Examen seingever

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Nekvin

Examen seingever

Bericht door Nekvin »

Voor iedereen wie zich er voor interesseert, er is een nieuw examen voor seingever uit. Kijk op http://www.despoorwegenwervenaan.be
ingeke

examen seingever

Bericht door ingeke »

Heeft er iemand deelgenomen aan dit examen voor seingever, in september? Ik ben hiervoor geslaagd maar wacht op de verdere oproeping voor het medische onderzoek. Kan iemand mijn zeggen hoelang dit ongeveer duurt? En, misschien, hoeveel seingevers er zouden aangeworven worden?
Alvast bedankt.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Bericht door dekooiker »

Ik was er op 1 september bij en wacht vol spanning tot ik naar de vleeskeuring geroepen word.
Waarschijnlijk heb ik het geluk 12e van de zoveel geslaagden te zijn en hoop ik snel op een brief van de NMBS.
Maar 12de van de hoeveel, ik zou het ook graag weten!
schaarbakkes

Bericht door schaarbakkes »

Toen ik geslaagd was voor het mondelinge gedeelte, duurde mij het wachten ook iets te lang voor ik opgeroepen werd voor de medische controle.

Ik heb gewoon naar de directie Human Resources van de Frankrijkstraat gebeld (de nummer vind je ergens onderaan op één van je brieven omtrent je proeven vr seingever) en zij hebben mij dan doorverwezen naar de dienst HR/aanwervingen van het district waarvoor ik mij opgegeven had.

Wat je dus kunt doen: regelmatig eens bellen naar HR van je district voor een stand van zaken en (veel) geduld uitoefenen.
Nekvin

Bericht door Nekvin »

dekooiker schreef:Ik was er op 1 september bij en wacht vol spanning tot ik naar de vleeskeuring geroepen word.
Waarschijnlijk heb ik het geluk 12e van de zoveel geslaagden te zijn en hoop ik snel op een brief van de NMBS.
Maar 12de van de hoeveel, ik zou het ook graag weten!
Waarschijnlijk de twaalfde algemeen. Dat betekend na de NMBS medewerkers en de kinderen van de NMBS medewerkers
ingeke

examen seingever

Bericht door ingeke »

Wel, heb contact opgenomen met die dienst die vermeld staat op mijn brief, en zij hebben me inderdaad doorverwezen naar de dienst wervingen. Wijzer ben ik momenteel dus nog niet geworden. We wachten verder geduldig af.
Barts

Bericht door Barts »

Ik heb ook aan dit examen meegedaan en ben ook geslaagd.

en heb op dit moment ook nog altijd geen brief gekregen voor de medische keuring...

Iemand anders al wel ?
ingeke

examen seingever

Bericht door ingeke »

Nee, nog altijd geen nieuws. Blijkbaar moeten we wat geduld hebben.
Nekvin

Bericht door Nekvin »

Duurt meestal wel even, seingever is niet het enige examen waar ze mee bezig zijn he :P
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Bericht door dekooiker »

De NMBS is altijd even wachten :D
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Bericht door Robin »

wat is de procedure van zodra je solliciteert hiervoor?
toelatingsexamen, mondelinge proef, medische keuring?

iemand die hier meer info over kan geven aub :)

edit: na wat zoeken zag ik dat er een schriftelijke proef is, iemand die kan zeggen wat deze inhoud? :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
poyaud
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst

Bericht door poyaud »

Voor seingever is dat algemene kennis ( politiek, nederlands, wiskunde,computer, geschiedenis,...)
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Bericht door dekooiker »

Je kan u moeilijk op die proef voorbereiden.
Het gaat echt om zeer algemene dingen.
Het puntensysteem kan je wel nekken als je gokt: juist antwoord is +1, geen antwoord +0 en fout is -1.
AM1987

Re: Examen seingever

Bericht door AM1987 »

een fout is toch -1/3 als ik me niet vergis
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Examen seingever

Bericht door Steven »

AM1987 schreef:een fout is toch -1/3 als ik me niet vergis
het puntensysteem gaat zoals hierboven aangegeven, heb nog niets anders gehoord tot nu toe
Plaats reactie