Wervingsreserve onderstationchef

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
Kjoeb

Wervingsreserve onderstationchef

Bericht door Kjoeb »

Ik heb vorige week een brief gekregen waarin stond dat ik in de wervingsreserve zit voor OSTCH.
5 weken geleden nl. resultaat mondeling gekregen (geslaagd).
Daarin stond da ik nog zou uitgenodigd worden voor een geneeskundig onderzoek, en nu dit...

Ik heb dan eens gebeld naar human resources en die vertelden mij dat iedereen van die lichting dezelfde brief had gekregen.
En nog beter, het kon 1, 2 of 3 maand duren tegen dat ik "opgeroepen" ging worden.
Toen ik vroeg wat die datum 30-06-2009 inhield vertelde hij me dat dat de geldigheidsdatum van de schriftelijke en mondelinge proef is.
Het kon dus ook wel nog eens een jaar of langer duren ipv een paar maand.
In de brief stond enkel nog dat ik tegen eind juli een kopie van mijn diploma moest opsturen, anders werd ik van de lijst geschrapt :?.
Onwetende ik die dacht dat het allemaal wel (relatief) snel zou gaan want dat de spoorwegen dringend mensen nodig hadden!

Het probleem is niet dat ik echt op werk zit te wachten, want ik heb vast werk.
Maar het was wel de bedoeling mijn huidige job binnenkort te verlaten om met volle goesting aan de opleiding te beginnen.
Nu zit ik zo tussen hemel en hel (bij manier van spreken ;-)) en weet ik niet hoe, wat, waar of wanneer.

Heeft iemand daar ervaring mee en zijn er (werkelijk) nog mensen die zo'n brief hebben gekregen?


Groetjes, Tim
Nekvin

Bericht door Nekvin »

De laatste lichting onderstationchefs hebben ze aangenomen als tijdelijke, met een tijdelijk contract van onbepaalde duur. Dit wil zeggen met een privé contract.

Het kan inderdaad lang duren, maar als je geluk hebt mag je binnen 2 weken je contract gaan tekenen. Dit hangt allemaal af van de P1
Kevin_

Bericht door Kevin_ »

Ik ben zo 1 van die aangeworven OSTC's met een contract onbepaalde duur... Ben aangeworven begin juni en de opleiding is nog niet gestart. Ik zit nu voorlopig in Brugge om informatie te geven aan reizigers...
Ik hoop dat de statutaire benoeming er komt, want dat was mede een reden van overtuiging om naar NMBS te gaan ... Indien niet moeten ze dringend hun site aanpassen, want daar beloven ze nog steeds statutaire functies...

Bij ons is er een fout gebeurd bij de aanwerving.
Procentueel teveel franstaligen aangeworven die allemaal statutair zijn, met als gevolg dat een groot deel van de nederlandstaligen een contract onbepaalde duur hebben gekregen ...

Geduld zul je moeten hebben ...
Kjoeb

Bericht door Kjoeb »

eerst en vooral bedankt voor jullie reactie.

Dat is inderdaad wel kl*te van dat (tijdelijk) contract van onbepaalde duur, want net zoals bij jou was de werkzekerheid bij de nmbs één van mijn drijfveren om er te werken.
Ik ga mijn job die ik nu heb niet laten staan voor een tijdelijk contract.
Kzal wel zien hoe het uitdraait zeker. :)

@ nekvin: binnen 2 weken gaan tekenen zal er denk ik niet inzitten, ik moet eerst nog een medisch gaan doen én kben in congé :P

Groetjes, Tim
Plaats reactie