Treinbestuurder

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
treintje8433

Treinbestuurder

Bericht door treintje8433 » 08 jun 2019, 16:32

Beste mensen,

Ik heb een tijdje geleden de infosessie gevolgd en de eerste computer testen gedaan om treinbestuurder te worden en hiervoor was ik geslaagd.
De zwaardere testen komen er nog aan uiteraard. 21 juni zal ik de test doen over de "cursus" en dan de jury, enz.

Nu had ik nog wel een vraagje.
Ik zie dat eer een gehoortest wordt afgenomen. Kan iemand me vertellen waarom dit is?
Waarom moet je juist heel goed kunnen horen?
Ik hoor niet super goed. In normale situaties is hetgeen probleem, maar bijvoorbeeld in drukke ruimtes met veel mensen dan is het voor mij wel moeilijk om mensen te verstaan en hiervoor heb ik dan ook een hoorapparaat.

Zal ik hierdoor afgekeurd worden? Lijkt mij in principe geen probleem aangezien ik gewoon zal gaan werken met een hoorapparaat en ik het dus heel de dag in zal hebben en goed zal kunnen horen.

Kan iemand me hierover meer informatie geven aub.

Alvast bedankt!

CursorX

Re: Treinbestuurder

Bericht door CursorX » 08 jun 2019, 16:46

Het beste is je eens informeren hierover, mailadressen vind je op de site of op de papieren die je gekregen hebt.

Je moet wel vrij goed kunnen horen. Veel info in de stuurpost is namelijk auditief, belletjes, zoemers, ... Ook moet je de gsmr kunnen opnemen en het gesprek uit de ruis ontwaren.

treintje8433

Bericht door treintje8433 » 08 jun 2019, 17:00

Dank je voor je reactie CursorX.

Met hoorapparaat hoor ik trouwens perfect. Ik kan alleen niet de test doen met een hoofdtelefoon want dan blokkeert het hoorapparaat maar dit geeft wel een vertekend beeld vind ik aangezien ik gewoon ga werken met hoorapparaat en dus goed hoor.
Maar ik las op de website ergens dat een hoorapparaat in uitzonderlijke gevallen is toegelaten.

Zal eens informeren wat ze ervan vinden bij de nmbs, anders heeft het instuderen ook niet veel zin natuurlijk.

Ducktape

Bericht door Ducktape » 10 jun 2019, 13:51

Een brief van je oorarts waarin die zegt dat je geen enkel probleem zal hebben met dit beroep kan ook altijd helpen. Ik was ook medisch afgekeurd omwille van iets, wat volledig door mijn arts weerlegd kon worden waardoor ik na het in beroep gaan toch nog ben kunnen beginnen als treinbestuurder.

Plaats reactie