voorbereiding naar examen voor onderhoud

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
onderhoudsnoob

voorbereiding naar examen voor onderhoud

Bericht door onderhoudsnoob »

kan mij iemand wat op weg helpen naar het examen voor onderhoudstechnicus.
ik heb er geen flauw benul van wat ik moet beginnen hernemen van mijn vroegere leerstof.

examen is nu zaterdag ik hou jullie op de hoogte wat het uitendelijk geworden is.

thx op voorhand
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

vooral uw basiskennis is van belang voor elektriciteit is dat de basisregels kennen ivm spanning stroom, weerstand, basisprinciepe werking van een motor, types van motoren die heden gebruikt worden als tractiemotor voor een trein (serie, sychrone, asychrone, onafhankelijk bekrachtigde)
jks

Bericht door jks »

oké goed om weten dan kan ik dat al wat beginnen herhalen...

Wat moet je zoal weten voor het mechanica gedeelte ?
Er staat een overzichtje in de brief die ik heb gehad van de NMBS..maar da zie ik nie goe zitten om dat allemaal te herhalen/terug te leren...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

jks schreef:oké goed om weten dan kan ik dat al wat beginnen herhalen...

Wat moet je zoal weten voor het mechanica gedeelte ?
Er staat een overzichtje in de brief die ik heb gehad van de NMBS..maar da zie ik nie goe zitten om dat allemaal te herhalen/terug te leren...
tja als je ergens voor wil gaan zal da toch steers ergens een bepaalde inspanning vergen he
Blanche

Bericht door Blanche »

jks schreef:oké goed om weten dan kan ik dat al wat beginnen herhalen...

Wat moet je zoal weten voor het mechanica gedeelte ?
Er staat een overzichtje in de brief die ik heb gehad van de NMBS..maar da zie ik nie goe zitten om dat allemaal te herhalen/terug te leren...
Ik geloof dat ge een kracht moest zoeken dat op een voorwerp rust.
Bepalen van een zwaartepunt.
Het volume van een cilinder.
Ik dacht ook de snelheid waarmee een voorwerp de grond raakt, als je dit voorwerp van een gebouw werpt. Of het hoogste punt dat hij bereikt als je het voorwerp naar boven werpt.
Verder kan ik mij ni direct vragen herinneren over mechanica. Nochtans is het maar van augustus geleden bij mij, wel een geluk dat ik er ni voor moeten leren heb.
Je hebt denk ik 20 vragen over mechanica en 20 vragen over sterkstroom of zwakstroom. Dus in totaal 40 vragen 8)
Je kan telkens kiezen tussen 4 meerkeuzeantwoorden. Bij een goed antwoord +1 en bij een slecht antwoord -0,5 of -1 dacht ik. Geen antwoord is 0
jks

Bericht door jks »

oké de eenvoudiger mechanica vraagstukken...
Kheb mijn schoolboeken alvast afgestoft.. kheb nog een goeie week om alles door te nemen, zowel mijn mechanica als elektriciteit..
KHeb wel Elektromechanica gestudeerd ma das al 6 jaar geleden ...

alvast bedankt...
Blanche

Bericht door Blanche »

jks schreef:oké de eenvoudiger mechanica vraagstukken...
Kheb mijn schoolboeken alvast afgestoft.. kheb nog een goeie week om alles door te nemen, zowel mijn mechanica als elektriciteit..
KHeb wel Elektromechanica gestudeerd ma das al 6 jaar geleden ...

alvast bedankt...
gewoon den basis.
Bij het electronisch gedeelte vroegen ze bv de som van twee spoelen in serie of in parallel. En de som van twee condensatoren in serie of parallel. Die vragen weet ik nog zeker. Verder lieten ze ook schemakes zien met opamps die je moet herkennen. Berekenen van een spanning over een component in een netwerkje.
Hier ben ik ook de moeilijkere vragen vergeten :?
nicken

Bericht door nicken »

En vooral maken,dat je goed geslapen hebt,en fris aan die examen kan beginnen,dus niet pinten gaan drinken met de maten de avond vooraf,of andere pepmiddelen in de bol draaien
En alvast zeer veel succes :!:
jks

Bericht door jks »

oké ik hoop dat het niet te gedetaileerd zal zijn, want als ik zo mijn cursussen van vroeger doorneem vraag ik me af hoe ik da allemaal geweten heb :lol: :lol:

Nee pinten pakken voor het examen zal ik niet doen.. daarna mss wel :P
jks

Bericht door jks »

oké is de plaats van het examen zowat makkelijk te bereiken als je met de trein gaat ??
Ik zou ook met de auto kunnen gaan maar met de auto naar brussel lijkt me niet zo'n goed idee
Blanche

Bericht door Blanche »

jks schreef:oké is de plaats van het examen zowat makkelijk te bereiken als je met de trein gaat ??
Ik zou ook met de auto kunnen gaan maar met de auto naar brussel lijkt me niet zo'n goed idee
Ik moest mijn examen in de Frankrijkstraat doen aan Brussel Zuid. Dat ligt vlak aan het station, gewoon de straat over steken als je het station buiten komt. Juist zien dat je aan de goeie kant van het station buiten komt :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

best per trein gaan :-) veel parkeerplaats is er ni op straat overdag en in de parking te brussel zuid zou je da is duur kunnen uitvallen :-)

gewoon zien da je langs de zuidkant buitengaat (vaste trap, zuidgang) daar zit ook den bureau van air france aan die kant (sta op de meeste bordjes aangeduid)
jks

Bericht door jks »

oké bedankt gasten.. zaterdag ist zover... :lol:
Ja had zoiets al gedacht dat het spoor de beste manier was om daar te geraken..
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

good luck!
Tux

Bericht door Tux »

veel succes, zal wel lukken :wink:
Plaats reactie