1ste technicus seingeving

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

1ste technicus seingeving

Bericht door dekooiker »

Of je contractueel bent of statutair, zo lang er correct werk en correct loon is maakt het niet zo heel veel uit.
Motivatie en arbeidsvreugde wegen nu eenmaal zwaarder door op lange termijn.
De trein.
Alleen voor durvers.
PeterD

Re: 1ste technicus seingeving

Bericht door PeterD »

Daar heb je gelijk in. Ben vandaag opgebeld geweest door iemand van HR. Ik mag begin februari op gesprek komen in Gent.
Alleen werd er nog maar eens gezegd dat ik zeker 2 weekends per maand zou moeten werken en af en toe s'nachts.
Is dit nu echt zo of overdrijven ze zodat sommige daarop zouden afhaken?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: 1ste technicus seingeving

Bericht door Shrek »

Er wordt effectief veel in het weekend gewerkt hoor. Voor sommige onderhoudswerken is het nodig dat er geen enkele trein rijdt. Op lijnen met enkel passagiersverkeer kan je dat dan elke nacht doen, maar als er ook goederenverkeer is kan je die werken enkel op zaterdagnacht doen.
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: 1ste technicus seingeving

Bericht door groentje »

Er kunnen treinen worden omgeleid, hoor, zeker goederentreinen. Wat 's nachts vaak gebeurt.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: 1ste technicus seingeving

Bericht door Asterix »

In het weekend heb je vaak grotere 'massificatiewerven' waarbij je altijd wel iemand van seininrichting nodig hebt om installaties aan het spoor aan- en af te koppelen.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

1ste technicus seingeving

Bericht door dekooiker »

Goed, maar ik heb maar weet van een beperkt aantal TELM die in het weekend en 's nachts werken.
Onderhoudsploegen en zeker de opstelploegen werken voornamelijk op de weekdagen in dagdienst.
Ik ben dan ook zeer benieuwd naar hoe dat gaat evolueren.
De trein.
Alleen voor durvers.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: 1ste technicus seingeving

Bericht door Shrek »

Er zijn nochthans permanent, 24/24 7/7 over heel het land ploegen beschikbaar waarin telkens een telm zit...
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

1ste technicus seingeving

Bericht door dekooiker »

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat die zich dan heel ver weghouden van waar ik tewerkgesteld ben :mrgreen:
De trein.
Alleen voor durvers.
Plaats reactie