Uittreksel strafrechterlijk dossier

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
Belzele

Uittreksel strafrechterlijk dossier

Bericht door Belzele »

Hallo iedereen

Ik ben volop de selectieprocedure voor treinbestuurder NMBS aan het doorlopen, technische geschiktheidsproeven etc goed doorstaan.
Nu realiseer ik me net dat mn strafblad niet blanco gaat zijn, daar had ik niet bij stilgestaan.
Ik ben vorig jaar 1x zo stom geweest om zat te rijden en werd daarvoor eind 2015 terecht veroordeeld tot een boete en tijdelijk rijverbod.
Is dit iets wat ik best tijdens het jurygesprek eerlijk op tafel leg of is dit iets waardoor ik sowieso al niet meer in aanmerking kom of kan 1 enkele misstap doorgaans door de vingers gezien worden?
Bedankt alvast
traxie
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38
Locatie: Gent

Re: Uittreksel strafrechterlijk dossier

Bericht door traxie »

Ik zou dat als het ter sprake komt niet verzwijgen, maar er ook net zelf over beginnen. Je kan er al eens over nadenken, hoe kwam het dat je reed en dronk, waarom kan je dat nu niet meer voorhebben.
Wat zal je doen, één pintje gedronken en je wordt gevraagd om een trein te doen enz... Een voorbereid man is er twee waard. Succes
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Uittreksel strafrechterlijk dossier

Bericht door Eimai »

Toen ik jaren geleden binnenkwam heb ik dat uittreksel pas moeten afgeven na alle selecties, dus waarschijnlijk weet de jury er zelfs niks van. In elk geval gaan ze voor één stommiteit normaal niet vallen.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2060
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Uittreksel strafrechterlijk dossier

Bericht door Dieselfreak »

Belzele schreef:Nu realiseer ik me net dat mn strafblad niet blanco gaat zijn, daar had ik niet bij stilgestaan.
Ik ben vorig jaar 1x zo stom geweest om zat te rijden en werd daarvoor eind 2015 terecht veroordeeld tot een boete en tijdelijk rijverbod.
Verdwijnt dat na een bepaalde periode niet van je strafblad indien je geen andere misstappen begaat?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Plaats reactie