Tijdelijk afzien van aanstelling (OSTCH)

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
Varen

Tijdelijk afzien van aanstelling (OSTCH)

Bericht door Varen »

Hey iedereen,

Ik heb net gebeld met HR en te horen gekregen dat er voor de onderstationscheffen die deze herfst beginnen aan hun opleiding enkel keuze is tussen A'pen Berchem en Haven. Ik had gehoopt dat er toch een plaatsje zou zijn voor Leuven of Hasselt (of Aarschot) maar blijkbaar zoeken ze daar momenteel niemand. De verplaatsing van Binkom bij Tienen naar A'pen schrikt me te veel af want dat is om 4u30 opstaan, 23u30 pas thuiskomen en met enkel de vroeges per auto te doen en de rest per trein toch zo'n 1400km per maand met de wagen.

Nu is mijn vraag wat er gebeurt als ik voorlopig afzie van mijn aanstelling? Ik ben momenteel 2de gerangschikt, blijft dit dan of sluit ik achteraan of vooraan aan en hoeveel invloed heeft dit eigenlijk? Ik wil dolgraag beginnen maar de locatie is een spelbreker. De meneer zei dat de volgende aanwervingen staan gepland januari '16 maar ben vergeten vragen of dat de startdatum is van een nieuwe reeks proeven of dat dat de datum is dat de nieuwe reeks proeven zijn afgerond en er een nieuwe opleiding start. Heeft iemand toevallig meer info hierover?
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Tijdelijk afzien van aanstelling (OSTCH)

Bericht door Asterix »

Varen schreef:Ik heb net gebeld met HR en te horen gekregen dat er voor de onderstationscheffen die deze herfst beginnen aan hun opleiding enkel keuze is tussen A'pen Berchem en Haven. Ik had gehoopt dat er toch een plaatsje zou zijn voor Leuven of Hasselt (of Aarschot) maar blijkbaar zoeken ze daar momenteel niemand. De verplaatsing van Binkom bij Tienen naar A'pen schrikt me te veel af want dat is om 4u30 opstaan, 23u30 pas thuiskomen en met enkel de vroeges per auto te doen en de rest per trein toch zo'n 1400km per maand met de wagen.
Leuven zou ten laatste binnen enkele jaren naar Hasselt worden overgeheveld. Als je een opleiding EBP krijgt, behoort Aarschot ook niet tot de mogelijkheden.
Hoe ga je dan de komende jaren naar Hasselt gaan met de vroege dienst? Vanuit Tienen kom je zowel in de week als in het weekend ruim te laat aan dus dan ga je eveneens je wagen nodig hebben. Hasselt ligt natuurlijk minder ver dan Antwerpen. Hoe laat denk je dan trouwens op te staan? Iets later dan wanneer je naar datzelfde Antwerpen moet?

Zeker dat je de job wel graag wil doen?
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Tijdelijk afzien van aanstelling (OSTCH)

Bericht door dekooiker »

Geen probleem om anderen voor te laten gaan.
Laat u vooral niet onder druk zetten om voor Berchem of DS te kiezen; dat kost u alleen maar meer moeite.
Tekorten in Antwerpen moeten uw probleem niet zijn.
Wacht rustig af want er zal hoe dan ook nog volk in Hasselt/Aarschot of Leuven nodig zijn.
Liever een jaar wachten dan toehappen en VIJF jaar gebonden zijn aan Antwerpen (behalve in geval van bevordering).
De trein.
Alleen voor durvers.
Plaats reactie