Vraagje over de testen van TBG; med. controle bij de NMBS

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

neen da varieert van keer tot keer, geen lijn in te trekken
oisp

Bericht door oisp »

Ik heb ook het goede nieuws ontvangen dat ik geslaagd ben voor het medisch onderzoek van onderstationschef. Ik hoop dat ik snel mijn oproepingsbrief krijg, want ik werk momenteel als bediende voor onbepaalde duur (opzeg 6 weken vanaf de eerste dag van volgende maand => als pech: 2,5 maanden opzeg). Ik heb eigenlijk enkele vraagjes:
1) Zijn er al kandidaten die hun oproepingsbrief hebben ontvangen?
2) Als je een lange opzeg moet doen, vormt dit een probleem voor de NMBS?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

nee das voorzien op je oproepbrief als je een opzeg moet volgen
el_barto

Bericht door el_barto »

Trouwens, een beetje een goede baas heeft respect voor de keuze van z'n werknemers.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

yep da geluk heb ik ook mogen hebben toen ik indertijd men stap naar het spoor zette
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Ik zou ook deze week mijn brief mogen krijgen met de uitslag van mijn sollicitatiegesprek.
sociaalgeval

Beroep

Bericht door sociaalgeval »

Weet er iemand wat de wachttijd is tussen het aantekenen van beroep en het krijgen van de bevestiging of een uitnodiging ervan? Ik heb namelijk 2 weken geleden beroep aangetekend en ik heb er nog steeds niets van gehoord...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

daar kan wel een week of 4 over gaan hoor
lasanjake

Bericht door lasanjake »

Tussen het medisch onderzoek en de uitslag ervan zaten idd 2 weken. Gisteren heb ik mijn oproepingsbrief gekregen. Ik mag op 1 maart beginnen als onderstationschef in Brussel-Zuid. Normaal gezien moest ik ook een opzeg van 6 weken doen, maar ben met mijn baas tot een akkoord gekomen (ontslag met onderlinge toestemming). Ik had wel graag eens geweten hoe lang die opleiding nu precies duurt. De één zegt twee maanden, de ander zegt drie maanden. Is er iemand die daar meer over weet?
NRGken

Bericht door NRGken »

lasanjake schreef:Tussen het medisch onderzoek en de uitslag ervan zaten idd 2 weken. Gisteren heb ik mijn oproepingsbrief gekregen. Ik mag op 1 maart beginnen als onderstationschef in Brussel-Zuid. Normaal gezien moest ik ook een opzeg van 6 weken doen, maar ben met mijn baas tot een akkoord gekomen (ontslag met onderlinge toestemming). Ik had wel graag eens geweten hoe lang die opleiding nu precies duurt. De één zegt twee maanden, de ander zegt drie maanden. Is er iemand die daar meer over weet?
En hoeveel tijd zit er ongeveer tussen de uitslag van je medische tests en je oproepingsbrief?
lasanjake

Bericht door lasanjake »

niet zo lang hoor de 30e had ik de uitslag van de tests, de 3e februari hebben ze gebeld dat ik kon beginnen en gisteren, 9 februari zat de oproepingsbrief in de bus. Eens je de medische keuring overleefd hebt :wink: (Als ik u een tip mag geven, neem iets mee om te lezen voor het geval dat de dokter in de eerste drie uur niet komt opdagen) gaat het snel.
NRGken

Bericht door NRGken »

Ok bedankt voor je snelle reactie en de tips! :D
Davy

Bericht door Davy »

lasanjake schreef:Tussen het medisch onderzoek en de uitslag ervan zaten idd 2 weken. Gisteren heb ik mijn oproepingsbrief gekregen. Ik mag op 1 maart beginnen als onderstationschef in Brussel-Zuid. Normaal gezien moest ik ook een opzeg van 6 weken doen, maar ben met mijn baas tot een akkoord gekomen (ontslag met onderlinge toestemming). Ik had wel graag eens geweten hoe lang die opleiding nu precies duurt. De één zegt twee maanden, de ander zegt drie maanden. Is er iemand die daar meer over weet?
Hangt af van het beroep. Ik denk toch langer dan 3 maanden, als TBG al zeker 5 maanden is. Als O/STCH moet je de biljetten niet kennen, maar jullie moeten toch alles leren over evacueren, seinen,...
oisp

Bericht door oisp »

Ik heb ook mijn oproepingsbrief ontvangen om op 01/03/2006 te starten als onderstationschef (in opleiding). Ik had op mijn huidig werk gevraagd om op 06/03 te mogen gaan (aangezien de échte opleiding begint), maar dat zagen ze niet zitten, ik mag pas op 10/03 gaan :x en zal dus pas op 13/03 beginnen :(
Juventino

Bericht door Juventino »

Wat houdt die opleiding tot onderstationchef precies in? En zijn de uren regelmatig tijdens de opleiding?
Plaats reactie