Voorbereiden op opleiding Assistent-verkeersleider infrabel

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
JimmyW

Voorbereiden op opleiding Assistent-verkeersleider infrabel

Bericht door JimmyW »

Dag dames en heren.
1 april zal ik met de opleiding voor assistant-verkeersleider starten. (Antwerpen-Haven zal mijn werkpost worden)
Echter heb ik nog een maand de tijd om enkele dingen al voor te bereiden.

Wat heb ik momenteel al gevonden ?

-Info over de spoorinfrastructuur op infrabel website (sporen , spoortoesten , etc.)
- Lijst van de spoorlijnen
- gedeelte veiligheid.

Vrees dat dit alleen niet genoeg is.

Kan iemand mij helpen aan info voor fase 0 & 1. Of mij vertellen wat ik precies kan verwachten in deze fases van de opleiding.


Alvast bedankt

mvg

Jimmy W.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Voorbereiden op opleiding Assistent-verkeersleider infra

Bericht door Asterix »

JimmyW schreef:Vrees dat dit alleen niet genoeg is.
Waarom zou dat niet genoeg zijn? Er wordt geen voorkennis verwacht.

Ben je al aangeworven?
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Voorbereiden op opleiding Assistent-verkeersleider infra

Bericht door dekooiker »

Niet verder zoeken.
De opleiding is zo specifiek dat het geen zin heeft om op internet wat te vinden.
We kunnen wel beginnen over AWaw, BSP, BSI enzovoort maar dat heeft geen enkele zin want dat moet aan de simulator gebeuren.
De trein.
Alleen voor durvers.
JimmyW

Re: Voorbereiden op opleiding Assistent-verkeersleider infra

Bericht door JimmyW »

Asterix schreef:
JimmyW schreef:Vrees dat dit alleen niet genoeg is.
Waarom zou dat niet genoeg zijn? Er wordt geen voorkennis verwacht.

Ben je al aangeworven?
Heb 1 april de introductiedag met de collega's in brussel. En moet al papieren invullen voor Railcare. Dus dat is allemaal in orde.
dekooiker schreef:Niet verder zoeken.
De opleiding is zo specifiek dat het geen zin heeft om op internet wat te vinden.
We kunnen wel beginnen over AWaw, BSP, BSI enzovoort maar dat heeft geen enkele zin want dat moet aan de simulator gebeuren.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Voorbereiden op opleiding Assistent-verkeersleider infra

Bericht door Asterix »

Gaat de opleiding meteen op 1 april van start?
spoetnik

Re: Voorbereiden op opleiding Assistent-verkeersleider infra

Bericht door spoetnik »

ik denk dat deze opleiding start rond 18 april.

Dus in de eerste 2 weken zul je op je area kennis maken met de spoorwegen.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Voorbereiden op opleiding Assistent-verkeersleider infra

Bericht door Asterix »

... en da heb je zeker nog de kans om je vragen over de opleiding te stellen en eventueel al een inkijk in de cursus te krijgen :wink:
groentje
Berichten: 7270
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Voorbereiden op opleiding Assistent-verkeersleider infra

Bericht door groentje »

Er zal sowieso nog heel wat veranderen, vanaf september gaan we met een nieuwe beheerstool aan de slag. Uiteraard verandert niet alles, we blijven spreken over spoor A en spoor B, over een treinbestuurder etc. Maar bijvoorbeeld de opsplitsing un een traffic officer en een Safety regulator is er vandaag nog niet, tijdsas en geografische as gaan van plaats wisselen op onze grafieken, bepaalde handelingen zullen op een andere manier gebeuren... Het heeft weinig zin om voorop te lopen, kom eens terug als je vragen hebt over de gegeven leerstof, we zullen je niet alleen graag, maar ook beter kunnen helpen.;)
JimmyW

Re: Voorbereiden op opleiding Assistent-verkeersleider infra

Bericht door JimmyW »

spoetnik schreef:ik denk dat deze opleiding start rond 18 april.

Dus in de eerste 2 weken zul je op je area kennis maken met de spoorwegen.
Bedankt spoetnik. Ergens hoop ik dat de opleiding 4 april al start.
Maar ik zal maar met 18 april rekenschap houden , omdat je hier vast meer over weet dan ikzelf.
groentje schreef:Er zal sowieso nog heel wat veranderen, vanaf september gaan we met een nieuwe beheerstool aan de slag. Uiteraard verandert niet alles, we blijven spreken over spoor A en spoor B, over een treinbestuurder etc. Maar bijvoorbeeld de opsplitsing un een traffic officer en een Safety regulator is er vandaag nog niet, tijdsas en geografische as gaan van plaats wisselen op onze grafieken, bepaalde handelingen zullen op een andere manier gebeuren... Het heeft weinig zin om voorop te lopen, kom eens terug als je vragen hebt over de gegeven leerstof, we zullen je niet alleen graag, maar ook beter kunnen helpen.;)
Zal ik zeker wel komen doen. Hopelijk leren ze ons ineens de nieuwe beheerstool aan.
Asterix schreef:... en da heb je zeker nog de kans om je vragen over de opleiding te stellen en eventueel al een inkijk in de cursus te krijgen :wink:
Hoop er snel aan te kunnen beginnen :p
Plaats reactie