Algemene opleiding treinbestuurder

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
wim@1970

Algemene opleiding treinbestuurder

Bericht door wim@1970 »

Hallo,

Kan iemand mij de cursus(sen) van de algemene opleiding treinbestuurder bezorgen? Deze algemene opleiding duurt 12 weken.
CursorX
Berichten: 333
Lid geworden op: 03 apr 2011, 22:17

Re: Algemene opleiding treinbestuurder

Bericht door CursorX »

wim@1970 schreef: 09 sep 2019, 17:34 Hallo,

Kan iemand mij de cursus(sen) van de algemene opleiding treinbestuurder bezorgen? Deze algemene opleiding duurt 12 weken.
Ten eerste mogen die niet buiten de firma verspreid worden, ten tweede, waarom zou je deze willen? Als je aan de opleiding begint krijg je ze en verwerk je ze op een gepast tempo.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Algemene opleiding treinbestuurder

Bericht door Steven »

Deze zijn ook steeds onderhevig aan bepaalde updates zodat twee opeenvolgende groepen soms andere boeken hebben. Afhankelijk van het feit of er net heel wat regels zijn aangepast of niet.
wim@1970

Re: Algemene opleiding treinbestuurder

Bericht door wim@1970 »

Beste Steven,

Dat begrijp ik. Maar de grote lijnen zullen niet te veel veranderen. Ik ken de cursus +- van het goederenvervoer. Ik had graag rustig deze van NMBS eens gestudeerd.
wim@1970

Re: Algemene opleiding treinbestuurder

Bericht door wim@1970 »

cursorx,

Ik begrijp van jou dat je een zeer ervaren treinbestuurder bent met de attitude van een kleuter. :wink:
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Algemene opleiding treinbestuurder

Bericht door HLE 2302 »

wim@1970 schreef: 10 sep 2019, 08:16 cursorx,

Ik begrijp van jou dat je een zeer ervaren treinbestuurder bent met de attitude van een kleuter. :wink:
Cursorx heeft nochtans gelijk. Als je deze cursus nodig hebt omdat je aan de opleiding zult beginnen zal je deze wel op tijd krijgen, zo niet heb je deze cursus ook niet nodig. Geduld is een mooie deugd.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Algemene opleiding treinbestuurder

Bericht door Steven »

De cursus is inderdaad auteursrechtelijk beschermd. Verspreiding in welke vorm dan ook is strafbaar. Die auteursrechtelijke bescherming is er gekomen sinds de opkomst van de privé spoorwegbedrijven. De nmbs tracht gewoon haar eigen werk te beschermen. Als jij het kleuterachtig vind als iemand u er gewoon attent op maakt start je al met de verkeerde attitude. Wees geduldig, je krijgt alles op het moment je het nodig hebt.
CursorX
Berichten: 333
Lid geworden op: 03 apr 2011, 22:17

Re: Algemene opleiding treinbestuurder

Bericht door CursorX »

wim@1970 schreef: 10 sep 2019, 08:16 cursorx,

Ik begrijp van jou dat je een zeer ervaren treinbestuurder bent met de attitude van een kleuter. :wink:
Auw, die doet pijn, ik ben al aan het wenen. Een mens geeft dan een mooie uitleg en de eerste actie van de tegenstander is een tackle met de voeten recht voorruit.

Alle gekheid op een stokje, ik hoop oprecht dat je met zo een uitspraken geen collega wordt van ons.
Plaats reactie