aanstelling eerste assistent verkeersleider

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
inemine

aanstelling eerste assistent verkeersleider

Bericht door inemine »

Ik weet sinds gisteren dat ik geslaagd ben en mag starten nu opeleiding zou voor september oktober zijn maar ze zeiden dat aanstelling vroeger kan gebeuren hoevezl vroeger zou dit dan kunnen zijn heeft iemand hier al ervaring mee
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: aanstelling eerste assistent verkeersleider

Bericht door Steve »

Verplaatst naar "Werken bij de spoorwegen", graag even nakijken waar je je onderwerp kunt plaatsen in plaats van het gewoon in "Algemeen" te zetten. :wink:
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: aanstelling eerste assistent verkeersleider

Bericht door Asterix »

inemine schreef:Ik weet sinds gisteren dat ik geslaagd ben en mag starten nu opeleiding zou voor september oktober zijn maar ze zeiden dat aanstelling vroeger kan gebeuren hoevezl vroeger zou dit dan kunnen zijn heeft iemand hier al ervaring mee
Ja en dat is ook al HIER besproken. Je kan enkele maanden voor je eigenlijke opleiding al worden aangeworven. Vaak krijg je dan een mix van "vooropleiding" met administratief-operationeel werk in een seinhuis of op een bureau. Bij wij was dit destijds omroepen in een station maar dat is nu een bevoegdheid van de NMBS geworden dus wettigen van rechtvaardigingen is nu een alternatieve taak geworden.
inemine

Re: aanstelling eerste assistent verkeersleider

Bericht door inemine »

En over welke termijn wordt dan gesproken dat het vroeger ga zijn gemiddeld vermis ik nog een vakantie gepland heb
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: aanstelling eerste assistent verkeersleider

Bericht door Asterix »

inemine schreef:En over welke termijn wordt dan gesproken dat het vroeger ga zijn gemiddeld vermis ik nog een vakantie gepland heb
Dat weet ik niet precies. Men is daar nogal flexibel in en men stelt ook de vraag wanneer je kan beginnen.
inemine

Re: aanstelling eerste assistent verkeersleider

Bericht door inemine »

Ok bedankt hoop natuurlijk zo vlug mogelijk zal afwachten worden
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: aanstelling eerste assistent verkeersleider

Bericht door dekooiker »

Jeroen schreef:wettigen van rechtvaardigingen
En wat is dat :mrgreen:
De trein.
Alleen voor durvers.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: aanstelling eerste assistent verkeersleider

Bericht door Asterix »

dekooiker schreef:
Jeroen schreef:wettigen van rechtvaardigingen
En wat is dat :mrgreen:
Dat is met een diepe zucht al door een ander - vaak TC - gedane rechtvaardigingen aanpassen naar wat volgens jou wél de correcte weergave van de realiteit is :P
spoetnik

Re: aanstelling eerste assistent verkeersleider

Bericht door spoetnik »

Hoera, al mijn testen zijn succesvol afgerond en ik zou aan de opleiding mogen beginnen 1/9.
Er is al eerder gezegd dat er een mogelijk bestaat om eerder aangesteld te worden en een soort van pre-opleiding te krijgen. Moet je dit specifiek aanvragen of gebeurt dit automatisch ?
Het is voor de regio Brussel.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: aanstelling eerste assistent verkeersleider

Bericht door Asterix »

spoetnik schreef:Het is voor de regio Brussel.
Welkom :wink:

Heeft men jou al gevraagd wanneer je kan beginnen?
spoetnik

Re: aanstelling eerste assistent verkeersleider

Bericht door spoetnik »

Jeroen schreef:
spoetnik schreef:Het is voor de regio Brussel.
Welkom :wink:

Heeft men jou al gevraagd wanneer je kan beginnen?
ik heb gemeld dat mijn laatste job halverwege mei geëindigd is, en dat ik dus vrij ben
filip

Re: aanstelling eerste assistent verkeersleider

Bericht door filip »

hallo,

Ben ook al enige tijd geslaagd voor eerste ass. verkeersleider voor Brussel en wachtende.....
Had nog enkele vraagjes:

-kan je het Selor taal examen reeds afleggen voor de opleiding ? Krijg je dan tijdens de opleiding al uw tweetaligheidstoelage ?
- waar vind ik meer info over het taalexamen ?

-ik zou in Brussel noord, zuid of Schaarbeek terecht komen. Kan men daar douchen ? zou met de fiets komen...(30km)


Alvast bedankt voor de info...
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: aanstelling eerste assistent verkeersleider

Bericht door Asterix »

filip schreef:- kan je het Selor taal examen reeds afleggen voor de opleiding ? Krijg je dan tijdens de opleiding al uw tweetaligheidstoelage ?
- waar vind ik meer info over het taalexamen ?
Ja, van zodra je je Selor-attest op zak hebt, krijg je je tweetaligheidstoelatge (bruto 193,01 euro per maand) toegekend. Let wel, tot op heden alvast werd het mondelinge gedeelte van die proef niet zo vaak georganiseerd. Ze moet dan ook nog eens worden georganiseerd op een ogenblik dat je niet op de schoolbanken zit. Bij mij ging het destijds over de Artikels 8 en 10.
filip schreef:-ik zou in Brussel noord, zuid of Schaarbeek terecht komen. Kan men daar douchen ? zou met de fiets komen...(30km)
Enkel in Brussel-Zuid.
filip

Re: aanstelling eerste assistent verkeersleider

Bericht door filip »

Zijn er veel mensen nodig voor Brussel Zuid ? Moet men zoals bij machinist een voorkeur van standplaats doorgeven tijdens de opleiding ?
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: aanstelling eerste assistent verkeersleider

Bericht door Asterix »

filip schreef:Zijn er veel mensen nodig voor Brussel Zuid ? Moet men zoals bij machinist een voorkeur van standplaats doorgeven tijdens de opleiding ?
Ik heb geen zicht op de personeelsbehoeften maar men heeft ongeveer overal mensen nodig. Er gaan oudere collega's (seingevers en operatoren) op pensioen en het lijkt erop dat men nu in Brussel eindelijk eens de achterstand van mutaties richting Wallonië en NMBS wil wegwerken.

Ik vermoed dat je hebt meegedaan aan de aanwervingen voor de regio Brussel dus dan kom je ofwel op TC, ofwel in een Brussels seinhuis terecht. Je kan zelf geen keuze maken. Indien je ter beschikking wordt gesteld van een Brussels seinhuis, is de trend dat men kijkt naar je woonplaats. Mensen uit Antwerpen en het oosten van het land worden eerder in Brussel-Nood of Schaarbeek geplaatst, mensen uit Oost- en West-Vlaanderen eerder in Brussel-Zuid. Kwestie dat je niet elke dag de Noord-Zuidverbinding door moet. Vervolgens wordt er voor jou ook een keuze gemaakt betreffende de technologie die je moet aanleren: All-Relais (Brussel-Zuid of Schaarbeek) of EBP (Brussel-Noord of Brussel-Zuid). Die keuze wordt logischerwijs gemaakt aan het begin van de opleiding.
Plaats reactie