voorbereiding naar examen voor onderhoud

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
jks

Bericht door jks »

ja allé het viel nogal mee vond ik..
Kzal het wel zien of ik nog een uitnodiging krijg voor een gesprek...

Wel goed dat je eerst wat meer info kreeg..
Enkel het financiele aspect doet me twijfelen of ik dit wel zou doen...
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Ik ken de weddeschalen niet, natuurlijk, maar vergeet ook niet de sociale voordelen niet. Gratis met de trein reizen voor jou, en voor je gezin (tot een bepaald aantal). Een eigen ziekenkas die redelijk wat terugbetaalt, een woningfonds, en heel wat premies. En een vrij grote werkzekerheid, natuurlijk, misschien niet zo groot als in het verleden, maar nog steeds heel wat groter dan elders.
Hoe zit het trouwens met doorgroeimogelijkheden? Blijf je voor de rest in 1 kader, of kan je promotie maken?
Ik weet, dat met mijn diploma (geen hoger onderwijs :cry: ), ik een uitstekende job heb, met heel veel dagen dat ik niet moet werken, en een wedde die kan wedijveren met de meeste sectoren.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

de spoorwegen bieden u tot op heden nog steeds de kans om door te groeien met interne examens, kwestie van de berichten die deze examens aankondigen goed op te volgen.
jks

Bericht door jks »

ja ik ga er eens heel goed over moeten nadenken, het is allesinds interessanter dan waar ik nu zit..
Eerst nog zien of ik geslaagd was.. ma da denk ik wel, het viel nogal mee de schriftelijke test...
jks

Bericht door jks »

joepie :lol: ik ben dus geslaagd voor de schriftelijke proef en mag volgend weekend de mondelinge proef doen.

Alvast bedankt van de tips hier 8)
jks

Bericht door jks »

oké mensen, ik ben dus niet geslaagd voor de testen.
10/20 mondeling en 12,5 schriftelijk.. en ge moet 24/40 hebben dus...

Ma gene nood kheb al een ander job int verschiet :lol:

Prettige feestdagen allemaal
Traxxion

Bericht door Traxxion »

groentje schreef:Een eigen ziekenkas die redelijk wat terugbetaalt, een woningfonds, en heel wat premies.
Weet je iets meer over die woningfonds?
En hoeveel betaalt die ziektekas terug? Bv voor een doktersbezoek, hoeveel bedraagt het remgeld nog, en voor apothekersonkosten e.d....?
nicken

Bericht door nicken »

Blackie schreef:
groentje schreef:Een eigen ziekenkas die redelijk wat terugbetaalt, een woningfonds, en heel wat premies.
Weet je iets meer over die woningfonds?
En hoeveel betaalt die ziektekas terug? Bv voor een doktersbezoek, hoeveel bedraagt het remgeld nog, en voor apothekersonkosten e.d....?
Woningfonds weet ik nie veel van,ma je kan zeer voordelig lenen naar het schijnt,zowel voor privèdingen als een hypothecaire lening (voor huisje)
ze betalen serieus veel terug voor medicatie (meer dan nodig is zelfs)
Veel voordelen aan het spoor ze eigenlijk,die extralegale voordelen maken het allemaal zeer interessant,an hoppelijk blijven die in de toekomst ook zo :D
die reizen voor de kinderen zijn ook een aanrader naar het schijnt,m'n schoonbroer is een paar keer wist gaan skien,koste niet veel,en dik in orde allesins
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

de ziekenkas betaald altijd ruimschoot terug
dus daar zal je ni van klagen ;-)
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

jks schreef:oké mensen, ik ben dus niet geslaagd voor de testen.
10/20 mondeling en 12,5 schriftelijk.. en ge moet 24/40 hebben dus...

Ma gene nood kheb al een ander job int verschiet :lol:

Prettige feestdagen allemaal

das minder, ochja, geen probleem aldus ge al een nieuwe job voor ogen hebt :wink:
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Spijtig, maar dat is inderdaad de spirit. Misschien kom je wel nog beter terecht dan wij. :wink:
nicken

Bericht door nicken »

groentje schreef:Spijtig, maar dat is inderdaad de spirit. Misschien kom je wel nog beter terecht dan wij. :wink:
Je weet nooit waar je terecht komt in het leven,dagdaags komt het er op aan van veel geluk te hebben...... :wink:
john

Bericht door john »

zijn ze dan zo streng
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

john schreef:zijn ze dan zo streng
hoe minder jij u best doet om het beste van uzelf te geven hoe strenger ze zullen zijn in uw ogen
john

Bericht door john »

een vraagske waar ligt het verschil van funktie tusen iemand met een a1 en iemand met een a2 diploma (onderhoud) bij de nmbs.Kun je even ver geraken met een a2 vergeleken met iemand met een a1 (nie op loongebied maar wel op de job)

(a2 elektro-mechanica/a1 elektro-mechanica)
Plaats reactie