IT en NMBS

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
Marcus1234

IT en NMBS

Bericht door Marcus1234 »

Hoi,
Ik heb een master IT, 10j werkervaring, en ik zou graag bij de NMBS groep aan het werk gaan.
Echter zie ik maar erg weinig vacatures passeren voor mensen met mijn profiel.
Ik zeg er wel onmiddelijk bij dat een statutaire functie erg belangrijk is.
Werkplaats liefst centrum Brussel. De rand mag ook.
Ik dacht eerst om als onderstationschef binnen te komen, maar ik vrees dat ik niet door de medische keuring zal geraken (omstandigheden).

Ik vroeg me af of er (intern) geweten is wat de toekomst brengt op dit vlak. Staan er nieuwe wervingrondes op stapel voor STEM-geschoold personeel?
Als je binnenkomt als niet-statutair, wat welke stappen moet je dan ondernemen om statutair te worden? Wat is de kans dan op slagen, of staat iedereen zwaar te dringen voor te weinig plaatsen? Ik zoek echt wel naar een vaste carriere binnen de spoorwegen tot m'n 67ste.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: IT en NMBS

Bericht door Steven »

welke functies zie je allemaal zitten?
denk er aan dat een bepaald deel van de IT-jobs bij de nmbs uitgevoerd wordt door externen.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: IT en NMBS

Bericht door Asterix »

Bij mijn weten worden er geen statutaire ICT'ers meer aangeworven. Is het statuut niet voorbehouden voor "operationele knelpuntberoepen" zoals treinbestuurders en -begeleiders?
Ze zitten dan ook nog eens met de afhandeling van Syntigo waarmee ze weg moeten...
Marcus1234

Re: IT en NMBS

Bericht door Marcus1234 »

Jeroen schreef:Bij mijn weten worden er geen statutaire ICT'ers meer aangeworven.
Dus de beste optie zal dan zijn om binnen te komen voor een algemene functie. Als de IT outsourced is, moet dat ook intern opgevolgd worden. Ik dacht dus meer richting projectleider ofzo.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: IT en NMBS

Bericht door Asterix »

Marcus1234 schreef:Dus de beste optie zal dan zijn om binnen te komen voor een algemene functie. Als de IT outsourced is, moet dat ook intern opgevolgd worden. Ik dacht dus meer richting projectleider ofzo.
Wat bedoel je met "een algemene functie"? Voor de hogergeschoolde niet-operationele functies wordt er niet meer statutair aangeworven.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: IT en NMBS

Bericht door Steven »

alle gezochte functies staan ook vermeld op
www.despoorwegenwervenaan.be
er staat altijd bij vermeld onder welke voorwaarden men aanwerft (statutair of niet).
Plaats reactie