Examen treinbestuurder: vragen over elektriciteit

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Jacobus

Examen treinbestuurder: vragen over elektriciteit

Bericht door Jacobus »

Beste iedereen,

Wellicht is dat hier al wel eens ter sprake gekomen, hoor, maar ik ben nieuw, dus jullie zullen het me wel vergeven: als je je inschrijft voor de selectieproeven voor treinbestuurder, wordt er van jou dan een grote kennis over elektriciteit verwacht? Of leer je alles wat je moet weten, eens je aangenomen bent? Worden er op het examen zulke vragen gesteld? Of andere vragen in de technische sfeer? Hoe kan ik me daar dan het best op voorbereiden? Bestaat er ergens een boek waar ik de basis over elektriciteit kan aanleren?

Alvast bedankt!
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

ik studeer al 3 jaar elektriciteit, heb er al 5-tal boeken over gehad en ik heb het gevoel er nog nie alles van te kennen :lol:

het examen is meer een soort van denkexamen denkik
zo'n dingen als 1 1 2 3 5 8, wat hebben ze gemeen



ik denk dat het zoiets zal zijn en dat elektriciteit gevraagd wordt als je begint met de cursus


maarjah, ik ben momenteel nog schoolganger en bankenverslijter, dus ik weet nog nie hoe het zo in elkaar zit :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

voor de aanwerving bestaat in princiepe de elektriciteit en mechanica die je ooit gezien zou moeten hebben in de lessen zoals chemie en fysica (vooral deze laatste dan)
Jacobus

Bericht door Jacobus »

Tja, fysica heb ik ooit nog wel gehad in het ASO, maar dat is intussen al meer dan 16 jaar geleden. Zelfs elektriciteit, in het eerste middelbaar, als keuzevak. 'k Vrees dat ik daar geen jota meer van ken... :oops: