Opleiding TB

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
evelien

Opleiding TB

Bericht door evelien »

Beste

Ik start op 21 maart met de opleiding voor treinbegeleider. Momenteel ben ik al volop bezig om de verschillende soorten vervoersbewijzen te kennen en de spoorwegaardrijkskunde aan het inoefenen. Kwestie van al wat voorbereid te zijn :wink:
Echter, voor dat laatste heb ik wel nog een vraag. Welke kennis van spoorwegaardrijkskunde wordt van een treinbegeleider juist verwacht? Is het de bedoeling dat je álle IC-, L-, P-, en zelfs S-lijnen van gans België vanbuiten kent? En in hoever is het belangrijk om geslaagd te zijn op het einde van de opleiding?

Groetjes :)
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Opleiding TB

Bericht door groentje »

Ik ben geen tbg, maar als reiziger verwacht ik dat je je een beetje kan oriënteren, zodat je me niet van Gent naar Leuven via Antwerpen stuurt (Brussel of Mechelen natuurlijk wel), dat je de basis-IC-dienst kent, en de diensten van je depot en de regio waar je actief bent. Dat je vanuit De Panne niet tot in de details de dienstregeling kent in Luik of Luxemburg, dat lijkt me best aanvaardbaar.
Plaats reactie