Bestuurder rangeerder

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
petervan1966

Bestuurder rangeerder

Bericht door petervan1966 »

Kan iemand mij wat meer informatie geven over het werk van bestuurder rangeerder voor Antwerpen.
Ik ga namelijk op 18/11 naar de informatiezitting te Brussel.
Ik ben echt gemotiveerd om bij de NMBS te gaan werken en wil mij dan ook op de best mogelijke wijze voorbereiden.
Alle info is welkom.
Alvast bedankt
Peter
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

een bestuurder rangeerder kan op antwerpen noord twee grote taken doen, het ene word sleeper genoemd het andere sectie rangeringen

sleeper, als bestuurder ben je dan verantwoordelijk voor het slepen van wagens tussen de verschillende secties in de haven

rangeringen doen op een sectie houd in dat je met een loc voor het sorteerwerk zorgt van de wagens op een welbepaalde sectie in de haven.

een subvariant hiervan is de afduwer op antwerpen noord, waarbij het rangeren gebeurd door de wagens over een berg te duwen
petervan1966

Bericht door petervan1966 »

Bedankt voor de info Steven
Als er mensen zijn die iets weten welke richting de proeven uitgaan of eventueel links hebben met info over de mogelijke stof.
Altijd welkom.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

verwacht je aan psychotechnische proeven, die hebben vooral als doel uw reactiesnelheid te testen en te zien hoe je denkt onder stress, een klassiek medisch onderzoek, een klassiek gesprek
petervan1966

Bericht door petervan1966 »

De proef bestaat volgens mijn informatie uit vier delen
1.geschiktheidstest, dit is moedertaal en wiskunde
2.psychoprofessionele test
3.Onderhoud-mondeling
Mijn vraag is:
1.Moedertaal en wiskunde op welk niveau? Is dit met meerkeuzevragen of niet?
2.Det psychotechnische test is mij wel bekend
3.Onderhoud: gaat dit over mijn huidige kennis van het beroep en het bedrijf of is het totaal iets anders?
jan77

Bericht door jan77 »

Peter ik ben ook bezig als bestuurder rangeringen de info over het beroep ga ik je niet geven want deze krijg je uitgebreid zelfs met een film op de infodag wat ik je wel kan zeggen is dat ik na het filmpje gelijk verkocht was het is een boeiende job.
De geschiktheidstest heb ik al afgenomen en was geslaagd deze moet je zeker niet onderschatten goed je kopje er bijhouden. Zijn meerkeuze vragen.
Een goed voorbeeld van de test vindt je op http://www.treinbestuurder.be.
Ben nu aan het wachten op de uitnodiging voor het onderhoud deze zou 2a3 weken na de geschiktheidstest in de bus vallen hadden ze gezegd wacht ondertussen al 4weken en heb nog geen uitnodiging gekregen.
Maar ik ben nog beroepsmilitair geweest een weet al dat je bij een staatsinstelling op administatief gebied wat geduld moet hebben.
De info die men mij heeft gegeven na de geschiktheidstest over het onderhoud is dat deze gaat over je motivatie, wat je nu doet en hoe je reageert of zou reageren in een bepaalde situatie.
Als je verder gaat na de infodag wens ik je veel succes.
petervan1966

Bericht door petervan1966 »

Bedankt voor de informatie.
Het wachten op uitnodigingen ben ik ook al wat gewoon.
Ik heb ookal enige ervaring op dat gebied.
Ik ben zelf 9 jaar militair geweest en nu al 13 jaar postbode. :lol:
nicken

Bericht door nicken »

jan77 schreef:Peter ik ben ook bezig als bestuurder rangeringen de info over het beroep ga ik je niet geven want deze krijg je uitgebreid zelfs met een film op de infodag wat ik je wel kan zeggen is dat ik na het filmpje gelijk verkocht was het is een boeiende job.
De geschiktheidstest heb ik al afgenomen en was geslaagd deze moet je zeker niet onderschatten goed je kopje er bijhouden. Zijn meerkeuze vragen.
Een goed voorbeeld van de test vindt je op http://www.treinbestuurder.be.
Ben nu aan het wachten op de uitnodiging voor het onderhoud deze zou 2a3 weken na de geschiktheidstest in de bus vallen hadden ze gezegd wacht ondertussen al 4weken en heb nog geen uitnodiging gekregen.
Maar ik ben nog beroepsmilitair geweest een weet al dat je bij een staatsinstelling op administatief gebied wat geduld moet hebben.
De info die men mij heeft gegeven na de geschiktheidstest over het onderhoud is dat deze gaat over je motivatie, wat je nu doet en hoe je reageert of zou reageren in een bepaalde situatie.
Als je verder gaat na de infodag wens ik je veel succes.
Ik heb 5 weken moeten wachten op de uitnodiging voor het mondelinge gedeelte,duurt nog langer dan anders,dankzij de vele sollicitanten.Dat zo een pschychotechnische proef niet simpel is kan ik u zeker bevestigen,ik heb deze test gedaan na een dienst van 12 uur,nachtwerk in de bakkerij
Kan u garanderen dat het geen lachertje was,maar zover ik weet is u mondeling ook van groot belang,je motivatie,je kennis van het bedrijf.
het duurt lang,veel te lang.Ik denk dat er velen sollicitanten nog nooit komen opdagen of er de brui aan geven,de VDAB en RVA zijn lastige patienten bij zo'n dingen hoor :shock: .een van deze testen niet bezoeken is het domste wat je kan doen :!:
En er zijn zeer veel sollicitanten voor alle functies,en er zullen er ook veel uit het mandje vallen :cry: Ik hoop voor iedereen het beste.Succes iedereen :D
Wim

Bericht door Wim »

jan77 schreef: De info die men mij heeft gegeven na de geschiktheidstest over het onderhoud is dat deze gaat over je motivatie, wat je nu doet en hoe je reageert of zou reageren in een bepaalde situatie.
Als je verder gaat na de infodag wens ik je veel succes.
Ik was ook door men geschiktheidstest , daarna moesten we zo'n psychologische test afleggen op pc . Nadat ik deze had gedaan ben ik direct naar buiten gegaan ipv naar het secretariaat terug te keren . Kreeg je daar nog veel info of uitleg wat er zou volgen ? Want ik heb direct dat ik thuis kwam gebeld naar het examencommisie en die zeiden dat alles inorde was .
petervan1966

Bericht door petervan1966 »

Ik heb zaterdag de informatievergadering bijgewoond.
Deze vond ik boeiend ik ben nu echt verkocht.
op naar de eerste proef.
Jullie horen nog van mij.
jan77

Bericht door jan77 »

Heel goed peter ik wens je veel succes.
Ik heb vandaag na vijf weken wachten mijn uitnodiging gekregen voor het onderhoud op maandag 11/12/2006.
nicken

Bericht door nicken »

jan77 schreef:Heel goed peter ik wens je veel succes.
Ik heb vandaag na vijf weken wachten mijn uitnodiging gekregen voor het onderhoud op maandag 11/12/2006.
Succes alvast,en vergeet u bergs stenen nie mee te nemen :D
petervan1966

Bericht door petervan1966 »

Op maandag 8/01/2007 mag ik naar de mondelinge proef.
Dus ik ben geslaagd voor het schriftelijk gedeelte.
Hopen nu dat het mondeling goed gaat.
:?: :?: :?:
yannickvw
Berichten: 161
Lid geworden op: 22 mei 2006, 12:06

Bericht door yannickvw »

Bwa jot, ze hebben veel bestuurders rangeringen nodig. Zolang je een "normaal" mens bent, zal er zeker geen probleem zijn hoor. En het feit dat je 40j. bent speelt in je voordeel. Bij iemand op "leeftijd" weten ze dat je een hoge druk hebt om te slagen (onderhouden gezin e.d.) en dat je je dus zeker 100% zult inzetten tijdens de opleiding. En da's toch wel vrij belangrijk.
nicken

Bericht door nicken »

petervan1966 schreef:Op maandag 8/01/2007 mag ik naar de mondelinge proef.
Dus ik ben geslaagd voor het schriftelijk gedeelte.
Hopen nu dat het mondeling goed gaat.
:?: :?: :?:
Veel succes :!: en nog veel geduld :!:
Plaats reactie