Mondeling examen voor onderstationschef.

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Mondeling examen voor onderstationschef.

Bericht door Steven »

Alles heeft te maken met de indruk die je achter laat. Die is niet altijd dezelfde dan wat je er zelf van denkt. Eerst op een andere plek werken dan gewenst geeft inderdaad een flexibele indruk. Dat niet willen geeft dus al een andere indruk. Wat ik vast stel is dat ondanks de tekorten in verschillende functies men toch nog geregeld vrij streng is bij een aanwerving. De vraag is hoe hoog of laag je de lat soms wel kan leggen.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Mondeling examen voor onderstationschef.

Bericht door dekooiker »

Een deel van het tekort is gecreëerd door te streng zijn.
Ken genoeg mensen die niet van de eerste keer slaagden maar toch goede werkkrachten terwijl van de eerste keer erdoor zéker geen garantie is op succes.

Aan de motivatie kan gewerkt worden, schrijf een tweede maal indien de goesting er nog is.
De trein.
Alleen voor durvers.
spoetnik

Re: Mondeling examen voor onderstationschef.

Bericht door spoetnik »

A Besta schreef: - Dit slaat echt alles, en vind ik een verdoken vorm van discriminatie naar leeftijd. Ik was altijd een heeeeel goede student! Ik was zeker geen zielig kneusje, maar toch stapelde ik de ene (grote)onderscheiding op de andere. Nog steeds verwerf ik dagelijks kennis, da's namelijk een hobby van me; leren om te weten. De voorzitter van de jury zei echter dat hij ongeveer mijn leeftijd had (ik ben bijna 42) en dat hij bij zichzelf merkte dat leren toch niet meer zo vlot ging als vroeger. Dat is dan ZIJN probleem! Ik kende alle feiten van de info-sessie, en nog veel meer gegevens van de site, op m'n duimpje, maar ze hebben me er simpelweg niet naar gevraagd!
?
Er wordt bijna nooit geen rekening gehouden met leeftijd. In mijn huidige opleiding zitten er verschillende mensen van +40, met 2 uitschieters van 50 en 53 jaar
A Besta schreef: En het feit dat ik was uitgenodigd voor het gesprek om 9 uur, terwijl het gesprek pas rond 11.40 begon, stemde me ook niet vrolijk. Mss iets minder samen troepen rond de koffiemachine, en uw job doen !?
Zoals gezegd op de infosessie, worden er verschillende mensen op het zelfde moment gevraagd. Zo kan de jury vlot blijven werken als er mensen niet komen opdagen. Als iedereen komt zijn er natuurlijk wel wat wachttijden
A Besta schreef:
- De vrouw die er zat voor HR, vroeg me waarom ik bvb geen treinbestuurder of treinbegeleider wilde worden. Deze dame was duidelijk een beetje in de war. Ik solliciteerde toch bij Infrabel, niet bij de NMBS!
Dat is een vrij typische juryvraag. Hieruit kunnen ze je motivatie en je interesse in de spoorwegen peilen.

Waarschijnlijk zal je humeur en je motivatie de negatieve doorslag hebben gegeven. Als je echt gemotiveerd ben ,schrijf je opnieuw in, ...
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Mondeling examen voor onderstationschef.

Bericht door groentje »

Inderdaad, als je nog gemotiveerd bent, zou ik opnieuw inschrijven, er komen nog vacatures. Al zou ik het snappen als je na deze ervaring geen goesting hebt, al zou ik ook denken dat het om een misverstand gaat, er zaten genoeg 40 en zelfs 50-jarigen in mijn groep, het lijkt me dus niet per se dat ze op leeftijd discrimineren, wel willen ze uitvissen hoe sterk je motivatie is, en hoe je je ziet functioneren. Ik moet wel bekennen dat die het inderdaad moeilijker hadden om te kunnen volgen, maar je leeftijd en ervaring kunnen ook voor een deel rust zorgen die jongeren ontbreken. Dat had je dan misschien beter kunnen uitspelen...
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Mondeling examen voor onderstationschef.

Bericht door Asterix »

dekooiker schreef:Uit Leuven is nu een deel naar Hasselt gegaan om L36+Tienen-Landen-St Truiden te bedienen.
Is dat vanaf nu uit Hasselt? Is het dan de bedoeling om om de zoveel tijd een stukje richting Brussel over te hevelen tegen 2017?
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Mondeling examen voor onderstationschef.

Bericht door dekooiker »

B.9 Leuven zou naar Hasselt B.14 gaan, stuk voor stuk.
De trein.
Alleen voor durvers.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Mondeling examen voor onderstationschef.

Bericht door Asterix »

En wat met het deel vanaf Nossegem (inclusief luchthaven)? Ook naar Hasselt met een Permanentie die in Leuven blijft of alles finaal naar Brussel-Noord?
Franksken 2.0

Re: Mondeling examen voor onderstationschef.

Bericht door Franksken 2.0 »

Het simpelste zou zijn om de luchthaven over te hevelen naar Brussel-Noord maar dan creëer je weer een communautaire rel van jewelste. :roll:
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Mondeling examen voor onderstationschef.

Bericht door groentje »

Er zijn anders precedenten, Halle is overgenomen door B.1 van Brussel-Zuid. Net zoals eeuwen geleden St-Genesius-Rode en Linkebeek, trouwens.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Mondeling examen voor onderstationschef.

Bericht door dekooiker »

Er blijft een permanentie in Leuven bestaan.
De trein.
Alleen voor durvers.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Mondeling examen voor onderstationschef.

Bericht door Asterix »

groentje schreef:Er zijn anders precedenten, Halle is overgenomen door B.1 van Brussel-Zuid. Net zoals eeuwen geleden St-Genesius-Rode en Linkebeek, trouwens.
En Brussel wordt dan nog geacht tweetalig te zijn. Hoeilaart dat daarentegen onder Ottignies valt....
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Mondeling examen voor onderstationschef.

Bericht door Steven »

Maar in Hoeilaart ligt geen enkele wissel, wijkspoor, ...
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Mondeling examen voor onderstationschef.

Bericht door am62 »

Steven schreef:Maar in Hoeilaart ligt geen enkele wissel, wijkspoor, ...
En moet dat ? Een storing of defect is toch al voldoende om de blokpost te contacteren, hopelijk dan ook in het Nederlands. Ik hoop dat ze daar tweetaligen hebben...
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Mondeling examen voor onderstationschef.

Bericht door dentheo »

Franksken 2.0 schreef:Het simpelste zou zijn om de luchthaven over te hevelen naar Brussel-Noord maar dan creëer je weer een communautaire rel van jewelste. :roll:
Om de invloed van de stakingen te " begrenzen" zou ik zo weinig mogelijk overhevelen naar Brussel.
Maar dat vindt de vakbond waarschijnlijk maar niks....
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Mondeling examen voor onderstationschef.

Bericht door Steven »

am62 schreef:
Steven schreef:Maar in Hoeilaart ligt geen enkele wissel, wijkspoor, ...
En moet dat ? Een storing of defect is toch al voldoende om de blokpost te contacteren, hopelijk dan ook in het Nederlands. Ik hoop dat ze daar tweetaligen hebben...
De enige storing die daar kan zijn is een niet beheerd sein. Daar heb je geen blokpost/seinhuis voor nodig. In het ergste geval een gedoofd sein en dat geven we door aan traffic control. Niet aan het seinhuis. Dus Ottignies heeft geen behoefte aan mensen die NL spreken.
Plaats reactie