Mondelinge proef Treinbegeleider

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
ICCE

Mondelinge proef Treinbegeleider

Bericht door ICCE »

Bij deze mijn vragen voor de mondelinge proef voor treinbegeleider ter voorbereiding van andere toekomstige tbg's:

1. Stel je professionele leven voor (studies, vorige werk)
2. Met wat komt de NMBS het meeste in het nieuws? Ik dacht de nieuwe baas (Sophie Dutordoir) of spoorlopen, maar ze wilden vertragingen horen. (zeker geen stakingen vermelden!)
3. Het enige deel Frans: ik moest enkele van mijn hobby's verder toelichten
4. Rollenspel
> Een klant vult zijn GO-pass niet tijdig in: waarschuwing vermelden op de kaart zelf dmv paraf of aanmaning of boete
> Iemand wil zijn ticket niet tonen omwille van vertragingen: - hier was geen juist antwoord mogelijk - empatisch opstellen, navragen tot waar ie moet en eventueel de tijd gunnen om dan later terug te komen, excuses aanbieden in naam van...
> Mensen die op de trein willen komen na het laatste fluitsignaal: tegenhouden dmv verbaal, fluitsignaal of fysiek tegenhouden op gepaste wijze.
*In extreme nood de noodrem gebruiken!
5. Hoe reageer je bij conflicten? Rustig blijven, niet aan je hart laten komen, kort en bondig reageren
6. Hoe ga je op je depot geraken?
7. Hoe ga je de cursus verwerken in 4 maand?

(Ik was geslaagd)

Ik had als minpunten beperkt Frans, te schools tov een reiziger (door mijn studie) en de actualiteitsvraag.
Mijn jury was vriendelijk en meegaand. Gewoon zo rustig mogelijk blijven en altijd een antwoord geven.
Plaats reactie