oei oei

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
treinstein

oei oei

Bericht door treinstein »

Hallo,

Ik zit een beetje in een lastige situatie:
Momenteel zit ik in mijn stageperiode als eerste technicus spoorwerken bij Infrabel.
De job ligt mij niet zoals ik had gehoopt. Nu kwam ik onlangs een zeer interessante vacature tegen voor de werkplaats in Mechelen, dewelke veel beter aansluit bij mij ervaring/interesse.
Het is misschien een utopie, maar is er een mogelijkheid dat ik hiervoor kan solliciteren? Valt zoiets te bespreken bij HR Rail?
Wat zijn de gevolgen moest ik vrijwillig stoppen met mijn stage en (tijdelijk) terugkeren naar mijn vorige (privé)werkgever.-> 5 jaar geband van solliciteren bij de NMBS?
Ik ben aangeworven met de volgende voorwaarde:
"De kandidaten mogen de werkzetel waar zij zijn aangeworven of waarvoor zij zijn aangeduid gedurende 5 jaar op vrijwillige basis niet verlaten behalve in geval van een graadbevordering die ook een verandering van rang inhoudt. De periode van 5 jaar kan worden verminderd met het akkoord van de directie waar de kandidaat wordt benuttigd."

iemand een idee wat mijn mogelijkheden zijn?

alvast bedankt en groeten !
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: oei oei

Bericht door Eimai »

Zit je in de opleiding, of in de stage na de opleiding (als er een opleiding was)? In elk geval eens praten met je vakbond, die meer gekend is met de reglementering, en daarna ook met je chef. Solliciteren voor de andere job kan je altijd doen, maar als slaagt in de testen voor de aanwerving moeten ze je natuurlijk nog laten gaan, en naargelang welke job je hebt gaat dat makkelijk of moeilijk zijn. In elk geval niet zomaar ontslag geven voor je stage om terug voor de privé te gaan werken, want dat is niet echt nodig. Als je slaagt in de sollicitatie van de andere job kan je dan, als er echt geen mogelijkheid of wil is om je over te plaatsen, op dat moment nog je ontslag geven om direct terug in de nieuwe job aangeworven te worden. Maar zoals gezegd, praat met je vakbond erover, want je wil in deze gevallen echt wel zeker zijn dat je de regels en consequenties van alles juist kent.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: oei oei

Bericht door Robin »

ik vrees dat je die 5jaar zal moeten uitzitten.
Als je uw stage stopt dan eindigt uw job uiteraard, indien je hiervoor nog een andere functie had bij de spoorweg val je daarop terug maar ik vermoed van niet aan uw uitleg.

zoals hierboven reeds gezegd, best eens horen bij de vakbond.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie