Dan toch de stap gezet

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Dan toch de stap gezet

Bericht door Meesterpeter »

Veel succes voor diegene welke aan de keuringen mee gaan doen !
Tsja, die onregelmatige werktijden. Ben begonnen in 1979 als machinist bij NS, doe vanaf ongeveer 1986 alleen nog maar (heel) late diensten. Dus een veel regelmatiger leven, goed voor je lichaam en waakzaamheid. Kan dit bij de NMBS ook ?
Nog één maandje, dan 35 jaar bij het spoor en vele 100.000 km verder...........

Gr Peter
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Serpentinos

Re: Dan toch de stap gezet

Bericht door Serpentinos »

Ik kijk er héél erg naar uit, waarschijnlijk begrijp je en ervaar je de nadelen (late shiften e.d.) pas eenmaal je ze echt doet...
Morgen geschiktheidstesten, spannend! Ik hoop écht dat ik het haal, want ik heb er heel wat voor opgegeven om deze nieuwe stap te zetten. Hopelijk lukt het mij dan ook!
Zoals eerder aangehaald kan je daar dus niet echt voor oefenen en voorbereiden... Zal zorgen dat ik goed uitgeslapen ben. Moet ook pas gaan tegen 12u45, dus heb dat geluk ook al..

Toi toi!
Serpentinos

Re: Dan toch de stap gezet

Bericht door Serpentinos »

Hoera! Ben er bij!
Volgende week jury!

Maar amai.. ik kwam volledig groggy buiten.. zo'n spanning! Niet normaal! Was als een van de eerste klaar vermoed ik, nog een halfuur moeten wachten tot iedereen klaar was. Toch écht wel spannend ... Test was inderdaad wel moeilijk, maar wel haalbaar als je je concentratie er bij kan houden.
Serpentinos

Re: Dan toch de stap gezet

Bericht door Serpentinos »

Het mocht niet zijn.. ze zagen mijn interesse niet .. :shock:
Eerste 2 oefeningen techniek gingen wat minder, maar kreeg de kans niet om de derde te maken (die ik wel goed kon).. zucht
Had het idee dat de voorzitter iets had tegen mij.. natuurlijk niemand van de vakbond aanwezig..

Ahja, 't is nu aan mij om opnieuw in te schrijven en ze deze keer wél proberen te overtuigen ..
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Dan toch de stap gezet

Bericht door Meesterpeter »

Serpentinos schreef:.........Had het idee dat de voorzitter iets had tegen mij.. natuurlijk niemand van de vakbond aanwezig......
Hoop toch wel dat dit enigszins met humor geschreven is, want met zo'n instelling, gedachten kom je er niet..........
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Serpentinos

Re: Dan toch de stap gezet

Bericht door Serpentinos »

Meesterpeter schreef:
Serpentinos schreef:.........Had het idee dat de voorzitter iets had tegen mij.. natuurlijk niemand van de vakbond aanwezig......
Hoop toch wel dat dit enigszins met humor geschreven is, want met zo'n instelling, gedachten kom je er niet..........
Uiteraard! Er zijn nog altijd 2 andere mensen die hun mening geven .. Zou jammer zijn van mijzelf moest ik de oorzaak van hun oordeel daar zoeken in plaats van bij mijzelf.
In de gang speculeerden er nog wat mensen dat ze wat strenger waren omdat er niemand van de vakbond aanwezig was bij de jury's... Dacht dat dit vaker voorkwam, vandaar mijn misschien wat ongepaste reactie hierboven :wink:
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Dan toch de stap gezet

Bericht door Meesterpeter »

Iemand van de vakbond bij een (eerste) sollicitatieronde, daar heb ik (in Nederland althans) nog nooit van gehoord.
Meestal heb je alhier de vakbond pas nodig als je werkgever je weer kwijt wilt..............
Dacht echt dat dat over die vakbond ook een grapje was !

Heel veel succes bij de volgende wervingsronde, hoop van harte dat het dan wel goed gaat,

Gr Peter
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Serpentinos

Re: Dan toch de stap gezet

Bericht door Serpentinos »

Blijkbaar (is dus ook van "horen zeggen") zit er altijd iemand bij van de vakbond bij het gesprek, om te kijken of de jury "het wel goed doet" en je een eerlijke kans geeft.
Ik heb het niet slagen van dit gesprek vandaag aan mijzelf te danken, geen idee waarom een vakbond bij sommige nodig zou zijn. Bedankt voor je reactie in ieder geval, Peter.
Fijne avond!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dan toch de stap gezet

Bericht door Steven »

Bij de NMBS heeft de vakbond het recht op aanwezigheid ter controle (controle op eerlijk verloop).
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Dan toch de stap gezet

Bericht door Eimai »

Er zit helemaal niet altijd een vakbondsafgevaardigde bij het jurygesprek bij de sollicitatie. Bij mij indertijd was er ook geen aanwezig. Normaal zitten ze er wel bij bij de examens later tijdens de opleiding.

Trouwens, die vakbond heeft daar ook niet veel te zeggen, ze observeren alleen maar en mogen niet tussenkomen, en de deliberatie mogen ze ook niet meevolgen. Moest er iets oneerlijk verlopen dan kunnen ze dat later wel gaan melden enzovoort, maar daar ga je niet veel aan hebben als sollicitant.
Plaats reactie