Medisch onderzoek treinbestuurders

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Chrissie

Medisch onderzoek treinbestuurders

Bericht door Chrissie »

Normaal gezien moet ik enkel nog het medisch onderzoek doorlopen.

Is er iemand die weet wat dit allemaal inhoudt ?

ik heb wat rugklachten ....


waarop wordt allemaal gelet ?
nicken

Re: Medisch onderzoek treinbestuurders

Bericht door nicken »

Chrissie schreef:Normaal gezien moet ik enkel nog het medisch onderzoek doorlopen.

Is er iemand die weet wat dit allemaal inhoudt ?

ik heb wat rugklachten ....


waarop wordt allemaal gelet ?
Veel succes alvast,ik moet ook nog medische doen
ogen en oren doen ze zeker wat u functie betreft,en zijn zeer belangerijk
Bij het leger en de fedrale politie : een gaatje in je tanden,en gegarandeerd moogt hè nog eens terug keren
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

als je rugklachten medisch niet vast te stellen zijn (door middel van foto) zou ik er over zwijgen, want het onderwerp rug is nogal fragiel om aan te raken
nicken

Bericht door nicken »

Steven schreef:als je rugklachten medisch niet vast te stellen zijn (door middel van foto) zou ik er over zwijgen, want het onderwerp rug is nogal fragiel om aan te raken
Idd,gewoon mond toehouden
De rug is nu eenmaal een zeer teer ding,hef en tiltechnieken aanleren zijn nooit geen overbodige luxe,succes en verzorg de rug,2 maal denken en dan opheffen,ook zithouding controleren,voorkomen is beter dan genezen :roll:
yannickvw
Berichten: 161
Lid geworden op: 22 mei 2006, 12:06

Bericht door yannickvw »

Tijdens het medisch onderzoek gaan er ook weer psychotechnische testen en een persoonlijkheidstest op pc zijn. Een gesprek met een psycholoog zal er ook zijn.
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Re: Medisch onderzoek treinbestuurders

Bericht door e49memling »

Chrissie schreef:
ik heb wat rugklachten ....

waarop wordt allemaal gelet ?
Eerlijk gezegd, denk eens na, als TB (treinbestuurder) zit je niet op de comfortabelste plaats, je zou, wat je rug betreft het toch niet van kwaad naar erger willen laten gaan.
Miljaarde

Re: Medisch onderzoek treinbestuurders

Bericht door Miljaarde »

e49memling schreef:
Chrissie schreef:
ik heb wat rugklachten ....

waarop wordt allemaal gelet ?
Eerlijk gezegd, denk eens na, als TB (treinbestuurder) zit je niet op de comfortabelste plaats, je zou, wat je rug betreft het toch niet van kwaad naar erger willen laten gaan.
hangt af van het type materieel en de verschillen zijn groot.
De nieuwere machines (type 13, 36000 en type 77 en 78) hebben een zeer ergonomische stoel die je in alle mogelijke richtingen en standen kunt bijstellen. In de oudere machines (type 22, 23, 25 25.5) is het behelpen met een simpele stoel...
Chrissie

Bericht door Chrissie »

Ik wil mijn rug juist sparen door als treinbestuurder te werken.
Momenteel overbelast ik hem te veel (trekken en sleuren met transpalet).
Ik heb een tijdje een speciale schelp gehad om te zitten en hierdoor weet ik wel al hoe ik het best moet zitten dus denk ik niet dat ik schrik moet hebben om mijn rug nog meer te belasten als treinbestuurder.

Ik heb mijn documenten gehad om naar het medisch onderzoek te gaan en daar wordt naar de radiologische onderzoeken van 12 maand terug gevraagd. Ik heb een scan van mijn rug gehad dus het onderwerp zal sowieso ter sprake komen.

ik hoop dat ik het er positief vanaf breng... wens me veel succes
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Bericht door Mechanik »

dan is TB niet het ideale beroep voor jou vrees ik :-(
yannickvw
Berichten: 161
Lid geworden op: 22 mei 2006, 12:06

Bericht door yannickvw »

Mja, der zijn niet veel beroepen die je dan kan doen he? Geen fysieke beroepen. En hele dagen aan een bureauke zitten (tenzij je goede stoel hebt) is ook niet direct ideaal dan?
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Inderdaad. Nogal wat locomotieven zijn nog vanuit de tijd dat ergonomie nog niet bestond :roll: . En de kans dat je als beginneling al meteen met de 13'en, laat staan de 14'en zal mogen bollen, lijkt me behoorlijk klein...
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Bericht door Mechanik »

groentje schreef:En de kans dat je als beginneling al meteen met de 13'en, laat staan de 14'en zal mogen bollen, lijkt me behoorlijk klein...
dat zal geen probleem zijn, trouwens eens de 14'en beginnen binnen te lopen dan worden de 13'en een beetje "gewoon" en zijn ze niet meer het parardepaardje, de stellen 96 hebben die status ook al lang verloren :-)
Mister_Q

Bericht door Mister_Q »

Morgen heb ik het medisch onderzoek.
Nu, achteraf nog eens de psyho-test. Daarbij vragen ze ook de formulieren goed gedrag/zeden en geboorteakte.

Nu, ik ben in orde met beide papieren, heb ze verleden week donderdag mogen afhalen op het stadhuis. Heb ze in een mapje in mijn auto gelegd aangezien ik met de auto naar Brussel ging en ze dus zeker niet ging vergeten. Deze nacht echter ingebroken in mijn auto. Mijn papierkes zijn weg en ook mijn auto-papieren. Voor de rest niks gestolen...

Wat moet ik nu doen? Ik ben radeloos aangezien ik morgen naar het onderzoek moet en deze papieren bij mij moet hebben. Kan ik vandaag nog bellen naar de NMBS? Pfff, weer een nacht geen oog dichtdoen...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

leg de situatie uit, veel kans da je ze wel zal mogen nasturen, bij u zijn ze gestolen, er zijn er vele andere denk ik hoor, mensen die er gewoon vergeten om te gaan en zo
Freakytrain

Bericht door Freakytrain »

Als je aangifte hebt gedaan bij de politie wat ik wel veronderstel en deze zelfs tot bij u zijn geweest voor een vaststelling een onmiddelijke kopie vragen van het PV of een attest vragen waarin alles staat wat gestolen is en deze dna afgeven aan den nmbs als bewijs dan zou er toch geen probleem mogen zijn als je ze achteraf toestuurt of ze gaat brengen denk ik
Plaats reactie