eerste technicus elektromechanicien

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
DBMrider

eerste technicus elektromechanicien

Bericht door DBMrider »

Hallo,
Ik ben een ingenieur elektromechanica, en werk reeds een kleine 3 jaar in de industrie. Maar ik had het liever iets praktischer, met veel minder tijd achter de computer en bureau. Ik ben namelijk een slechte stilzitter. Daarom viel mijn oog op de vacature “ eerste technicus elektromechanicien voor de centrale werkplaats”. Maar vooraleer mij in te schrijven wou ik hier eens informeren of hier iemand ervaring mee heeft met deze functie.
Is het zo dat je veel leert tijdens de job, en dus on the job ervaring opdoet, of ben je continu bezig met het blokken van cursussen, omdat ik soms het gevoel krijg bij de overheid, dat voor alles wat je wil doen, je jezelf eerst telkens opnieuw schriftelijk (examens) en dmv een jury moet bewijzen. Tegenover de industrie of privé, waar dit meer vanzelf blijkt uit het werken tijdens je job, en wat je inzet is?
Hoe is de sfeer om te werken bij de NMBS? Is dit een goeie sfeer? Of eerder een “ ik doe mijn uren, en daarna ben ik naar huis-sfeer”?

Alvast bedankt
Plaats reactie