medisch onderzoek drugtest

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Rain

Re: medisch onderzoek drugtest

Bericht door Rain »

en voor treinbegeleider? testen ze ook op drugs of niet?
Calimero

Re: medisch onderzoek drugtest

Bericht door Calimero »

Yep voor treinbegeleider is er ook een urinetest. Voordeel is wel dat je niet onder toezicht moet plassen ...
Calimero

Re: medisch onderzoek drugtest

Bericht door Calimero »

Ik heb ondertussen wel de indruk gekregen dat er met steekproeven gewerkt wordt bij de medische keuring voor treinbegeleiders. Enkele collega's van mij die elke dag blowen en niet gestopt zijn voor de medische keuring, zijn gewoon goedgekeurd. Ze hebben ook niets binnen proberen te smokkelen ofzo.

Zelf ben ik bij het medisch onderzoek wel positief bevonden; ik ben vervolgens enkele maanden later moeten terugkomen voor een herkeuring en toen was het wel in orde. Medisch attest is wel maar voor een jaar geldig (terwijl dat normaal 3 jaar is). Ik vrees dus dat ik gewoon pech heb gehad.

Nu hoor ik links en rechts verhalen dat er enkel bij het aanwervings-onderzoek een urinetest op drugs wordt gedaan. Vervolgens zou het niet meer gebeuren bij verdere controles. Weet iemand of hier een grond van waarheid in zit ?

Hetgene wat mij aan heel deze affaire stoort, is dat er enkel wordt onderzocht of je ooit geblowd hebt. Dus niet of je onder invloed bent. Het is - kortom - een heksenjachtje zonder grondig motief.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: medisch onderzoek drugtest

Bericht door Steven »

Personeel dat in de veiligheid werkt krijgt bij de spoorwegen elk jaar een medische keuring. Treinbegeleiders, treinbestuurders, rangeerbestuurders, securail, ....
TbsGent

Re: medisch onderzoek drugtest

Bericht door TbsGent »

Calimero schreef:Ik heb ondertussen wel de indruk gekregen dat er met steekproeven gewerkt wordt bij de medische keuring voor treinbegeleiders. Enkele collega's van mij die elke dag blowen en niet gestopt zijn voor de medische keuring, zijn gewoon goedgekeurd. Ze hebben ook niets binnen proberen te smokkelen ofzo.

Zelf ben ik bij het medisch onderzoek wel positief bevonden; ik ben vervolgens enkele maanden later moeten terugkomen voor een herkeuring en toen was het wel in orde. Medisch attest is wel maar voor een jaar geldig (terwijl dat normaal 3 jaar is). Ik vrees dus dat ik gewoon pech heb gehad.

Nu hoor ik links en rechts verhalen dat er enkel bij het aanwervings-onderzoek een urinetest op drugs wordt gedaan. Vervolgens zou het niet meer gebeuren bij verdere controles. Weet iemand of hier een grond van waarheid in zit ?

Hetgene wat mij aan heel deze affaire stoort, is dat er enkel wordt onderzocht of je ooit geblowd hebt. Dus niet of je onder invloed bent. Het is - kortom - een heksenjachtje zonder grondig motief.

het actieve bestanddeel van cannabis blijft bij sommige langer in het bloed dan andere. Bij sommige is het al na enkele dagen weg, bij andere duurt het 6 weken voor er niets meer kan gedetecteerd worden.
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: medisch onderzoek drugtest

Bericht door Hogersluys »

Calimero schreef:Yep voor treinbegeleider is er ook een urinetest. Voordeel is wel dat je niet onder toezicht moet plassen ...
Wablief? Dus er staat iemand naast je als je in dat potje plast? Wat een privacyschending zeg.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: medisch onderzoek drugtest

Bericht door Eimai »

Hogersluys schreef:Wablief? Dus er staat iemand naast je als je in dat potje plast? Wat een privacyschending zeg.
Toch niet hoor, of toch niet een half jaar geleden...
Calimero

Re: medisch onderzoek drugtest

Bericht door Calimero »

Ik dacht ik geschreven had "niet onder toezicht "

Uiteraard wordt - ondanks dat feit - de persoonlijke levenssfeer nog steeds geschonden :(
Plaats reactie