Na de Infosessie TB

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
Jimmy

Na de Infosessie TB

Bericht door Jimmy »

Hallo iedereen,

Afgelopen zaterdag heb ik de infosessie voor TB bijgewoond, leuk en leerzaam maar ik maak mij veel zorgen over de vervolg testen en dan met name de rekentest in het bijzonder. Ondanks dat ik mij al aan het voorbereiden ben door veel dingen te herhalen weet ik to-taal niet wat ik moet verwachten en ben ik bang dat ik het verkeerde aan het leren ben. Ik heb, om een idee te krijgen, de online testen gemaakt die men kan vinden op de website despoorwegenwervenaan.be maar deze rekentest was behoorlijk moeilijk en leek niet echt op de voorbeeldvraag die wij kregen te zien op de infosessie.

Is de rekentest voor TB lastig? En wat is wijsheid om te leren voordat men begint aan de test?

Ik hoef geen antwoorden te zien, maar als iemand mij kan vertellen of de rekentest die op de website van HR-Rail staat, evenredig is qua niveau aan de test die gegeven word op de testdag, dan maakt dit voor mij al heel veel duidelijk en heb ik nog een zeer lange weg voor de boeg.

Alvast bedankt!
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Na de Infosessie TB

Bericht door loic1811 »

Het is vooral hoofdrekenen , rustig blijven en de vragen goed lezen .
Hier kan je overigens veel informatie terug vinden : http://www.treinbestuurder.be/jobinfo/ervaring.php

Veel succes ;)
Jimmy

Re: Na de Infosessie TB

Bericht door Jimmy »

Super, dankjewel voor de website dat werkt verhelderend.

Wat mij opvalt is dat in de verslagen omtrent de toelating voor TB toch redelijk simpele rekenvragen worden opgenoemd in vergelijking met die proeftest op de wesbite van despoorwegenwervenaan. Die was in vergelijking echt absurd moeilijk en onmogelijk te maken zonder rekenmachine.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Na de Infosessie TB

Bericht door HLE 2302 »

Jimmy schreef:Super, dankjewel voor de website dat werkt verhelderend.

Wat mij opvalt is dat in de verslagen omtrent de toelating voor TB toch redelijk simpele rekenvragen worden opgenoemd in vergelijking met die proeftest op de wesbite van despoorwegenwervenaan. Die was in vergelijking echt absurd moeilijk en onmogelijk te maken zonder rekenmachine.
Waar kan je die proeftest vinden, heb je een link ?
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1212
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Na de Infosessie TB

Bericht door Tim »

Meestal zit er ook wel een bepaalde logica in die rekenoefeningen.
Als ze bv vragen hoeveel 763 X 442 is dan weet je al dat het uitkomstgetal op 6 moet eindigen.
Niet teveel zorgen om maken dus :)
Simba1

Re: Na de Infosessie TB

Bericht door Simba1 »

Is die rekentest iets nieuws?
Heb onlangs die geschiksheidtesten gedaan en dat was een deel abstract redeneren, een deel vraagstukken en een deel begrijpend lezen.
Best allemaal doenbaar maar een rekentest heb ik niet gehad.
Moet iets nieuws zijn.

Voor die geschiksheidtesten moet je echt geen schrik hebben hoor, het grootste deel van de groep was geslaagd.
De vraagstukken zijn echt poepsimpel, begrijpend lezen is ook goed te doen en abstract redeneren is ook te doen, ik had er 11 van de 15 ingevuld, maar is was zeker dat ze alle 11 juist waren. gokken is niet aan te raden!!

Alvast veel succes.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Na de Infosessie TB

Bericht door loic1811 »

HLE 2302 schreef:
Jimmy schreef:Super, dankjewel voor de website dat werkt verhelderend.

Wat mij opvalt is dat in de verslagen omtrent de toelating voor TB toch redelijk simpele rekenvragen worden opgenoemd in vergelijking met die proeftest op de wesbite van despoorwegenwervenaan. Die was in vergelijking echt absurd moeilijk en onmogelijk te maken zonder rekenmachine.
Waar kan je die proeftest vinden, heb je een link ?
Ik zou die ook wel eens willen zien ... :mrgreen:
Jimmy

Re: Na de Infosessie TB

Bericht door Jimmy »

Plaats reactie