aanstelling eerste assistent verkeersleider

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: aanstelling eerste assistent verkeersleider

Bericht door Steven »

Schaarbeek all relais? Dat zit toch ook in Brussel noord op de EBP.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: aanstelling eerste assistent verkeersleider

Bericht door Asterix »

Steven schreef:Schaarbeek all relais? Dat zit toch ook in Brussel noord op de EBP.
Ik bedoelde seinhuis VIII Schaarbeek, dat de groep C bedient.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: aanstelling eerste assistent verkeersleider

Bericht door Steven »

aaah ok, sorry voor het misverstand. Ik dacht dat je nog op het oude seinhuis van Schaarbeek station bezig was.
filip

Re: aanstelling eerste assistent verkeersleider

Bericht door filip »

Weet u toevallig ook of er een fietsvergoeding kan aangevraagd worden ?

Nog een vraagje : Gebeurt de aflos stipt om 06:00 ? mijn eerste trein komt namelijk om 5:55 toe in Brussel Zuid en dat lijkt mij nogal nipt... Of gaan de collega's daar wat soepel mee om ?

Zit nog steeds met twijfels of ik de overstap wel ga wagen. Ik werk momenteel als machinist en woon 200 meter van het depot. Met de nieuwe dienstregelingen is de meeste fun in het rijden wel verdwenen. Veel saaie trajecten, overal stoppen, precies alsof je met een tram rijdt.... Daarom had ik meegedaan voor eerste assistent verkeersleider.

Wat zijn de doorgroeimogelijkheden eigenlijk ?

Alvast bedankt voor de informatie..
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: aanstelling eerste assistent verkeersleider

Bericht door groentje »

Een fietsvergoeding is voor zover ik weet nog steeds niet mogelijk.
Op Traffic Control wordt doorgaans vrij begripvol gereageerd als je met de vroege dienst de trein met aankomst om 5u55 neemt, en ik vermoed dat dat ook het geval is in Brussel-Zuid of -Noord. Natuurlijk, hou er ook rekening mee dat je collega op jou moet wachten, als hij daardoor zijn trein naar huis om 6u03 mist, zal hij ook niet erg blij zijn, zeker als de volgende trein om 7u03 is. Op het nippertje komen wordt aanvaard, als er geen alternatief is, maar als voorbeeld, een collega uit het Luikse kwam aan iets na 6 als hij de vroege had, maar voor de nacht stond hij hier wel al om iets na negenen. Het is dus een kwestie van geven en nemen, en je collega's op tijd verwittigen.
Het werk is anders, met zijn positieve en zijn negatieve kanten, zoals bij alles. Er zit iets meer regelmaat in je diensten, al werk je iets vaker 's nachts en 's weekends. Het is wel behoorlijk sedentair werken, je loopt eens rond, maar je ziet natuurlijk de landschappen niet voor je trein voorbijglijden, het blijven een hoop computerschermen waar je het verkeer moet volgen aan de hand van lijntjes, kleurtjes en tekens. Doorgroeimogelijkheden zijn legio: reglementering, permanentie, bureau werken, stationsregelaar... Ik heb de indruk dat het zelfs iets gemakkelijker is voor ons, al is het nog steeds geen kattenpis, de te leren reglementering is nog een pak onduidelijker en ongestrucureerder dan de HLT.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

aanstelling eerste assistent verkeersleider

Bericht door dekooiker »

De doorgroeimogelijkheden zijn er maar worden alleen via selectieproeven verkregen. (tenzij men tot hogere bediening overgaat)
Doorgroeien betekent (of zou moeten betekenen) dat je een aantal jaren ervaring opgedaan hebt in de beweging en meer bepaald regelen van het verkeer.
Mijn perceptie is, dat het tegenwoordig moeilijker is dan vroeger om bepaalde posten (permanentie, vakopleiding,...) te geraken.
De trein.
Alleen voor durvers.
Plaats reactie