In beroep tegen medisch onderzoek

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: In beroep tegen medisch onderzoek

Bericht door Steven »

In beroep moet je psychotechnische proeven altijd opnieuw doen. Als je weet over welk deel het gaat kan je er u best wat op
Oefenen. Je hebt concentratie. Je hebt memorisatie korte en middellange termijn. Inzicht.
Zeeleeuw

Re: In beroep tegen medisch onderzoek

Bericht door Zeeleeuw »

Aan mijn voorbereiding zal het deze keer niet liggen. :)
Gebeurt er verder nog iets waarop ik me kan voorbereiden?

Bedankt.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: In beroep tegen medisch onderzoek

Bericht door Asterix »

Ik begrijp uit je verhaal dat het dus mogelijk is om op zo een jobdag een interview én medisch onderzoek te moeten ondergaan terwijl je misschien al bent gebuisd voor je psychotechnische proeven?
Ik vind het ook vreemd dat je huisarts hierbij wordt betrokken?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: In beroep tegen medisch onderzoek

Bericht door Steven »

Het is normaal de huisarts die de volledige uitleg krijgt. In vele gevallen zal hij ook de persoon zijn die de reden van afkeuring beter een plaats kan geven en u eveneens kan bijstaan indien je in beroep wil gaan.
Zeeleeuw

Re: In beroep tegen medisch onderzoek

Bericht door Zeeleeuw »

Jeroen schreef:Ik begrijp uit je verhaal dat het dus mogelijk is om op zo een jobdag een interview én medisch onderzoek te moeten ondergaan terwijl je misschien al bent gebuisd voor je psychotechnische proeven?
Ik vind het ook vreemd dat je huisarts hierbij wordt betrokken?
Het medisch onderzoek was een week na het gesprek, en de psychotechnische testen waren tijdens het medisch onderzoek.
Mijn arts moet de informatie voor mij opvragen, wegens medische privacy redenen.
Zeeleeuw

Re: In beroep tegen medisch onderzoek

Bericht door Zeeleeuw »

Vandaag was het "beroep". Mijn testen waren goed, mijn gesprek met de psycholoog was blijkbaar ook goed (hij vindt dat ik het potentieel heb om een goede tbg te worden) maar toch besloten om mij af te keuren omdat ik te jong zou zijn. (Grap van de dag: de psycholoog is twee jaar ouder dan ik.)

Ik denk dat ik dit terecht een belachelijke reden mag noemen, maar iedereen daar zei me dat ik maar later moest terug komen - na opnieuw al de andere testen te doorlopen en ondertussen nog een jaar te verspillen.
Ik zal wel braafjes opnieuw alles doorlopen, maar desondanks wil ik het hier toch niet zomaar bij laten.

Mijn vraag dus: kan ik op een of andere manier ergens een klacht indienen tegen CPS/die psycholoog?
Een beroepscommisie wordt toch verondersteld van onafhankelijk te zijn, maar die mensen zitten gewoon allemaal op hetzelfde bureau.
Er werd zelfs niet gekeken naar het vorige onderzoek.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: In beroep tegen medisch onderzoek

Bericht door Steven »

Als je het verder wil aanvechten vrees ik dat je naar een arbeidsrechtbank moet en met hele sterke papieren zal moeten afkomen. Als ze u te jong vinden wil dat vooral wijzen op het feit dat ze vinden dat je te weinig maturiteit hebt. Dit staat compleet los van uw fysieke leeftijd wel te verstaan. Zo begrijp ik de uitleg die jij geeft.
Zeeleeuw

Re: In beroep tegen medisch onderzoek

Bericht door Zeeleeuw »

Bij een arbeidsrechtbank kan ik binnen vijf jaar nog zitten wachten op een uitspraak.
Ik dacht eerder aan een overheidsdienst, of iets dergelijks. Ik weet dat er soms mensen bijzitten in het jurygesprek om te kijken of alles wel volgens de regels gebeurt. Dan moet dit toch ook mogelijk zijn bij CPS?

Ik ben nu opnieuw ingeschreven... We zullen wel zien wat er van komt.
Plaats reactie