Rangeerder - NMBS

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Rangeerder - NMBS

Bericht door dekooiker »

Schriftelijk durft al wel eens meevallen, een mondelinge proef aan den ijzerenweg is dikwijls een kruisverhoor.
Zorg voor een goede motivatie, overtuigende argumenten (zoals antwoord op: waarom zouden we u moeten aannemen) en dan kan het lukken.
Wie hoopt op snel eens een mondelinge proef af te leggen komt meestal bij het deel 'niet geslaagd'.
Veel succes gewenst en goed voorbereiden!
De trein.
Alleen voor durvers.
Mickey18

Re: Rangeerder - NMBS

Bericht door Mickey18 »

dekooiker schreef:Schriftelijk durft al wel eens meevallen, een mondelinge proef aan den ijzerenweg is dikwijls een kruisverhoor.
Zorg voor een goede motivatie, overtuigende argumenten (zoals antwoord op: waarom zouden we u moeten aannemen) en dan kan het lukken.
Wie hoopt op snel eens een mondelinge proef af te leggen komt meestal bij het deel 'niet geslaagd'.
Veel succes gewenst en goed voorbereiden!
Bedankt voor je reactie! :)
Ik ben de mondelinge proef al zeer goed aan het voorbereiden en ik heb al een reeks met vragen gemaakt en die beantwoord zoals 'Waarom wil je bij de spoorwegen werken", "Waarom kies je voor de job van Rangeerder", "Waarom moeten we jou aannemen ipv de andere kandidaten" enz..
Ik heb ook al wat antwoorden opgeschreven voor de vraag naar wat de job van een rangeerder inhoud, wat een rangeerder verdiend, hoeveel verlof een rangeerder heeft en waarvoor de NMBS staat en uit welke delen de Belgische Spoorwegen bestaan.

Ik ben me er zo goed mogelijk op aan het voorbereiden en ik hoop dat het mij goede punten opbrengt :)
Mysticwoman

Re: Rangeerder - NMBS

Bericht door Mysticwoman »

Ik ben ook geslaagd voor de schriftelijke proef, ik moet op 21/8 mijn mondelinge proef afleggen in Brussel :D
Mickey18

Re: Rangeerder - NMBS

Bericht door Mickey18 »

Mysticwoman schreef:Ik ben ook geslaagd voor de schriftelijke proef, ik moet op 21/8 mijn mondelinge proef afleggen in Brussel :D
Véél succes! Laat je achteraf ook even weten hoe het gegaan is ? :D
Voor welke zone/district ga je eigenlijk ? :)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Rangeerder - NMBS

Bericht door Steven »

Kan je aub een kleinere foto gebruiken als voetnoot. Deze is veel te groot
Mickey18

Re: Rangeerder - NMBS

Bericht door Mickey18 »

Steven schreef:Kan je aub een kleinere foto gebruiken als voetnoot. Deze is veel te groot
Zal ik doen Steven, geen enkel probleem :)
druide

Re: Rangeerder - NMBS

Bericht door druide »

Tegen welk uur moet ge daar zijn morgen?
Ik tegen 11 uur :)

---------------------------------------------------------
SELECTIE RANGEERDER - NMBS

SCHRIFTELIJKE GEDEELTE: 06/08/14 (GESLAAGD!)
MONDELINGE GEDEELTE: 27/08/14 om 11uur
MEDISCH ONDERZOEK: ???
Mickey18

Re: Rangeerder - NMBS

Bericht door Mickey18 »

druide schreef:Tegen welk uur moet ge daar zijn morgen?
Ik tegen 11 uur :)

---------------------------------------------------------
SELECTIE RANGEERDER - NMBS

SCHRIFTELIJKE GEDEELTE: 06/08/14 (GESLAAGD!)
MONDELINGE GEDEELTE: 27/08/14 om 11uur
MEDISCH ONDERZOEK: ???
Ik moet al daar zijn om 09u30 :)
druide

Re: Rangeerder - NMBS

Bericht door druide »

en nu maar wachten op de uitslag .....spannend :)
Mickey18

Re: Rangeerder - NMBS

Bericht door Mickey18 »

druide schreef:en nu maar wachten op de uitslag .....spannend :)
Inderdaad :D
Hoe is het bij jou gegaan ?

Bij mij ging het redelijk goed, maar ik was toch wel wat zenuwachtig en er zijn een aantal dingen die ik achteraf bekeken wel anders gezegd zou hebben :?
Dus het is een beetje twijfel, maar ze zeiden dat we volgende week de uitslag zouden krijgen, dus het is afwachten :)
druide

Re: Rangeerder - NMBS

Bericht door druide »

Mickey18 schreef:
druide schreef:en nu maar wachten op de uitslag .....spannend :)
Inderdaad :D
Hoe is het bij jou gegaan ?

Bij mij ging het redelijk goed, maar ik was toch wel wat zenuwachtig en er zijn een aantal dingen die ik achteraf bekeken wel anders gezegd zou hebben :?
Dus het is een beetje twijfel, maar ze zeiden dat we volgende week de uitslag zouden krijgen, dus het is afwachten :)
Ik denk vrij goed kreeg veel vragen inverband de veiligheid.
En daar ik in andere sectoren reeds veiligheidsfuncties heb ingevuld denk ik dat ik me goed uit de slag heb getrokken.
Mja mijn indruk en hoe die voor hun was kan duidelijk verschillen dus afwachten.
Maar denk wel dat het goed gegaan is.
Mickey18

Re: Rangeerder - NMBS

Bericht door Mickey18 »

Heeft er iemand al een brief ontvangen met de uitslag ?
jk_89

Re: Rangeerder - NMBS

Bericht door jk_89 »

Nog altijd geen antwoord gekregen?
ik dacht bij het mondeling dat ze het je direct vertelde of je geslaagd was of niet?
Bel eens?

ps ik wacht nog altijd (al drie weken) op mijn schriftelijke bevestiging om te mogen beginnen op 03/11
Mickey18

Re: Rangeerder - NMBS

Bericht door Mickey18 »

Ik heb vandaag de brief gehad, ben helaas niet geslaagd op het mondelinge gedeelte.
Bij de infosessie zeiden ze ook dat we direct na het interview te horen zouden krijgen of het goed was of niet, maar dat was dus niet het geval.

Hopelijk krijg jij snel de bevestiging dat je mag beginnen aan je opleiding! Veel succes! :)
Gregory88

Re: Rangeerder - NMBS

Bericht door Gregory88 »

Vandaag zat de brief ook in mijn bus... en ik ben geslaagd met 16/20 voor het interview..! :D :)
Weer een stap dichter bij de job van rangeerder dus.

Nu uitkijken naar het het vervolg, te beginnen met de medische keuring die binnenkort wel zal volgen.
Plaats reactie