Mondeling examen voor onderstationschef.
Re: Mondeling examen voor onderstationschef.
Alles heeft te maken met de indruk die je achter laat. Die is niet altijd dezelfde dan wat je er zelf van denkt. Eerst op een andere plek werken dan gewenst geeft inderdaad een flexibele indruk. Dat niet willen geeft dus al een andere indruk. Wat ik vast stel is dat ondanks de tekorten in verschillende functies men toch nog geregeld vrij streng is bij een aanwerving. De vraag is hoe hoog of laag je de lat soms wel kan leggen.
Re: Mondeling examen voor onderstationschef.
Een deel van het tekort is gecreëerd door te streng zijn.
Ken genoeg mensen die niet van de eerste keer slaagden maar toch goede werkkrachten terwijl van de eerste keer erdoor zéker geen garantie is op succes.
Aan de motivatie kan gewerkt worden, schrijf een tweede maal indien de goesting er nog is.
Ken genoeg mensen die niet van de eerste keer slaagden maar toch goede werkkrachten terwijl van de eerste keer erdoor zéker geen garantie is op succes.
Aan de motivatie kan gewerkt worden, schrijf een tweede maal indien de goesting er nog is.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Mondeling examen voor onderstationschef.
Er wordt bijna nooit geen rekening gehouden met leeftijd. In mijn huidige opleiding zitten er verschillende mensen van +40, met 2 uitschieters van 50 en 53 jaarA Besta schreef: - Dit slaat echt alles, en vind ik een verdoken vorm van discriminatie naar leeftijd. Ik was altijd een heeeeel goede student! Ik was zeker geen zielig kneusje, maar toch stapelde ik de ene (grote)onderscheiding op de andere. Nog steeds verwerf ik dagelijks kennis, da's namelijk een hobby van me; leren om te weten. De voorzitter van de jury zei echter dat hij ongeveer mijn leeftijd had (ik ben bijna 42) en dat hij bij zichzelf merkte dat leren toch niet meer zo vlot ging als vroeger. Dat is dan ZIJN probleem! Ik kende alle feiten van de info-sessie, en nog veel meer gegevens van de site, op m'n duimpje, maar ze hebben me er simpelweg niet naar gevraagd!
?
Zoals gezegd op de infosessie, worden er verschillende mensen op het zelfde moment gevraagd. Zo kan de jury vlot blijven werken als er mensen niet komen opdagen. Als iedereen komt zijn er natuurlijk wel wat wachttijdenA Besta schreef: En het feit dat ik was uitgenodigd voor het gesprek om 9 uur, terwijl het gesprek pas rond 11.40 begon, stemde me ook niet vrolijk. Mss iets minder samen troepen rond de koffiemachine, en uw job doen !?
Dat is een vrij typische juryvraag. Hieruit kunnen ze je motivatie en je interesse in de spoorwegen peilen.A Besta schreef:
- De vrouw die er zat voor HR, vroeg me waarom ik bvb geen treinbestuurder of treinbegeleider wilde worden. Deze dame was duidelijk een beetje in de war. Ik solliciteerde toch bij Infrabel, niet bij de NMBS!
Waarschijnlijk zal je humeur en je motivatie de negatieve doorslag hebben gegeven. Als je echt gemotiveerd ben ,schrijf je opnieuw in, ...
Re: Mondeling examen voor onderstationschef.
Inderdaad, als je nog gemotiveerd bent, zou ik opnieuw inschrijven, er komen nog vacatures. Al zou ik het snappen als je na deze ervaring geen goesting hebt, al zou ik ook denken dat het om een misverstand gaat, er zaten genoeg 40 en zelfs 50-jarigen in mijn groep, het lijkt me dus niet per se dat ze op leeftijd discrimineren, wel willen ze uitvissen hoe sterk je motivatie is, en hoe je je ziet functioneren. Ik moet wel bekennen dat die het inderdaad moeilijker hadden om te kunnen volgen, maar je leeftijd en ervaring kunnen ook voor een deel rust zorgen die jongeren ontbreken. Dat had je dan misschien beter kunnen uitspelen...
Re: Mondeling examen voor onderstationschef.
Is dat vanaf nu uit Hasselt? Is het dan de bedoeling om om de zoveel tijd een stukje richting Brussel over te hevelen tegen 2017?dekooiker schreef:Uit Leuven is nu een deel naar Hasselt gegaan om L36+Tienen-Landen-St Truiden te bedienen.
Re: Mondeling examen voor onderstationschef.
B.9 Leuven zou naar Hasselt B.14 gaan, stuk voor stuk.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Mondeling examen voor onderstationschef.
En wat met het deel vanaf Nossegem (inclusief luchthaven)? Ook naar Hasselt met een Permanentie die in Leuven blijft of alles finaal naar Brussel-Noord?
Re: Mondeling examen voor onderstationschef.
Het simpelste zou zijn om de luchthaven over te hevelen naar Brussel-Noord maar dan creëer je weer een communautaire rel van jewelste.
Re: Mondeling examen voor onderstationschef.
Er zijn anders precedenten, Halle is overgenomen door B.1 van Brussel-Zuid. Net zoals eeuwen geleden St-Genesius-Rode en Linkebeek, trouwens.
Re: Mondeling examen voor onderstationschef.
Er blijft een permanentie in Leuven bestaan.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Mondeling examen voor onderstationschef.
En Brussel wordt dan nog geacht tweetalig te zijn. Hoeilaart dat daarentegen onder Ottignies valt....groentje schreef:Er zijn anders precedenten, Halle is overgenomen door B.1 van Brussel-Zuid. Net zoals eeuwen geleden St-Genesius-Rode en Linkebeek, trouwens.
Re: Mondeling examen voor onderstationschef.
Maar in Hoeilaart ligt geen enkele wissel, wijkspoor, ...
Re: Mondeling examen voor onderstationschef.
En moet dat ? Een storing of defect is toch al voldoende om de blokpost te contacteren, hopelijk dan ook in het Nederlands. Ik hoop dat ze daar tweetaligen hebben...Steven schreef:Maar in Hoeilaart ligt geen enkele wissel, wijkspoor, ...
Re: Mondeling examen voor onderstationschef.
Om de invloed van de stakingen te " begrenzen" zou ik zo weinig mogelijk overhevelen naar Brussel.Franksken 2.0 schreef:Het simpelste zou zijn om de luchthaven over te hevelen naar Brussel-Noord maar dan creëer je weer een communautaire rel van jewelste.
Maar dat vindt de vakbond waarschijnlijk maar niks....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Mondeling examen voor onderstationschef.
De enige storing die daar kan zijn is een niet beheerd sein. Daar heb je geen blokpost/seinhuis voor nodig. In het ergste geval een gedoofd sein en dat geven we door aan traffic control. Niet aan het seinhuis. Dus Ottignies heeft geen behoefte aan mensen die NL spreken.am62 schreef:En moet dat ? Een storing of defect is toch al voldoende om de blokpost te contacteren, hopelijk dan ook in het Nederlands. Ik hoop dat ze daar tweetaligen hebben...Steven schreef:Maar in Hoeilaart ligt geen enkele wissel, wijkspoor, ...