Online Interview Treinbegeleider

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
DeWilde
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2023, 11:52

Online Interview Treinbegeleider

Bericht door DeWilde »

Hallo, 24 augustus heb ik een online interview met de jury. Ik heb zoveel berichten hierover gelezen maar geen van hen was online, dus ik vroeg me af wat het verschil zou zijn en hoe ze verder zouden gaan met het rollenspel?
En wat leggen ze uit in de vorige infosessie?

Bedankt!
Hagelander
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 mei 2022, 17:44

Re: Online Interview Treinbegeleider

Bericht door Hagelander »

Ik heb mijn interview ook online gehad. Daarbij wordt gekeken of je nog info herinnert vanuit de infosessie die er niet veel ervoor heeft plaatsgehad, of je jezelf iets kan behelpen in Frans (echt basis en vooral, durf je Frans te spreken?) en of je bang bent van een verbaal agressieve klant (rollenspel). Meestal gaat dit allemaal erg vlot. Alvast veel succes!
DeWilde
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2023, 11:52

Re: Online Interview Treinbegeleider

Bericht door DeWilde »

Hagelander schreef: 13 aug 2023, 15:52 Ik heb mijn interview ook online gehad. Daarbij wordt gekeken of je nog info herinnert vanuit de infosessie die er niet veel ervoor heeft plaatsgehad, of je jezelf iets kan behelpen in Frans (echt basis en vooral, durf je Frans te spreken?) en of je bang bent van een verbaal agressieve klant (rollenspel). Meestal gaat dit allemaal erg vlot. Alvast veel succes!
Bedankt voor je antwoord. Moet ik voor het rollenspel alleen uitleggen hoe ik de klant benader of moet ik echt zeggen wat ik in deze situatie zou zeggen? (bvb: ik moet zeggen "Hallo, ticketcontrole. Kunt u mij uw ticket laten zien?" enzo).
Hagelander
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 mei 2022, 17:44

Re: Online Interview Treinbegeleider

Bericht door Hagelander »

Dan gaat het eigenlijk vooral op hoe je spontaan zou reageren. Men weet ook dat je nog niet de procedures kent en dat is ook niet van belang. Het gaat vooral om je houding tegenover de klant: vriendelijk, professioneel, kalm en kordaat als het moet. Vooral je niet laten opwinden of boos maken.
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Online Interview Treinbegeleider

Bericht door Terminus »

Vinden er nog steeds online interviews plaats voor treinbegeleiding?
Ik dacht dat nog enkel de infosessie en het 1-op-1 gesprek met de psycholoog online waren.
ovspotter_be
Berichten: 722
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Online Interview Treinbegeleider

Bericht door ovspotter_be »

Bij mij was enkel het interview met de psycholoog nog online, de infosessie vond plaats in het "hoofddepot" van je regio, in mijn geval was dit Leuven.
Hagelander
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 mei 2022, 17:44

Re: Online Interview Treinbegeleider

Bericht door Hagelander »

En, hoe is het gesprek geweest?
Plaats reactie