De functie Onderstationschef Reizigers

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Highspeed8400

Re: De functie Onderstationschef Reizigers

Bericht door Highspeed8400 »

Hallo, net lid geworden hier. Kwam dit forum tegen in m'n zoektocht online.
Iemand enig advies over mijn situatie?

In februari werk ik 2 jaar bij de spoorwegen. In september heb ik m'n overplaatsing gevraagd voor Onderstationschef in Oostende. De 31ste dec P6 gekregen.

Nu is het probleem, aan de opleiding van januari doe ik alvast niet mee, maar enig idee hoe ik te weten kom aan welke ik wel kan deelnemen?

Ik ben namelijk voorzien om in september op reis te gaan, maar als ik wordt naar de opleiding gestuurd moet ik mijn verlof intrekken en dus ook die reis annuleren. We kunnen ook vroeger gaan, maar zolang ik niet weet wanneer de opleiding is blijft er een risico. Ik kan toch niet gans het jaar wachten om iets te plannen?

Hier en daar hoor ik wel berichten dat er in de zomer geen opleidingen zijn, maar dan kunnen we ook niet reizen omdat het al te duur is.

Thoughts?
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: De functie Onderstationschef Reizigers

Bericht door Asterix »

Heb je al eens met je manager gesproken? Hij/zij is toch diegene die jou moet laten gaan?
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

De functie Onderstationschef Reizigers

Bericht door dekooiker »

Jeroen haalt het meest voor de hand liggende aan.
Die mensen weten meestal hoe de vork aan de steel zit.

Verlof plannen tijdens een opleiding is strikt genomen niet mogelijk maar als je op voorhand verlof plant kan er met enige medewerking van de dienst planning toch wel iets bereikt worden.

Veel hangt ook af van wat uw huidige betiteling en de invulling ervan is.
Zijn er van die functie genoeg mensen dan kan het snel gaan, zoniet, is het wachten op bijkomend personeel.
De trein.
Alleen voor durvers.
Highspeed8400

Re: De functie Onderstationschef Reizigers

Bericht door Highspeed8400 »

Jeroen schreef:Heb je al eens met je manager gesproken? Hij/zij is toch diegene die jou moet laten gaan?
Dat is een feit, het is gewoon erg vervelend dat die ook niet weet wanneer. Eerst de opleiding doen natuurlijk.

Probleem is dat er net ene is gestart. We kunnen wel in mei/juni reizen of toch proberen alles te boeken voor september.

Aangezien de huidige opleiding ergens zal eindigen in april lijkt het me wat onwaarschijnlijk dat er dan in mei een nieuwe start, zeker als die dan doorloopt in de zomer.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: De functie Onderstationschef Reizigers

Bericht door groentje »

Sluit een goede annulatieverzekering af, lees ook de kleine lettertjes, boek voor september, en laat het weten aan HR. Wellicht kunnen die er wel een mouw aan passen, als ze het op tijd weten...
infusion

Re: De functie Onderstationschef Reizigers

Bericht door infusion »

Kreeg eindelijk mijn brief van de HR.

Wervingsreserve :(

Brief is vrij vaag. Van zodra ik in aanmerking kom, zou ik een uitnodiging krijgen... maar wie weet hoe lang dat zal duren? Ik beoefen momenteel geen werk uit en zit dus krap bij kas. Ik zou het liefst bij de NMBS beginnen... maar ik kan moeilijk nog een jaar werkloos afwachten :(

In de brief staat wel dat ze méér treinbegeleiders nodig hebben, maar mijn Frans is erbarmelijk.

Niet echt leuk nieuws :(
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: De functie Onderstationschef Reizigers

Bericht door Asterix »

infusion schreef:Brief is vrij vaag. Van zodra ik in aanmerking kom, zou ik een uitnodiging krijgen... maar wie weet hoe lang dat zal duren? Ik beoefen momenteel geen werk uit en zit dus krap bij kas. Ik zou het liefst bij de NMBS beginnen... maar ik kan moeilijk nog een jaar werkloos afwachten
Niet wanhopen. Met van die wervingsreserves kan het sneller gaan dan je denkt. In crisistijden solliciteert immers een deel van de kandidaten bij de NMBS omdat het een relatief veilige haven is. Van zodra die mensen echter tijdens het wachten op hun oproepingsbrief elders een goede baan vinden, haken ze af en hoeft het niet meer. Zij vallen dan al af.

In afwachting kan je misschien via een interimbureau aan de slag op basis van week- of maandcontracten? Ik heb dat ook een tijdje gedaan (callcenterwerk) en op die manier kan je quasi-meteen vertrekken mocht je worden opgeroepen.
infusion

Re: De functie Onderstationschef Reizigers

Bericht door infusion »

Mag ik er dan vanuit gaan dat er (bijna) elke maand opleidingen zijn en ik gewoon moet wachten op mijn beurt?

Ik zie wel dat ik 170ste laureaat ben, ik had dan ook maar 12/20 voor de jury :(
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: De functie Onderstationschef Reizigers

Bericht door groentje »

Ik ga ervan uit dat je nog wel zal worden aangeworven, dit of volgend jaar, al sluit ik niet helemaal uit dat de besparingen ook een heel aantal posten laat sneuvelen...
Plaats reactie