Cursussen Treinbestuurder.

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
GianniVL

Cursussen Treinbestuurder.

Bericht door GianniVL »

Hallo,

Onlangs ben ik geslaagd voor mijn laatste testen en het medisch onderzoek. Dit wil zeggen dat ik op 4 December kan starten met de opleiding als treinbestuurder. Aangezien ik geen technische achtergrond heb, werd mij aangeraden om wat cursussen pneumatica, mechanica en electriciteit te bekijken. Na wat zoeken op het internet weet ik niet goed welk niveau ik mag verwachten van de cursussen voor treinbestuurder.

Mijn vraag is nu : Is hier iemand die onlangs ( <5jaar) de opleiding van treinbestuurder heeft gevolgd? Heb jij je cursussen (online?) nog en zou je die willen delen zodat ik me rustig kan voorbereiden?

Alvast bedankt,
Gianni.
traxie
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38
Locatie: Gent

Re: Cursussen Treinbestuurder.

Bericht door traxie »

Het bundeltje dat via de spoorwegen werven aan wordt verspreid is meer dan voldoende, de rest wordt je wel in de opleiding gewezen.
Stoomloc
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 jun 2014, 12:36
Locatie: Aarschot

Re: Cursussen Treinbestuurder.

Bericht door Stoomloc »

Amai, mij hebben ze tegengehouden omdat ik niet genoeg technische kennis had, terwijl ik die bundel echt wel kende. :evil:
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Cursussen Treinbestuurder.

Bericht door kika »

Stoomloc schreef: 07 nov 2017, 14:42 Amai, mij hebben ze tegengehouden omdat ik niet genoeg technische kennis had, terwijl ik die bundel echt wel kende. :evil:
Probeer het nog een keer?
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Cursussen Treinbestuurder.

Bericht door Bordensteker »

Inderdaad.
Er wordt bij de NMBS niet vreemd aangekeken tegen kandidaten die een nieuwe sollicitatie wagen voor dezelfde functie (voorzover er wel een nieuw Bericht van H-HR over is verschenen, denk ik, dat was altijd de voorwaarde: binnen de loopduur van een Bericht mag je maar 1 keer solliciteren). Ik had in 2007 het geluk dat er net rond het moment van mijn afwijzing weer een nieuwe oproep gedaan werd, en ik kon inderdaad zó weer meedoen. "Nieuwe ronde, nieuwe prijzen", zeg maar. En toen heb ik ze wél kunnen overtuigen. Ze kijken er met een frisse blik naar, en de ene jury is de andere niet.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Cursussen Treinbestuurder.

Bericht door HLE 2302 »

Bordensteker schreef: 10 nov 2017, 09:23 Inderdaad.
Er wordt bij de NMBS niet vreemd aangekeken tegen kandidaten die een nieuwe sollicitatie wagen voor dezelfde functie (voorzover er wel een nieuw Bericht van H-HR over is verschenen, denk ik, dat was altijd de voorwaarde: binnen de loopduur van een Bericht mag je maar 1 keer solliciteren). Ik had in 2007 het geluk dat er net rond het moment van mijn afwijzing weer een nieuwe oproep gedaan werd, en ik kon inderdaad zó weer meedoen. "Nieuwe ronde, nieuwe prijzen", zeg maar. En toen heb ik ze wél kunnen overtuigen. Ze kijken er met een frisse blik naar, en de ene jury is de andere niet.
Dat kan je wel zeggen, ik ben waarschijnlijk recordhouder met mijn 4 jury passages ruim 4 jaar geleden. De aanhouder wint, zo toon je pas echt wat je motivatie voor de job is.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Plaats reactie