Mondeling examen voor onderstationschef.

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
byter
Berichten: 158
Lid geworden op: 31 jul 2013, 20:53

Re: Mondeling examen voor onderstationschef.

Bericht door byter »

Je krijgt je uitslag per brief van HR Rail. Dat duurt normaal niet zo lang.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Mondeling examen voor onderstationschef.

Bericht door dekooiker »

Normaalgezien weet je het onmiddellijk na hun beraadslaging.
De brief komt er hoe dan ook nog aan.
De trein.
Alleen voor durvers.
inemine

Re: Mondeling examen voor onderstationschef.

Bericht door inemine »

Ah super dat je het dadelijk weet zit met enorme zenuwe voor morgen nog nooit gehad afwachten en hopen dat ik er door ben
inemine

Re: Mondeling examen voor onderstationschef.

Bericht door inemine »

Juist mondeling examen gedaan en ben geslaagd
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Mondeling examen voor onderstationschef.

Bericht door Bordensteker »

Gefeliciteerd!
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Mondeling examen voor onderstationschef.

Bericht door Asterix »

inemine schreef:Juist mondeling examen gedaan en ben geslaagd
Welkom :)

Schrijf je ook eens even je ervaring neer voor zij die na jou komen? :wink:
inemine

Re: Mondeling examen voor onderstationschef.

Bericht door inemine »

Jury viel heel goed mee bij mij had zenuwen voor niets nu ik had veel in infosessie genoteerd thuis opgezocht op website en zo beetje onthouden vooral dat je beseft dat je ga moeten studeren is belangrijk en de veiligheid natuurlijk. Bijvmij was het een goeie ervaring en zijn sympathieke mensen die van de jury
Varen

Re: Mondeling examen voor onderstationschef.

Bericht door Varen »

Proficiat inemine!

Bij mij was het ook een goede zet om op voorhand de website van Infrabel en wat youtube filmpjes gezien te hebben. Ze letten ook op stiptheid (ze merkten bijvoorbeeld op dat ik al om 8u daar was terwijl mijn gepland uur 8u30 was), op aanwezigheid tijdens de infosessie(s) en algemene motivatie (ben je al een seinhuis gaan bezoeken op een open bedrijvendag bijvoorbeeld? kan je je al inbeelden hoe je werk er uit zal zien?). Voor de rest vriendelijk gesprek en als je kan uitleggen wat je in het verleden zoal gedaan hebt dan kom je er wel.
inemine

Re: Mondeling examen voor onderstationschef.

Bericht door inemine »

Ik had seinhuis gaan bezoeken gisteren was gewoon uit mezelf langs gegaan en dit vonden ze positief
A Besta

Re: Mondeling examen voor onderstationschef.

Bericht door A Besta »

Hey,

Ik legde mijn geschikheidsproeven af op valentijn (14/02/2015) en was geslaagd. Het was echter voor Brussel, en tijdens de info-sessie (die niet echt vriendelijk verliep) werd ons duidelijk gemaakt dat een transfer er de eerste 15 jaar niet inzat. Ik heb toen ook gepast voor het mondeling (heb dat vriendelijk per mail laten weten). In september ben ik naar de infosessie voor regio Noord geweest, en morgen ga ik naar het mondeling. Ik ben behoorlijk voorbereid (notities van de infosessie, site en filmpjes op internet, die ik morgen op de trein nog eens zal instuderen...) Ik hoop vooral dat ze me een locatie laten kiezen. Het zou toch belachelijk zijn om als inwoner van Antwerpen in bvb Hasselt te moeten gaan werken voor een veiligheidsfunctie voor een bedrijf dat staat voor oa milieu. Of zie ik dat verkeerd?

Mvg
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Mondeling examen voor onderstationschef.

Bericht door Shrek »

A Besta schreef: Het zou toch belachelijk zijn om als inwoner van Antwerpen in bvb Hasselt te moeten gaan werken voor een veiligheidsfunctie voor een bedrijf dat staat voor oa milieu. Of zie ik dat verkeerd?
Dat is helemaal niet belachelijk, België is één van de landen met de grootsts pendelafstanden. Bijna iedereen is lang op weg. Ecologisch is het inderdaad niet, maar het zit wel in de Belgische cultuur.
Mij lijkt het wel logisch dat ze eerst de Antwerpenaren die al 15 jaar in Hasselt werken overplaatsen naar Antwerpen, en daarna pas nieuwelingen toelaten.
Varen

Re: Mondeling examen voor onderstationschef.

Bericht door Varen »

Het grote voordeel voor jouw is dat bijna alle aanwervingen voor onderstationscheffen voor Antwerpen Haven en Antwerpen Berchem zijn. Wil je naar Leuven of Hasselt dan wordt het moeilijker, ikzelf heb vorige aanwervingsronde mij teruggetrokken om deze ronde opnieuw aan te melden want Antwerpen is echt te ver voor mij. Alvast succes met het gesrpek!
byter
Berichten: 158
Lid geworden op: 31 jul 2013, 20:53

Re: Mondeling examen voor onderstationschef.

Bericht door byter »

Antwerpen is geen probleem. Hasselt of Leuven daarentegen.. daar moet je al veel geluk bij hebben zelfs al kom je uit die regio.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Mondeling examen voor onderstationschef.

Bericht door dekooiker »

Uit Leuven is nu een deel naar Hasselt gegaan om L36+Tienen-Landen-St Truiden te bedienen.
Nochtans zullen ze kortelings in Hasselt nieuwe mensen moeten krijgen om de tekorten op te vullen.
Berchem en haven kiezen is zeker zijn van die post; immer mensen nodig.
Dat blijft echter niet duren want ik neem aan dat binnen een jaar of vijf de aanwervingen assistent-verkeersleider op een lager tempo komt te liggen.
De trein.
Alleen voor durvers.
A Besta

Re: Mondeling examen voor onderstationschef.

Bericht door A Besta »

Hey,
Ik mag niet verder deelnemen aan de selectieprocedure omdat:
- mijn voorkeur voor Antwerpen niet getuigt van de nodige flexibiliteit.
- mijn diploma dateert van 20 jaar geleden (eigenlijk 21), en ze niet geloven dat ik "de schoolbanken" nog aankan.
- mijn motivatie niet overtuigend was.

Mijn eigen opmerkingen:
- De uren/dagen zijn al flexibel genoeg, zeker? Bovendien moet je niet beweren op 1 lijn met de maatschappij te willen staan, bezorgd te zijn om het milieu, veiligheid een nr1 prioriteit te noemen, en een oplossing te willen zijn voor het mobiliteitsvraagstuk terwijl iemand met een veiligheidsfunctie mss uren moet gaan pendelen om een job uit te oefenen die hij ook kon doen op 10 minuten van z'n deur.
- Dit slaat echt alles, en vind ik een verdoken vorm van discriminatie naar leeftijd. Ik was altijd een heeeeel goede student! Ik was zeker geen zielig kneusje, maar toch stapelde ik de ene (grote)onderscheiding op de andere. Nog steeds verwerf ik dagelijks kennis, da's namelijk een hobby van me; leren om te weten. De voorzitter van de jury zei echter dat hij ongeveer mijn leeftijd had (ik ben bijna 42) en dat hij bij zichzelf merkte dat leren toch niet meer zo vlot ging als vroeger. Dat is dan ZIJN probleem! Ik kende alle feiten van de info-sessie, en nog veel meer gegevens van de site, op m'n duimpje, maar ze hebben me er simpelweg niet naar gevraagd!
- De vrouw die er zat voor HR, vroeg me waarom ik bvb geen treinbestuurder of treinbegeleider wilde worden. Deze dame was duidelijk een beetje in de war. Ik solliciteerde toch bij Infrabel, niet bij de NMBS!

En het feit dat ik was uitgenodigd voor het gesprek om 9 uur, terwijl het gesprek pas rond 11.40 begon, stemde me ook niet vrolijk. Mss iets minder samen troepen rond de koffiemachine, en uw job doen !?
Plaats reactie