eerste onderstationchef praktisch

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
inemine

eerste onderstationchef praktisch

Bericht door inemine »

Ik start 1september als eerste onderstationchef in stage nu de eerste dag moet ik naar Brussel zuid maar weet er iemand of de tweede dag dadelijk opleiding begint in brussel of wat er de dagen erna ga gebeuren
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

eerste onderstationchef praktisch

Bericht door dekooiker »

Meestal wordt u de eerste weken op het seinhuis verwacht totdat er plaats is in een opleidingssessie.
Als dat maanden dreigt te duren kan u evenwel ook op andere diensten ingezet worden waardoor u meer over het bedrijf leert.
Het zou in elk geval wel sterk zijn moest u meteen in opleiding mogen gaan.
De trein.
Alleen voor durvers.
inemine

Re: eerste onderstationchef praktisch

Bericht door inemine »

En is het dan dadelijk ook met ploegen dat dit zou gebeuren?
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: eerste onderstationchef praktisch

Bericht door groentje »

Ik begon quasi-meteen met de opleiding, vrijdag was het afhalen van de vrijkaart, tekenen van alle nodige papieren, etc, de maandag erop kennismaking met de groep in het opleidingscentrum, en tenslotte dinsdag gingen we voluit van start met de opleiding. De meesten waren amper 1 week eerder begonnen, en hadden dus enkele dagen doorgebracht op een seinhuis in hun buurt.
Ik ken echter ook voorbeelden van mensen die maanden vooraleer ze aan hun opleiding konden beginnen, waren aangeworven, en inderdaad wat klusjes opknapten bij de diensten van Netwerk, ondertussen TMS, zoals wat meevolgen, papiertjes sorteren, broodjes halen voor de collega's, en algemeen bezighouden.
Slechts zelden werk je in ploegen vanaf het begin, de opleiding is overdag, en een echte stage was het evenmin, dus word je meestal slechts verwacht tegen een uur of 8 of 9. Dus neen, je moet nog niet onmiddellijk schrik hebben van ploegen tijdens je opleiding en ervoor, ook als je een enkele keer al eens kan worden gevraagd om wat vroeger te komen, om al eens te proeven van wat het inhoudt.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: eerste onderstationchef praktisch

Bericht door Asterix »

groentje schreef:Dus neen, je moet nog niet onmiddellijk schrik hebben van ploegen tijdens je opleiding en ervoor,
Maar het kan wél! Ikzelf (en enkele collega's) waren maandenlang verkeersinfobedienden in ploegen. Nu dit een bevoegdheid van de NMBS is, worden er bij ons mensen-in-afwachting-van-opleiding ingezet om vertragingen te wettigen. Of om al praktische opleiding op het seinhuis te krijgen (meestal is dat dan meewerken met een operator).
inemine

Re: eerste onderstationchef praktisch

Bericht door inemine »

Ok hartelijk dank schrik voor ploegen heb ik niet echt enkel mijn plaats zou antwerpen berchem worden maar waar is dat seinhuis daar ergens. Spijtig dat je zo weinig info krijgt weet gewoon dat ik 1september naar Brussel zuid moet
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: eerste onderstationchef praktisch

Bericht door Steven »

Antwerpen Berchem, Spoor 1, het Zwarte gebouw dat je daar ziet staan is deels gevuld met het seinhuis en andere diensten.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5274
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: eerste onderstationchef praktisch

Bericht door overweg13 »

inemine schreef:Ok hartelijk dank schrik voor ploegen heb ik niet echt enkel mijn plaats zou antwerpen berchem worden maar waar is dat seinhuis daar ergens. Spijtig dat je zo weinig info krijgt weet gewoon dat ik 1september naar Brussel zuid moet
Infrabel bespaart alvast... op leestekens en hoofdletters. Pijnloze ingreep voor de reiziger.
Met vriendelijke groet

overweg13
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: eerste onderstationchef praktisch

Bericht door dekooiker »

Steven schreef:Antwerpen Berchem, Spoor 1, het Zwarte gebouw dat je daar ziet staan is deels gevuld met het seinhuis en andere diensten.
Maar u gaat best naar buiten (kant stationsplein) en dan kies je links of rechts.
Eens de hoek om komt u een deur tegen die u met de badge kan openen.
Indien niet in bezit, aanbellen en ze helpen u verder.
Andere optie is de onderstationschef op het perron aanspreken.
De trein.
Alleen voor durvers.
Varen

Re: eerste onderstationchef praktisch

Bericht door Varen »

Iemand al nieuws gekregen van deze lichting? Zijn er uberhaupt nieuwe kandidaten voor assistent verkeersleider aan het meelezen? :)
Ikzelf ben al langs de medische keuring gepasseerd maar het is nu wachten op nieuws over de werkplaats en exacte startdatum.
Nieuw100

Re: eerste onderstationchef praktisch

Bericht door Nieuw100 »

Dag,
Ik ben ook al een tijdje aan het wachten over het verdere verloop.
Verwacht elke dag nieuws maar tot op heden niets.
Mijn medische keuring is toch al van 27/10/2015.
Normaal gezien zouden wij ergens starten begin januari 2016

Weet je iets meer mag je altijd via deze weg reageren.
spoetnik

Re: eerste onderstationchef praktisch

Bericht door spoetnik »

normaal gezien zal je opleiding starten in februari en zal je dus worden aangeworven in januari.
Tenzij de opleiding te weinig mensen stelt ,zal je aanwerving uitgesteld worden
Varen

Re: eerste onderstationchef praktisch

Bericht door Varen »

Vandaag eindelijk de verlossende brief toegekregen! :)
Startdatum 4 januari 2016.
cindy

Re: eerste onderstationchef praktisch

Bericht door cindy »

ik moet zaterdag voor de geschiktheidstesten gaan en de informatiesessie..
wat mag ik mij hiervan verwachten of wat kunnen ze vragen?
:? :?
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: eerste onderstationchef praktisch

Bericht door Asterix »

Cindy, in deze rubriek zijn daar verschillende topics over lopende. Lees die eens. Het staat steevast in de de titel aangegeven waarover die gaan.
Plaats reactie