Jobstand 2016

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Jobstand 2016

Bericht door HLE 2302 »

groentje schreef: 04 sep 2016, 14:25 In het kader van de besparingsopdracht door de regering, stond er. TC zal sowieso nog wel een 5-tal jaar bestaan, schat ik, nu al beginnen inkrimpen zou me wat voorbarig lijken.
Door wat zou TC dan vervangen moeten worden ? Dit is het eerste wat ik hier van hoor.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Jobstand 2016

Bericht door Shrek »

De mensen van TC zouden gaan verhuizen naar de respectievelijke seinhuizen waarvoor ze verantwoordelijk zijn. Dit maakt dat alle beslissingen op één plaats genomen en uitgevoerd kunnen worden. Door de concentratie naar 10 seinhuizen zal de nood tot communicatie tussen de verschillende zones immers veel kleiner worden dan de nood tot communicatie binnen een zone.

Verstuurd vanaf mijn SM-J320F met Tapatalk

groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Jobstand 2016

Bericht door groentje »

Vandaag is het gros van bijvoorbeeld lijn 124 al volledig in handen van Charleroi. TC wordt ingekrompen tot een kerngroepje met de rijpadverdelers...
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Jobstand 2016

Bericht door Asterix »

Je zal toch een aanspreekpunt moeten hebben als je 's nachts met veel vertraging een goederentrein van Antwerpen-Noord naar Erquelinnes wil laten rijden. Om er bijvoorbeeld zeker van te zijn dat de reisweg onderweg niet afgesloten is door werkzaamheden. Wie gaat die 'helicopter view' dan op zich nemen?
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Jobstand 2016

Bericht door groentje »

Dat is nu ook al aan de rijpadverdelers bij het opmaken van een nieuw rijpad, het systeem zal aangeven of en waar er door een zone met voorziene werkzaamheden wordt gereden. Of dooreen verstoring. En zoals gezegd, er blijft een beperkte groep over.
Hobbes
Berichten: 746
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Jobstand 2016

Bericht door Hobbes »

Asterix schreef: 19 mar 2018, 15:17 Je zal toch een aanspreekpunt moeten hebben als je 's nachts met veel vertraging een goederentrein van Antwerpen-Noord naar Erquelinnes wil laten rijden. Om er bijvoorbeeld zeker van te zijn dat de reisweg onderweg niet afgesloten is door werkzaamheden. Wie gaat die 'helicopter view' dan op zich nemen?
En wie doet dat nu? Ik kan al niet meer op 2 handen tellen hoe dikwijls het gebeurt dat Infrabel een aantal lijnen ('s nachts) sluit of op enkel spoor zet ondanks dat er rijpaden voorzien zijn, met alle gevolgen van dien...
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Jobstand 2016

Bericht door Asterix »

groentje schreef: 19 mar 2018, 15:36 Dat is nu ook al aan de rijpadverdelers bij het opmaken van een nieuw rijpad, het systeem zal aangeven of en waar er door een zone met voorziene werkzaamheden wordt gereden. Of dooreen verstoring. En zoals gezegd, er blijft een beperkte groep over.
Ik heb het niet over het opmaken van een nieuw rijpad maar over het gebruiken van een bestaand rijpad (met vertraging). Vaak worden zo een treinen zelfs opgestuurd zonder dat er wordt gebeld.
Hobbes schreef: 19 mar 2018, 16:29
Asterix schreef: 19 mar 2018, 15:17 Je zal toch een aanspreekpunt moeten hebben als je 's nachts met veel vertraging een goederentrein van Antwerpen-Noord naar Erquelinnes wil laten rijden. Om er bijvoorbeeld zeker van te zijn dat de reisweg onderweg niet afgesloten is door werkzaamheden. Wie gaat die 'helicopter view' dan op zich nemen?
En wie doet dat nu? Ik kan al niet meer op 2 handen tellen hoe dikwijls het gebeurt dat Infrabel een aantal lijnen ('s nachts) sluit of op enkel spoor zet ondanks dat er rijpaden voorzien zijn, met alle gevolgen van dien...
Nu zijn de 'tafels' per regio nog bemand en kunnen ze daar op TC onderling overleggen. Als die mensen echter worden overgeheveld naar de seinposten, zal dat ook gedaan zijn. Die van Antwerpen-Noord zal niet bellen naar zijn collega in Erquelinnes.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Jobstand 2016

Bericht door groentje »

Het Nederlandse systeem, dan? Halfuur (of zo) te laat=nieuw rijpad. En dus controle of dat nog steeds past.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1212
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Jobstand 2016

Bericht door Tim »

groentje schreef: 19 mar 2018, 18:50 Het Nederlandse systeem, dan? Halfuur (of zo) te laat=nieuw rijpad. En dus controle of dat nog steeds past.
In Nederland is niet op tijd klaarmelden of te laat de grens over nieuw rijpad aanvragen, zelfs na 10 minuten al.

Zolang in België de opvatting heerst van reizigerstreinen eerst gaat dat nooit lukken. In Nederland blijf je, zolang je zelf geen vertraging maakt, op je rijpad. Zelfs al zit de Thalys achter je. Rijpad is rijpad, ongeacht welk type trein.
Plaats reactie