geschiktheidstesten assistent verkeersleider

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
inemine

geschiktheidstesten assistent verkeersleider

Bericht door inemine »

Ik mag 11april infosessie en geschiktheidstesten gaan aflegge. Nu wat houdt die testen in is dit hetzelfde als die voor treinbegeleider want deze heb ik al afgelegd en was ik steeds voor door mijn frans was daar het struikelblok.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: geschiktheidstesten assistent verkeersleider

Bericht door dekooiker »

Numeriek, verbaal en abstract redeneren.
Frans komt niet aan bod, alleen voor wie een werkzetel in Brussel kiest is er kennis van de tweede taal vereist.
De trein.
Alleen voor durvers.
inemine

Re: geschiktheidstesten assistent verkeersleider

Bericht door inemine »

Bedankt het zou voor leuven, Hasselt of antwerpen zijn. Dan zijn die testen toch zelfde als voor treinbegeleider want was daar ook bij. Mondeling zal wel moeilijker zijn dan of valt dat mee eerst duimen voor 11april
Varen

Re: geschiktheidstesten assistent verkeersleider

Bericht door Varen »

En inemine? Geslaagd voor de eerste testen?

Ikzelf was vorig jaar al door de computertesten heen maar kon niet naar het mondeling gedeelte toen dus ik kon zaterdag na de infosessie al direct door.
Nu spannend afwachten op het mondelinge gedeelte. :)
inemine

Re: geschiktheidstesten assistent verkeersleider

Bericht door inemine »

Hey ben er door vandaag bericht gehad nu spannend voor mondeling. Heb hier toch wat zenuwen voor zou de job zo graag doen. Wat vragen ze zoal en waar moet ik op lette moet er door geraken zou een droom zijn
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: geschiktheidstesten assistent verkeersleider

Bericht door Asterix »

inemine schreef:Hey ben er door vandaag bericht gehad nu spannend voor mondeling. Heb hier toch wat zenuwen voor zou de job zo graag doen. Wat vragen ze zoal en waar moet ik op lette moet er door geraken zou een droom zijn
Kijk HIER eens.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: geschiktheidstesten assistent verkeersleider

Bericht door Asterix »

Een ook dit topic gaat over hetzelfde.
Varen

Re: geschiktheidstesten assistent verkeersleider

Bericht door Varen »

Nu mijn gesprek voor het mondelinge gedeelte er stilletjes aan komt beginnen de zenuwen wat op te komen. Wat voor sfeer heerst er tijdens zo'n gesprek? Is het allemaal strak en afstandelijk of kan er wat losjes 'gebabbeld' worden? Hebben ze het liefst een persoon netjes in het pak of is een net hemd op jeans ook al voldoende? Ben geen held in zo'n situaties. :?

Jeroen, had die thread al gelezen maar toch bedankt om ze nog eens te linken.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: geschiktheidstesten assistent verkeersleider

Bericht door Asterix »

Varen schreef:Wat voor sfeer heerst er tijdens zo'n gesprek? Is het allemaal strak en afstandelijk of kan er wat losjes 'gebabbeld' worden?
Het blijft een formele stap naar een mogelijke aanwerving. Ik zou zeggen: stel je gereserveerd op maar blijf ook jezelf. Allemaal maar mensen onder mekaar :)
Varen schreef:Hebben ze het liefst een persoon netjes in het pak of is een net hemd op jeans ook al voldoende? Ben geen held in zo'n situaties. :?
Ik heb geen idee wat die individuele juryleden verwachten maar ik zou toch in pak gaan. Dat is ook een kwestie van respect naar hen toe. Je zal zeker niet alleen zijn in dat geval.
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: geschiktheidstesten assistent verkeersleider

Bericht door groentje »

Ik ging in net hemd zonder pak, maar zoals zoals Jeroen al zei, het is een vorm van respect om je aan je potentiële werkgever niet te slordig te presenteren. Over het algemeen is de bedrijfscultuur op lagere echelons niet heel erg stijf, maar het blijft natuurlijk wel je werk. Ga dus beter niet in een trainingspak van je favoriete voetbalploeg, of in hippe spijkerbroek met gaten en een Metal-t-shirt aan, maar hou dat voor een festival.
Varen

Re: geschiktheidstesten assistent verkeersleider

Bericht door Varen »

*doet vreugdedansje*

Gesprek ging vlotjes in mijn geval. De twee collega's die samen met mij binnengingen leken jammer genoeg minder geluk te hebben.

Nog iemand die vandaag moest gaan? Inemine?
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: geschiktheidstesten assistent verkeersleider

Bericht door overweg13 »

groentje schreef:Ik ging in net hemd zonder pak, maar zoals zoals Jeroen al zei, het is een vorm van respect om je aan je potentiële werkgever niet te slordig te presenteren. Over het algemeen is de bedrijfscultuur op lagere echelons niet heel erg stijf, maar het blijft natuurlijk wel je werk. Ga dus beter niet in een trainingspak van je favoriete voetbalploeg, of in hippe spijkerbroek met gaten en een Metal-t-shirt aan, maar hou dat voor een festival.
Het was een vraag die elk jaar opnieuw terugkwam: wat moeten we aantrekken, meneer. Voor mij hoefde het niet, maar het was wel goed voor wat anekdotes. Zelf antwoordde ik altijd dat ze er vooral moesten voor zorgen dat ze er niet beter bij zaten dan ik, want dat er dan wat zou schelen. Dus geen das, geen stijf kostuum, maar wie dat toch per se wilde, mocht. Ik heb zelfs meegemaakt dat ze zich omkleedden, omdat ze soms 2 examens moesten afleggen, waarvan 1 bij een collega die wel eisen stelde.
De mooiste was die van een leerling die meestal niet op zijn mondje gevallen was, en die examen Duits kwam afleggen in een mouwloze shirt. Ik pakte hem aan, met: zo kun je toch geen examen Duits komen afleggen? Hij antwoordde verbouwereerd dat ik toch gezegd had dat ze niks speciaals moesten doen. Maar de slimmerik had zich in de Union Jack gemeld, en toen ik dat opmerkte, moest ik hem nog overtuigen dat het maar een grapje was.
En dan waren er nog de vrouwelijke laatstejaars, die plots van meisjes dametjes werden. En die zich na het examen prompt opnieuw in hun gewone kleertjes hulden, te beginnen met de pumps, die snel door van die afschuwelijke sportschoenen vervangen werden.
Ja, het waren mooie tijden...
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: geschiktheidstesten assistent verkeersleider

Bericht door overweg13 »

groentje schreef:Ik ging in net hemd zonder pak, maar zoals zoals Jeroen al zei, het is een vorm van respect om je aan je potentiële werkgever niet te slordig te presenteren. Over het algemeen is de bedrijfscultuur op lagere echelons niet heel erg stijf, maar het blijft natuurlijk wel je werk. Ga dus beter niet in een trainingspak van je favoriete voetbalploeg, of in hippe spijkerbroek met gaten en een Metal-t-shirt aan, maar hou dat voor een festival.
Het was een vraag die elk jaar opnieuw terugkwam: wat moeten we aantrekken, meneer. Voor mij hoefde het niet, maar het was wel goed voor wat anekdotes. Zelf antwoordde ik altijd dat ze er vooral moesten voor zorgen dat ze er niet beter bij zaten dan ik, want dat er dan wat zou schelen. Dus geen das, geen stijf kostuum, maar wie dat toch per se wilde, mocht. Ik heb zelfs meegemaakt dat ze zich omkleedden, omdat ze soms 2 examens moesten afleggen, waarvan 1 bij een collega die wel eisen stelde.
De mooiste was die van een leerling die meestal niet op zijn mondje gevallen was, en die examen Duits kwam afleggen in een mouwloze shirt. Ik pakte hem aan, met: zo kun je toch geen examen Duits komen afleggen? Hij antwoordde verbouwereerd dat ik toch gezegd had dat ze niks speciaals moesten doen. Maar de slimmerik had zich in de Union Jack gemeld, en toen ik dat opmerkte, moest ik hem nog overtuigen dat het maar een grapje was.
En dan waren er nog de vrouwelijke laatstejaars, die plots van meisjes dametjes werden. En die zich na het examen prompt opnieuw in hun gewone kleertjes hulden, te beginnen met de pumps, die snel door van die afschuwelijke sportschoenen vervangen werden.
Ja, het waren mooie tijden...
Met vriendelijke groet

overweg13
spoetnik

Re: geschiktheidstesten assistent verkeersleider

Bericht door spoetnik »

Op dit moment ben ik voor elke test al geslaagd. Binnenkort volgt het medische onderzoek en de psychotechnische testen. Van deze laatste heb ik de vb test afgelegd. Is de finale test van hetzelfde niveau? Vallen tijdens deze test nog veel kandidaten af?
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: geschiktheidstesten assistent verkeersleider

Bericht door groentje »

Geen idee, maar bedenk wel dat het niet de bedoeling is om mensen te buizen, wel om de juiste mensen aan te werven, omdat het een flinke investering is om mensen op te leiden, het is niet leuk als er dan nog veel uitval is. Die testen zijn dan ook een filter om hen die het moeilijk zouden hebben tijdens de opleiding én erna, er op tijd uit te vissen. Maar de grote schifting heeft dan al plaatsgevonden, lijkt me.
Plaats reactie