medisch onderzoek/psychotechn. proef seingever 1ste klasse

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
schaarbakkes

medisch onderzoek/psychotechn. proef seingever 1ste klasse

Bericht door schaarbakkes »

Hey allemaal. :)

Donderdag 5 april zak ik af naar de Frankrijkstraat voor een medisch onderzoek en de psychotechnische proef.

Nu, aangezien ik weet dat ik lichamelijk helemaal in orde maak ik me niet echt zorgen omtrent het medisch onderzoek.
Over de psychotechnische proef daarentegen tast ik nog een beetje in het duister.

Weet iemand waaraan ik mij kan verwachten? Ik heb hier al gelezen dat er testjes worden gedaan en dat er nadien mogelijks een gesprek met een psycholoog volgt. Ik neem aan dat er ook wel verschillen zullen in de proeven voor treinbegeleiders, bestuurders en seingevers.

Soit, alle informatie is welkom. :)

Alvast bedankt.
't Seinerke
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Bericht door 't Seinerke »

Aaa, een man van de zèètje (goed geschreven?).

Tis intussen al een jaar of zeven geleden (die proeven), weet er nog bitter weinig van & nog minder hoe ik het moet uitleggen.

Ze willen eigenlijk te weten komen of je meerdere zaken tegelijk kan doen (zoals vrouwen dus :wink: ). Opnemen van allesoorten informatie plus uitvoeren van taken tegelijk. (Oog voor details niet vergeten).

Dat gaat wel lukken, geen zorgen maken.

Groeten
ene van Bruhhe 8)
paljas

Bericht door paljas »

't Seinerke schreef:Ze willen eigenlijk te weten komen of je meerdere zaken tegelijk kan doen (zoals vrouwen dus :wink: ).
Zagen + klagen dus

Voor de rest van de rest is het gewoon logisch denken bij die proeven
schaarbakkes

Bericht door schaarbakkes »

't Seinerke schreef:Aaa, een man van de zèètje (goed geschreven?).

Hehe, 'k zou eigenlijk nie weten of 't goed geschreven is want 'k ben eigenlijk 'nen aangespoelden'. Jaja, de liefde kan je op plaatsen brengen die je eigenlijk nooit voor mogelijk hield :D

Soit, 'k schrok eigenlijk dat er nog een psychotechnische proef aan 't medisch onderzoek verbonden was. 'k Had dat eigenlijk niet verwacht.

Nuja, morgen is 't zover dus 'k ga zien da'k goed uitgerust ben zodat 't morgen vlot verloopt, hopelijk.

Ik laat wel weten hoe 't gegaan is. :wink:
nicken

Bericht door nicken »

dat is ook oostends : http://www.preuteleute.be , hun liedjes zullen ondertussen wel al gekend zijn zekers :lol:
schaarbakkes

Bericht door schaarbakkes »

Hehe "preuteleute"... Jaja, daar heb ik tijdens een barbeque hier verleden zomer al kennis mee mogen maken. Da cd'tje werd toen grijsgedraaid.

Voila, vandaag heb ik 't medisch onderzoek ondergaan ze. Om 13u30 was ik binnen en 'k ben er pas om 16u pas buiten geraakt. :? 't Ging daar nie echt goe vooruit - gelukkig had 'k mijnen Humo bij :P -maar ze waren wel heel vriendelijk enal.
Soit, 't is heel goed gegaan allemaal. De vrouw die me onderzocht heeft (ik ken haar naam nie precies) wist me te vertellen da'k een zeer grote kans maak om aangenomen te worden. Alle testen waren goed.
De psychotechnische proef moest ik niet doen. Er werd mij gezegd dat sinds het laatste Koninklijk Besluit de seingevers ervan vrijgesteld zijn. Na daar meer dan 2 uur binnen gezeten te hebben, was dat wel een meevaller.

Binnen een tiental dagen zou ik meer nieuws moeten hebben.
't Seinerke
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Bericht door 't Seinerke »

Niets dan goed nieuws dus ! :lol:

En nu begint een leuk spelletje...wachten op verlossing...
schaarbakkes

Bericht door schaarbakkes »

Allez, dendezen is medisch goedgekeurd geraakt.

Normaal gezien krijg ik nu nog nen brief van de dienst aanwervingen die 'k moet terugzenden samen me een bewijs van goed gedrag en zeden en een uitreksel van de geboorteakte.

Nu heb ik wel nog een paar vraagjes:

Hoe lang zou de opleiding voor de seingevers ongeveer duren?
Ik zou "gestationeerd" zijn in Merelbeke alleszins, maar waar zal dan mijn opleiding dan doorgaan?

Soit, 't zijn allemaal vragen waarvan ik de antwoorden ongetwijfeld in de nabije toekomst zal vernemen. Maar toch: de nieuwsgierigheid brandt dus 'k zou 't tof vinden om al een beetje info van jullie te kunnen krijgen. Want binnenkort zijn wij collega's he, jullie beseffen dat toch?? :twisted:
Plaats reactie