor de infosessie om informatief alles eens mee te maken? Of moet ik daarna écht al beslissen of ik al dan niet verder wil gaan met de proeven? Wat wordt het meest gedaan?
Zoals steven zegt hangt de haalbaarheid gewoon af van de sterkte van uw relatie. Maar ik zie er geen problemen in. Voor de rest kan ik alleen maar aanraden om deel te nemen, het is een héél fijne job. Het is wel een zware opleiding, maar je krijgt er een héél mooie job, én veel verlof voor terug. :)
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Serpentinos

Re: Cebir test

Bericht door Serpentinos »

Het spreekt voor zich dat je hier overeen met kopen in de relatie, of dat ze anders niet veel voorstelt. Maar ik had het vooral op het feit of het combineerbaar is met een gezinsleven. Of er al dan niet tijd voor is? Gezien de onregelmatige uren ... is het haalbaar?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Cebir test

Bericht door Steven »

moest het niet haalbaar zijn zouden er totaal geen treinbestuurders zijn die getrouwd zijn, er zijn er echter genoeg die getrouwd zijn. Kwestie van u aan te passen. Je hebt voldoende vrijheid als treinbestuurder.
Serpentinos

Re: Cebir test

Bericht door Serpentinos »

Steven schreef:moest het niet haalbaar zijn zouden er totaal geen treinbestuurders zijn die getrouwd zijn, er zijn er echter genoeg die getrouwd zijn. Kwestie van u aan te passen. Je hebt voldoende vrijheid als treinbestuurder.
Dankjewel Steven! Ik zie het licht .. :wink:
Plaats reactie