Betaald worden om mee te rijden op de nachttrein

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Betaald worden om mee te rijden op de nachttrein

Bericht door Portbou »

Zoals sommigen onder jullie weten werk ik occasioneel als steward op de nachttreinen van GreenCityTrip en TUI in Nederland.

Ik doe dit werk in dienst van "Wagon Plastron", een bedrijf dat in 2021 opgericht werd door een Belg.
De eigenaar is iemand die - net als ik - in de jaren '90 voor Wagons-Lits op de Belgische nachttreinen werkte als student.

Zij hebben nu ook het contract gewonnen voor de dienstverlening op European Sleeper, de nieuwe nachttrein die vanaf 26 mei tussen Brussel en Berlijn begint te rijden.

Er zijn vacatures voor stewards en voor treinmanager.
Verschillende regimes zijn mogelijk : fulltime, studentenjob, flexi-job,...

Misschien is dit iets voor iemand onder jullie, iemand in jullie familie of vriendenkring,... ?

Zie afbeeldingen hieronder voor de volledige jobomschrijving.
Laatst gewijzigd door Portbou op 28 apr 2023, 21:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Betaald worden om mee te rijden op de nachttrein

Bericht door Portbou »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Portbou op 28 apr 2023, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Betaald worden om mee te rijden op de nachttrein

Bericht door Portbou »

Afbeelding
jan_olieslagers
Berichten: 3521
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Betaald worden om mee te rijden op de nachttrein

Bericht door jan_olieslagers »

Hehe, fijn dat zoiets gemeld wordt! Zelf zou ik het helemaal zien zitten, alleen heb ik er de fysiek niet meer voor - tram 7 stilaan in zicht :( - en bovenal woon ik een beetje ver van kant, tegenwoordig.

Bovenal vind ik die naam prachtig gevonden - wagonplastron (mijn taalfascinatie zal intussen wel bekend zijn, denk ik, wellicht zelfs berucht...) - hopelijk mogen ook de dames een das dragen?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
ovspotter_be
Berichten: 722
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Betaald worden om mee te rijden op de nachttrein

Bericht door ovspotter_be »

Portbou schreef: 28 apr 2023, 21:39 Misschien is dit iets voor iemand onder jullie, iemand in jullie familie of vriendenkring,... ?
Mij lijkt dit wel fijn om eens als studentenjob te doen, heb je toevallig ergens een link met meer informatie en waar je je mogelijks kun aanmelden?
trainlovertje
Berichten: 2349
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Betaald worden om mee te rijden op de nachttrein

Bericht door trainlovertje »

jan_olieslagers schreef: 28 apr 2023, 22:12 Hehe, fijn dat zoiets gemeld wordt! Zelf zou ik het helemaal zien zitten, alleen heb ik er de fysiek niet meer voor - tram 7 stilaan in zicht :( - en bovenal woon ik een beetje ver van kant, tegenwoordig.
Onlangs op de ICE een reisbegeleider tegengekomen die me van gezicht bekend voorkwam: een persooneelslid van de UHasselt (waar ik een aantal jaren gestudeerd heb) dat recent op pensioen is 'gestuurd'. Hij is dan maar aan de slag gegaan voor Intersoc als reisbegeleider op de ICE tussen Brussel en Oostenrijk.
Om maar te zeggen dat leeftijd niet alles is...
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Betaald worden om mee te rijden op de nachttrein

Bericht door Portbou »

ovspotter_be schreef: 28 apr 2023, 22:29
Portbou schreef: 28 apr 2023, 21:39 Misschien is dit iets voor iemand onder jullie, iemand in jullie familie of vriendenkring,... ?
Mij lijkt dit wel fijn om eens als studentenjob te doen, heb je toevallig ergens een link met meer informatie en waar je je mogelijks kun aanmelden?
Gewoon mail sturen naar het adres vermeld onderaan de jobomschrijvingen die ik plaatste…
bushkangooroo
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2022, 17:38

Re: Betaald worden om mee te rijden op de nachttrein

Bericht door bushkangooroo »

hallo,

Sinds 2006 treinbegeleider bij de NMBS (totaal aantal dienstjaren ligt hoger,heb voordien iets anders gedaan binnen de NMBS).
In 2014 geslaagd als 1e treinbegeleider en een 8-tal jaren bij thalys gewerkt.
Deze job zou me zeer interesseren,ware het niet dat men geen contact kan krijgen met wagonplastron.eu via de opgegeven link, en kan dus bijgevolg ook mijn kandidatuur niet stellen.

Iemand een idee hoe ik dit wel kan doen ?

mercikes....
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Betaald worden om mee te rijden op de nachttrein

Bericht door Portbou »

bushkangooroo schreef: 08 nov 2023, 20:34 geen contact kan krijgen met wagonplastron.eu via de opgegeven link...
Bedoel je dat je e-mail niet aankwam ? Wat was de foutmelding ?
maarten
Berichten: 335
Lid geworden op: 26 aug 2019, 16:46

Re: Betaald worden om mee te rijden op de nachttrein

Bericht door maarten »

Portbou schreef: 08 nov 2023, 22:02
bushkangooroo schreef: 08 nov 2023, 20:34 geen contact kan krijgen met wagonplastron.eu via de opgegeven link...
Bedoel je dat je e-mail niet aankwam ? Wat was de foutmelding ?
wagonplastron.eu is niet meer actief en geeft een landingpage van strato.

ik zou via google proberen om contactgegevens van Wagenplastron te vinden. Ze hebben bijvoorbeeld een linkedin pagina https://www.linkedin.com/company/wagon-plastron/
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Betaald worden om mee te rijden op de nachttrein

Bericht door Portbou »

Er is inderdaad geen website (is er nooit geweest) maar het vermelde e-mailadres zou gewoon moeten werken.
Plaats reactie