Examen seingever

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
davyb2007

Re: Examen seingever

Bericht door davyb2007 »

Iemand enig idee wanneer de volgende groep aangeworden zal worden (sector noordwest - West & oost-vlaanderen).
Freakytrain

Re: Examen seingever

Bericht door Freakytrain »

Ja er loopt momenteel een opleiding , deze is gedaan eind Oktober.
Dus ze spreken van een nieuwe opleiding te starten Seingever in de loop van November.
Wrss zal er dan aangeworven worden (Oktober - November)
davyb2007

Re: Examen seingever

Bericht door davyb2007 »

Nog een vraagje -> ben bezig met de examens van onderstationschef infrabel.

Indien ik slaag en de aanwerving is voorzien voor half januari (volgens infosessie), kan ik dan overschakelen van seingever naar OS infrabel (vb. einde opleiding half januari) en direkt nadien overschakelen naar OS???

Volgens de manager van infrabel die ik de vraag gesteld heb op de infosessie van OS is dit geen enkel probleem, maar toch?? :?
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Examen seingever

Bericht door groentje »

Sorry dat ik je niet begrijp, maar wil je van seingever naar onderstationschef tijdens je opleiding? Ja, dat is geen probleem.
Freakytrain

Re: Examen seingever

Bericht door Freakytrain »

Absoluut geen probleem !
davyb2007 schreef:Nog een vraagje -> ben bezig met de examens van onderstationschef infrabel.

Indien ik slaag en de aanwerving is voorzien voor half januari (volgens infosessie), kan ik dan overschakelen van seingever naar OS infrabel (vb. einde opleiding half januari) en direkt nadien overschakelen naar OS???

Volgens de manager van infrabel die ik de vraag gesteld heb op de infosessie van OS is dit geen enkel probleem, maar toch?? :?
davyb2007

Re: Examen seingever

Bericht door davyb2007 »

Freakytrain schreef:Ja er loopt momenteel een opleiding , deze is gedaan eind Oktober.
Dus ze spreken van een nieuwe opleiding te starten Seingever in de loop van November.
Wrss zal er dan aangeworven worden (Oktober - November)

Hoeveel op voorhand weet HR dat er aangeworven zal worden? Iedereen aanschrijven & medisch laten keuren duurt toch enkele weken denk ik??
davyb2007

Re: Examen seingever

Bericht door davyb2007 »

Op 28 oktober naar de medische keuring (vandaag telefoontje ontvangen van HR).

Hoe gaat dit allemaal in zijn werk??

En de aanwerving zelf?? Procedure???
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Examen seingever

Bericht door dekooiker »

De klassieke testen worden gedaan, vergelijk het met het schoolonderzoek van vroeger.
Voor seingever valt het allemaal mee zolang gezond.

De aanwerving zelf zal dan niet lang daarna gebeuren.
Hopelijk start de opleiding snel en na het slagen in de opleiding begint het echte werk.
Maar eerst flink studeren!
De trein.
Alleen voor durvers.
Freakytrain

Re: Examen seingever

Bericht door Freakytrain »

davyb2007 schreef:Op 28 oktober naar de medische keuring (vandaag telefoontje ontvangen van HR).

Hoe gaat dit allemaal in zijn werk??

En de aanwerving zelf?? Procedure???

Het zal vlug gaan mijn beste vriend :)

De opleiding start in November al voor u
zal doorgaan in Merelbeke en je gaat les krijgen van 2 juist nieuwe opleiders bij het GOC !

Good Luck en elke dag goed leren !
davyb2007

Re: Examen seingever

Bericht door davyb2007 »

Als je alle dagen enkele uren studeert + in de weekends. Zijn je slaagkansen dan hoog, want ik hoor veel verhalen van mensen die niet slagen??
Freakytrain

Re: Examen seingever

Bericht door Freakytrain »

Opletten en goed meewerken met de oefeningen
en alles komt in orde !

En thuis elke dag herhalen
Barts

Re: Examen seingever

Bericht door Barts »

Freakytrain schreef:Opletten en goed meewerken met de oefeningen
en alles komt in orde !

En thuis elke dag herhalen
Zoals gij gedaan hebt zeker :lol:
Freakytrain

Re: Examen seingever

Bericht door Freakytrain »

Barts schreef:
Freakytrain schreef:Opletten en goed meewerken met de oefeningen
en alles komt in orde !

En thuis elke dag herhalen
Zoals gij gedaan hebt zeker :lol:

Barts

Ik heb toch nieveel ervoor gedaan ze s'avonds
gewoon goed opgelet :)
davyb2007

Re: Examen seingever

Bericht door davyb2007 »

Vandaag les gehad over lateral seininrichtingen. Amai dat is nog niet zo gemakkelijk. De conventionele tekeningen van seinen zijn het struikelblok. Om zich versta ik ze, maar als ze op de SSP stan (combinatie), dan moet ik toch zeer goed kijken. Heeft er iemand een trucje om die SSP beter te begrijpen/lezen?? :?
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Examen seingever

Bericht door dekooiker »

Veel oefenen!
Zorg dat je groen-geel vertikaal behoorlijk kunt uitleggen en hoe alle symbolen voorgesteld worden.
Het SSP dat je meekreeg kan al een hulp zijn want daar staat zoveel op dat in de praktijk niet op één en dezelfde blad voorkomt.
Niet opgeven en blijven studeren.
De trein.
Alleen voor durvers.
Plaats reactie