Testen ingenieur

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
Patje71

Testen ingenieur

Bericht door Patje71 »

Hoi folks,
Maatje van mij gaat morgen zijn eerste testen doen voor een ingenieur functie.
Welke testen moet hij zich daar bij voorstellen?
Zijn er online gelijkaardige testen beschikbaar en zo ja waar?

Groetjes
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Testen ingenieur

Bericht door Shrek »

Je hebt zo'n paar eenvoudige testjes waarbij je vraagstukjes moet oplossen en voorwerpen in de juiste volgorde moet zetten en dergelijke.
Het leek mij eerder een formaliteit te zijn. Het moeilijkste zijn de sollicitatiegesprekken waar ze peilen naar je motivatie en kennis :wink:
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Re: Testen ingenieur

Bericht door SteC »

Ik heb ooit de testen voor burgerlijk ingenieur gedaan.
Ik meen mij te herinneren dat er 3 testen zijn.

Een eerste moet je een aantal objecten in de juiste volgorde zetten met dingen à la verwissel deze twee, zet ze achterstevoren enzovoorts.

Vervolgens zijn er testen met berekeningen die je moet maken.
Je krijgt bijvoorbeeld statistische data van verschillende landen zoals inwoners en aantal auto's. Vervolgens vragen ze welk land het meeste auto's per inwoner heeft enzovoorts.

En dan is er ook nog een test in hoe goed je een tekst begrijpt. Dan geven ze een tekstje en stellen ze er vragen over.

Mijn mondelinge gesprek was een grappige ervaring gezien ik te laat was omdat ik met een trein in panne stond. Omdat ik netjes gebeld had om ze dat te laten weten hebben ze mij er later tussen genomen.

Ondanks dat ik toen een job bij de NMBS aangeboden kreeg heb ik er door omstandigheden niet op in gegaan.

Veel succes!
Plaats reactie